Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Afacerile se dezvolta, in pofida impactului Brexit
DECEUNINCK: Afacerile se dezvolta, in pofida impactului Brexit
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Oct 2016 18:04
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in primele noua luni ale anului in curs, corporatia a consemnat o sporire solida a livrarilor din punct de vedere valoric, de +4,1%, comparativ cu intervalul ianuarie-septembrie 2015, fiind remarcata, totusi, o incetinire a ritmului ascendent din semestrul intai a.c., deoarece vanzarile din trimestrul al treilea au crescut cu numai +0,9%. Situatia in sine reflecta totusi o performanta, deoarece majorarea se datoreaza dezvoltarii puternice a afacerilor, trend afectat partial, in sens negativ, de impactul generat de decizia Marii Britanii de a parasi Uniunea Europeana, de contractia pietei din Federatia Rusa si de hotararea interna a companiei de a renunta la anumite linii de produse cu profitabilitate redusa. In acelasi timp, subsidiara din Turcia a continuat sa raporteze performante remarcabile, iar proiectele strategice din aceasta tara si din SUA sunt in curs de implementare, termenele fiind respectate potrivit programului prestabilit. Pentru compania de origine belgiana, perioada analizata a reprezentat inca un moment al schimbarii, ca urmare a demisiei presedintelui independent al Consiliului de Administratie, Pierre Alain baron de Smedt (care a coordonat acest comitet timp de 12 ani si va ramane in functie pana la viitoarea adunare generala a actionarilor). Potrivit deciziei exprimate in unanimitate de membrii Consiliului Director, Pierre Alain de Smedt va fi inlocuit de un alt presedinte independent, Paul Thiers, reprezentant al Pentacon BVBA.
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat publicitatii la 21 octombrie a.c., vanzarile nete consolidate din primele trei trimestre ale lui 2016 s-au cifrat la 498,7 milioane de euro, fiind mai mari cu +4,1% raportat la perioada ianuarie-septembrie 2015, iar in trimestrul al treilea livrarile au avut o valoare de 168,5 milioane de euro (+0,9%). „Suntem satisfacuti de rezultatele din intervalul iulie-septembrie 2016, mai ales ca acestea sunt in linie cu estimarile initiale. Desigur, exista efecte adverse induse, pe de-o parte, de fenomenul Brexit, iar pe de alta parte, de contractia continua a pietei din Rusia. Totusi, proiectele din Turcia (noua fabrica din centrul industrial amplasat in Menemen) si SUA (unitatea de productie situata pe Coasta de Vest) se implementeaza neabatut. Astfel, la 22 octombrie a.c., ne-am intampinat clientii si partenerii de afaceri americani ce au trecut pragul fabricii de pe Coasta de Vest, cu prilejul deschiderii oficiale a acesteia. In alta ordine de idei, as dori ca, la finalul mandatului sau, sa-i adresez multumiri fostului presedinte Pierre Alain de Smedt, in mandatul caruia Deceuninck a traversat o perioada de transformare a operatiunilor sale, ce a fost incununata de succes. Pierre Alain lasa in urma o afacere bine pozitionata pentru o viitoare crestere profitabila si ii dorim toate cele bune in tot ceea ce va intreprinde in continuare. Astept cu nerabdare sa lucrez impreuna cu Paul Thiers, ce este un om de afaceri de succes cu recorduri fantastice de performanta in medii de afaceri complexe. Nu am nicio indoiala ca Deceuninck va putea beneficia de experienta si pasiunea sa, dedicate industriei specifice”, a declarat Francis van Eeckhout, noul director executiv al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, managerul estimeaza ca in 2016 este posibila o usoara crestere a cifrei de afaceri, bazata pe lansarea de produse inovatoare si pe asigurarea unor servicii superioare calitativ clientilor actuali si celor potentiali, in cazul in care, evident, nu vor surveni evenimente de natura sa destabilizeze actualii indici macroeconomici.
Turcia si tarile emergente - principala piata a grupului
Perioada analizata a insemnat si o schimbare de paradigma a afacerilor grupului, ce nu se mai realizeaza majoritar in vestul Europei, ci mai ales in Turcia si statele emergente. In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est - CEE (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru primele noua luni ale anului 2016 au confirmat trendul negativ initial, mai ales ca, la fel ca in 2015, in aceasta regiune, s-a consemnat singura scadere a vanzarilor. Astfel, in spatiul CEE, inclusiv Germania, livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -4%, pana la 122,8 milioane de euro (fata de 127,9 milioane de euro in ianuarie-septembrie 2015). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, efectul pozitiv generat de dezvoltarea noilor afaceri in regiune si de lansarea unor produse inovatoare a fost anulat, pe de-o parte, de hotararea de a se renunta la anumite sortimente necompetitive (cu valoare adaugata redusa), determinand o scadere cantitativa de -3,8% a livrarilor, iar pe de alta parte, de contractia masiva a pietei din Federatia Rusa, la care s-a adaugat devalorizarea rublei, aspect compensat partial de cresterea preturilor la anumite sortimente si pe alte piete din regiune. Clientii est-europeni au anticipat insa sporirile de pret si au accelerat comenzile, astfel incat in trimestrul al treilea cantitatile livrate au fost, in mod exceptional, mai mari.      
In perioada analizata, in Europa de Vest a avut loc o crestere a incasarilor (+4,8%), la 134,5 milioane de euro, dinamica fiind moderata, pe de-o parte, de reactia adversa a beneficiarilor fata de cresterea pretului si, pe de alta parte, de scaderea indicelui de incredere in economia regiunii, ca urmare a fenomenului Brexit. In vestul Europei, cotatiile mai mari ale materiilor prime, precum si fluctuatiile valutare continua sa fie compensate prin majorari de pret ale produselor corporatiei, concomitent cu o renuntare in etape la sortimentele nerentabile.  
Pentru America de Nord s-a evidentiat un salt de +5,4%, pana la 87,1 milioane de euro, intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari. Totusi, in trimestrul al treilea, ritmul de crestere a incetinit fata de cel specific semestrului intai, iar renuntarea la afacerile cu produse tip „decking” a avut si probabil va avea in continuare un impact nefavorabil asupra majorarii cantitative.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cel mai semnificativ progres pentru grup, de +9,9%, la 122,8 milioane de euro  (+20,9% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in primele noua luni din 2015), ceea ce a facut ca aceasta regiune sa devina cea mai importanta pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). Mai mult, cresterea este cu atat mai notabila cu cat doar activitatea de livrare din Turcia reprezinta 90% din incasarile de 122,8 milioane de euro ale diviziei, care si-a dezvoltat afacerile intr-un mod exceptional, in pofida contractiei continue a pietei turce de tamplarie termoizolanta. Insa, impactul financiar al puciului militar esuat din Turcia este aproape inexistent. Au fost luate masuri de crestere a pretului, pentru a contracara deprecierea lirei turcesti si, bineinteles, costurile mai mari (denominate in USD) ale cotatiei materiilor prime. De asemenea, managementul monitorizeaza cu atentie tot ceea ce se intampla in Turcia, luand in considerare si o posibila scadere a comenzilor in trimestrul al patrulea, dar atitudinea este moderat-optimista, de vreme ce livrarile pe pietele emergente (coordonate din Turcia) si, cu precadere, cele din America de Sud, se deruleaza in conditii foarte bune.  
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (14 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 22 de centre logistice) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga a 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 12 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2015 o cifra neta de afaceri in valoare de 21,12 milioane de lei (+22,22%), dupa ce in 2014 a raportat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 rulajul s-a situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left