Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - HYDRO: Scadere sezoniera a vanzarilor Sapa JV
HYDRO: Scadere sezoniera a vanzarilor Sapa JV
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 25 Oct 2016 17:46
Desi implementarea sustinuta, de catre managerii corporatiei Hydro, a unui plan ambitios de restructurare si imbunatatire a activitatii Sapa JV (joint-venture detinut in proportie de 50%) a avut rezultatele scontate, scaderea cererii sezoniere in iulie-septembrie 2016, mai ales in SUA, a reprezentat principalul aspect negativ evidentiat in raportul financiar aferent celui de-al treilea trimestru a.c., ceea ce a afectat si rezultatele consemnate dupa traversarea primelor trei trimestre din acest an. In acelasi timp, fluctuatiile cursului de schimb valutar (generate, in special, de aprecierea coroanei norvegiene in raport cu euro) au subminat intrucatva trendul initial ascendent al afacerilor, ce s-a reflectat doar in ceea ce priveste profitabilitatea neta, ce a ajuns sa fie mai mult decat dubla fata de intregul an 2015. Acest context a determinat, printre altele, scaderea cu -9,83% a incasarilor holdingului norvegian in primele noua luni ale exercitiului financiar actual, comparativ cu perioada anterioara si similara de raportare. Totusi, productia de aluminiu primar a companiei a sporit usor, de la 1,525 milioane de tone la 1,559 milioane de tone, iar pe piata mondiala, dupa mai multi ani de provocari, chiar si in conditiile unei oferte excedentare, datele aferente intervalului analizat indica o continuare a ascensiunii cererii, care va determina cu siguranta, in acest an, o sporire de cel mult 4%-5% a consumului global de aluminiu primar. Conducerea holdingului isi mentine astfel previziunile initiale, ce indicau o sporire de maximum 4% a cererii mondiale, inclusiv pentru ca, numai in China, ca urmare a expansiunii activitatii economice, se estimeaza o crestere de 5%-7%, iar in restul lumii un salt cuprins intre +2% si +4%, in asa fel incat pe piata internationala a aluminiului 2016 va insemna, cel mai probabil, un an de echilibru intre cerere si oferta.
Crestere sub asteptari la produsele extrudate in Europa
„In exercitiul financiar de referinta, reprezentat de intervalul ianuarie-septembrie a.c., veniturile concernului au insumat 60,703 miliarde coroane norvegiene (NOK) sau 6,74 miliarde euro, in timp ce, la data de 30 septembrie 2015, incasarile s-au situat la 67,320 miliarde NOK. Totusi, la nivelul Sapa JV, in pofida unei cereri sezoniere mai reduse de produse extrudate, ratele solide ale profitabilitatii au determinat o sporire consistenta a rezultatelor operationale, mai ales in trimestrul al treilea a.c. Insa, intrucat profitabilitatea s-a diminuat pentru divizia de bauxita si alumina, in domeniul produselor speciale din metal, respectiv al celor sub forma de role si in cel al energiei, nu este surprinzator ca, in primele trei trimestre din acest an, Hydro a consemnat un indice UEBIT de numai 4,596 miliarde NOK (fata de peste 8 miliarde NOK in ianuarie-septembrie 2015), dar rezultatul net s-a cifrat la 5,578 miliarde NOK, comparativ cu 1,791 miliarde NOK in ianuarie-septembrie 2015. Astfel, chiar si in conditiile scaderii secventiale cu -5,8%, respectiv cu -4,6% a cererii din Europa si America de Nord, in special pentru produse extrudate (aspect evidentiat pentru trimestrul al treilea), rezultatele nete s-au imbunatatit. Tot in cele doua regiuni, majorarile anuale ale cererii de sisteme extrudate au fost de +0,7% pe continentul nord-american, respectiv de +2,1% in Europa, deoarece in acest ultim caz evolutia din transporturi si industria auto a fost peste asteptari, desi situatia pietei de constructii continua sa fie incerta. Pe termen scurt, se estimeaza insa o crestere moderata pe plan european, dar trebuie avut in vedere ca, in trimestrul al patrulea, livrarile de produse extrudate incep sa fie mai reduse cantitativ, singurul factor-motor fiind, probabil, industria auto, ce implementeaza pe scara larga un program de retehnologizare, in sensul folosirii pe scara mai larga a sasiului din aluminiu. In ceea ce priveste strict activitatea joint-venture-ului Sapa, in cazul caruia Hydro consolideaza 50% din incasari, vanzarile totale de sisteme pentru tamplarie si alte sortimente extrudate s-au plasat la 527.000 de tone in primele noua luni din 2016 (comparativ cu 526.000 de tone), fiind corespunzatoare unor vanzari efective de 20,558 miliarde NOK, respectiv aproape 2,28 miliarde euro, in scadere fata de cele 21,215 miliarde NOK din primele noua luni ale anului anterior. Totodata, rezultatele din trimestrul al treilea, cifrate la 6,57 miliarde NOK (pentru 170.000 de tone) denota o scadere de -7%, ca valoare, in termeni secventiali de comparare, deoarece in trimestrul al doilea din 2016 s-au consemnat 270.000 de tone si 7,036 miliarde NOK. Trebuie insa precizat ca efectele pozitive ale programelor de restructurare si cele date de cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare, in pofida restrangerii punctuale a cererii pe pietele de referinta, au fost mai puternice in perioada analizata, ceea ce a insemnat un castig pentru Sapa JV. Astfel, holdingului Hydro i-a revenit 50% din profitul operational total (UEBIT) al Sapa, cota evaluata la 931 milioane NOK in ianuarie-septembrie 2016, iar in perioada similara din 2015 acest indicator a fost de 639 milioane NOK. Rentabilitatea actuala a Sapa, reflectata prin indicatorul de profit net, a sporit, ramanand pozitiva (700 de milioane NOK, comparativ cu 106 milioane NOK in ianuarie-septembrie 2015 si cu 454 milioane NOK pentru intregul exercitiu financiar trecut), fiind convinsi ca acest trend este sustenabil pe termen scurt, mediu si lung”, a declarat Svein Richard Brandtzæg, presedinte si director executiv al Hydro.
In fine, dar nu in ultimul rand, in nota obisnuita unor prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali (ce devin disponibile odata cu anuntarea rezultatelor financiare), managerii Hydro au prezentat datele reliefate la o baza de 100% pentru Sapa JV. Pe scurt, vanzarile cantitative totale au fost de 1.055.000 de tone in primele noua luni a.c. (fata de 1.052.000 de tone in aceeasi perioada din 2015), ceea ce corespunde unui indicator UEBIT total de 1,863 miliarde NOK si unui EBIT raportat de 2,072 miliarde NOK (fata de numai 440 milioane NOK in primele noua luni din 2015).
***
In Romania, produsele extrudate ale Hydro (implicit, Sapa JV) pentru arhitectura si constructii sunt comercializate de reprezentanta Hydro Building Systems, din Capitala, fondata in 2006 si inregistrata pe portalul Ministerului Finantelor Publice - MFP (prin transfer/ sosire) in anul 2012. Compania - care avea in 2009 circa 5 angajati si o cifra de afaceri de 0,41 milioane de lei - si-a actualizat specializarea, iar in consecinta a declarat un rulaj nul in 2013 si 2014 (avand cheltuieli minimale, de 944 de lei in urma cu trei ani si de 1.079 lei in 2014) si a fost radiata prin dizolvare cu lichidare in noiembrie 2015, cel mai probabil pentru a se transforma in Sapa Building Systems, importator al sistemelor Wicona. Momentan, nu a fost luata o decizie in acest sens, astfel incat activitatea de export este coordonata de subsidiara omonima a Sapa, din Austria. Insa, dupa cum se cunoaste, in Romania, Sapa detine doua prese de extrudare in cadrul fabricii din Chisineu-Cris (Arad), operationale din 2004, unde lucreaza 200 de angajati, coordonati de managerul Didier Senn. Potrivit datelor oficiale, 85% din productia acestei unitati (ce a reprezentat o investitie de tip „greenfield” a Alcoa in Romania, ce a ajuns efectiv din 2009 sa opereze in cadrul unui joint-venture cu Sapa) se indreapta catre clienti din Austria, Franta, Germania si tarile Benelux. Conform celor mai recente informatii transmise catre MFP, Sapa Profiles - Arad (ce se ocupa cu metalurgia aluminiului) a realizat in 2014 o cifra neta de afaceri de 257,4 milioane de lei (cu 182 de angajati), in conditii de profitabilitate, iar in 2013 acest indicator a fost de 169,05 milioane de lei. In consecinta, daca se coroboreaza informatiile mentionate anterior, la nivelul lui 2014 livrarile Sapa Profiles in Romania au avut o valoare de circa 38,5 milioane de lei. Reamintim faptul ca, nici la data de 25 octombrie 2016, rezultatele consemnate de Sapa Profiles - Arad in 2015 nu sunt disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
 
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left