Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Optimizare a vanzarilor de sticla float
SAINT-GOBAIN: Optimizare a vanzarilor de sticla float
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Mai 2016 17:03
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din primul trimestru al anului in curs, oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) au consemnat o crestere organica de +4,9%, daca se ia in considerare baza de comparare like-for-like  - LFL (ce presupune analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati), desi sporirea se bazeaza mai ales pe livrarile de seturi vitrate pentru industria auto, intrucat cererea de sticla arhitecturala continua sa fie fluctuanta, remarcandu-se totusi o majorare cantitativa in Europa de Vest, ca urmare a intensificarii activitatilor de constructii, ceea ce a determinat si o sporire a pretului sortimentelor float. In acest context, conducerea corporatiei sustine si in continuare ca aceasta sectie reprezinta, actualmente, „motorul” diviziei de materiale inovatoare (ce o integreaza), precum si a grupului, situatie ce s-a observat cu precadere in trimestrul intai din 2016. Tinand cont de o analiza regionala a activitatii pe segmentul vitrajelor float, rezulta ca, in Europa - si, cu precadere, in vestul continentului -, comenzile provenite de pe piata de constructii s-au reinscris pe un trend ascendent, chiar si in contextul practicarii unui pret mai mare al sticlei float. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au fost fluctuante si s-au plasat sub potentialul de absorbtie din tarile respective. In consecinta, in exercitiul financiar de referinta, cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 1,276 miliarde euro (-0,7% in termeni reali, comparativ cu 1,285 miliarde euro din ianuarie-martie 2015, perioada pentru care datele au fost rectificate), reflectand, astfel, o situatie relativ stabila sau, de fapt, o diminuare de -0,7% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori o majorare de +4,9% ca baza structurala comparabila si fara efectul cursului de schimb valutar (raportare tip LFL).
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, inclusiv pe baza dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost relativ propice, avand in vedere impactul negativ redus asupra rezultatelor financiare, in general, al schimbarilor in structura grupului (numai -0,7%) - modificari generate de masurile de restructurare a distributiei materialelor de constructii. De asemenea, a fost raportat un alt impact negativ, de -0,3%, al pretului, care a scazut ca urmare a deflatiei, fiind evidentiat si un aport nefavorabil semnificativ al ratei de schimb dintre euro si alte monede (-3%), pe fondul deprecierii masive a valutei statelor din America Latina. Toate acestea au fost contrabalansate, insa, prin majorarea efectiva a livrarilor. Totodata, intrucat perioada ianuarie-martie 2016 a marcat o apreciere a comenzilor pe segmentele de sticla float si solutii pentru interior (dar nu numai), cantitatile de produse comercializate dupa traversarea primelor trei luni ale exercitiului financiar actual s-au majorat intr-un ritm optim (+2,3%), pentru toate sectoarele de business si in toate tarile importante, exceptand Brazilia, unde se consemneaza probleme politico-economice deosebite. In perioada analizata, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +4,3% sau o majorare pe baze reale (+0,5%) a incasarilor ori de +0,1% in termeni comparabili (pana la 2,396 miliarde euro), insa aceasta se datoreaza si activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 1,123 miliarde euro (+3,6% LFL, +1,7% in mod real si +1,1% in termeni comparabili).
Reconfirmare a strategiei stabilite pe termen scurt si mediu 
Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune controlul deplin al procesului de ajustare a preturilor de vanzare, in contextul in care asupra acestora se exercita presiuni, pe fondul deflatiei economice. Astfel, se va lua in considerare inclusiv efectuarea unor achizitii strategice, cu accent asupra cresterii gradului de expunere pe alte piete fata de cea a Europei de Vest, desi in aceasta zona a continentului s-a constatat, in primul trimestru a.c., un parcurs deosebit si oarecum neasteptat al activitatii de constructii. In plus, pentru 2016 se au in vedere cheltuieli de capital (investitii) in valoare de cel putin 1,4 miliarde euro, pentru dezvoltarea afacerilor pe plan global (mai putin in vestul Europei), precum si realizarea unor economii suplimentare de 250 milioane de euro fata de 2015. In linie cu noua strategie de afaceri, corporatia intentioneaza sa finalizeze achizitia pachetului de control al Sika, asteptand insa solutionarea unui litigiu, deschis in prima instanta la un tribunal din Elvetia, o decizie in acest sens fiind estimata pentru pronuntare in vara anului in curs. Mai mult, in ceea ce priveste strict activitatea SGG, masurile de redresare vor continua sa aiba efectul scontat. In perioada de raportare, constituita de primul trimestru din 2016, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 9,136 miliarde euro (+1,8% LFL, -1,9% in termeni reali sau -1,2% in termeni comparabili), cu un aport dat de cresterea cantitatilor comercializate evaluat la +2,3%. Diversele schimbari in structura holdingului, prin renuntarea la anumite afaceri neprofitabile, aferente diviziei de distributie a materialelor de constructii (cu un impact de -0,7%), precum si impactul negativ masiv al cursului de schimb valutar (+3%), coroborat cu cel al pretului de comercializare (-0,5%) au destabilizat eventuala crestere valorica reala a vanzarilor consolidate, dar situatia actuala corespunde, de fapt, unei stabilizari.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro. Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro. Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 278 de salariati (fata de 274 de angajati in 2013), a avut, in 2014, o cifra de afaceri neta in cuantum de 314,49 milioane de lei (-1%), iar in precedentele 12 luni acest indicator a fost de 317,76 milioane de lei, in crestere fata de cele 265,7 milioane de lei din 2012, ceea ce a presupus, in acel moment, o evolutie de +19,57%. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left