Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari anuale nete consolidate ce au ajuns la un record
SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari anuale nete consolidate ce au ajuns la un record
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 09 Iun 2017 17:21
Managerii corporatiei americane Sherwin-Williams Company - prezenta si in Romania, prin Sherwin Williams Balkan -, au anuntat recent ca in anul 2016 vanzarile nete consolidate au crescut cu +4,6%, atingand un prag record, iar schimbarea modului de calcul (in ceea ce priveste clasificarea veniturilor) a determinat o majorare de +1,1% a vanzarilor. Astfel, in perioada de referinta, dupa cum se arata intr-un raport financiar al holdingului, comparativ cu anul 2015, in 2016 cifra de afaceri consolidata a sporit cu 516,3 milioane de dolari (+4,6%), ajungand la un record de 11,86 miliarde USD, iar in trimestrul al patrulea al anului trecut s-a constatat o crestere cu 178 milioane de dolari (+6,8%), pana la 2,78 miliarde USD, ca urmare, in principal, a vanzarilor optime de vopseluri din cadrul diviziei Paint Stores Group si a impactului favorabil dat de reclasificarea veniturilor incepand din iulie-septembrie 2016, pentru serviciile unor parti terte, afiliate la Sherwin Williams Company. Aceasta reclasificare a avut un aport pozitiv la cifra de afaceri anuala (+1,1%) si trimestriala (+2,2%), influentand atat activitatea Paint Stores Group, cat si a diviziei de finisaje (Global Finishes). Totusi, conducerea Sherwin Williams a subliniat ca ratele nefavorabile de schimb dintre USD si alte monede, cu precadere euro, au dus la diminuarea cu -1,4% a vanzarilor nete consolidate anuale si cu -0,9% a celor din octombrie-decembrie 2016.
In ceea ce priveste structura vanzarilor anuale, circa 7,79 miliarde USD (+8,1%) a reprezentat aportul Paint Stores Group, care si-a majorat livrarile de vopsele arhitecturale, din punct de vedere cantitativ, pe toate pietele-tinta. La randul sau, divizia dedicata pietelor de consum (Consumer Group) s-a evidentiat printr-un rulaj de 1,58 miliarde USD (+0,4%), rata de majorare fiind, totusi, sub asteptari, dar explicabila prin faptul ca sporirea cantitativa a livrarilor de tip retail a fost partial anulata de cursul nefavorabil de schimb valutar. Acelasi motiv a facut ca rezultatele segmentului de finisaje Global Finishes Group sa fie in scadere (-1,4%), la 1,89 miliarde USD, dar profitul diviziei (exprimat doar in dolari) s-a majorat de la 201,9 milioane USD in 2015 la 239 milioane USD anul trecut. In fine, dar nu in ultimul rand, pe fondul unor probleme de natura economica sau politico-sociala, divizia ce se ocupa exclusiv de America de Sud (Latin America Coatings Group) s-a evidentiat printr-o scadere de -7% a cifrei de afaceri nete consolidate, la 586,9 milioane USD, insa diminuarea (care ar fi fost mai abrupta, din cauza micsorarii semnificative a cantitatilor livrate) s-a contracarat prin diverse masuri de crestere a pretului, luate mai ales in trimestrul al patrulea, moment in care s-a observat si o revenire a cererii in regiune.
Comentand aceste rezultate, John G. Morikis, presedinte si CEO al Sherwin Williams Company, a subliniat ca in conditiile actuale „este o performanta sa raportam un alt an al recordurilor in materie de vanzari, profit net, castig pe actiune si, mai ales, in ceea ce priveste indicele EBITDA, care a crescut cu 137,7 milioane de dolari in 2016, ajungand la o cifra nemaiconsemnata pana in prezent - si anume la 1,95 miliarde USD. In continuare, ne concentram pe achizitia Valspar (o corporatie din SUA, specializata in industria vopselelor, cu activitati internationale mai ales in Australia, Canada, China, Noua Zeelanda si Marea Britanie - n.r.), dar pentru a obtine aprobarea autoritatilor de resort trebuie sa renuntam la anumite afaceri, alegandu-le pe cele mai putin profitabile. De aceea, in termen de 90 de zile, trebuie sa renuntam la activitatea unor subsidiare cu afaceri anuale ce nu depasesc 650 milioane USD si sa finalizam preluarea Valspar la un pret de 113 USD pe actiune. Ca urmare a costurilor aferente acestei tranzactii - de o importanta covarsitoare - la nivelul lui 2017 prognozam ca vanzarile nete consolidate se vor majora cu maximum 5%”.
Preluarea Valspar a creat liderul mondial al industriei de lacuri, vopsele si sisteme de finisare
Ulterior, pentru trimestrul intai din 2017, reprezentantii companiei au reliefat ca, la nivel de grup, s-a atins din nou un record al cifrei de afaceri, care a ajuns la 2,67 miliarde USD (+7,3%), din care 1,81 miliarde USD pentru Paint Store Group (+12,1%), circa 337,5 milioane de dolari in cazul Consumer Group (-10,7%), peste 470,3 milioane USD pentru Global Finishes Group (+3,6%) si 141,4 milioane de dolari (+12,9%, pe fondul sporirii pretului) la subsidiarele ce formeaza Latin America Coatings Group, context in care previziunile nu s-au schimbat.
Insa, la data de 1 iunie a.c., The Sherwin-Williams Company a anuntat finalizarea procesului de achizitie a Valspar, la un pret stabilit de 113 USD pe actiune (pentru despagubirea actionarilor companiei preluate, care, de altfel, s-a retras de la New York Stock Exchange). „Le urez oficial bun-venit noilor colegi si suntem extrem de multumiti de gradul de expertiza si know-how pe care il aduc in cadrul Sherwin-Williams. Prin aceasta preluare, acceleram implementarea strategiei grupului, in ceea ce priveste dezvoltarea sustenabila globala si putem anunta cu mandrie ca, impreuna, am creat liderul mondial al industriei de lacuri, vopsele si sisteme de finisare. Si aceasta pentru ca, de acum incolo, prin fuziunea celor doua companii, dispunem de o gama foarte diversa de produse, de marci care au renume si reputatie internationala foarte solide, de tehnologii de varf si platforme de inovare, precum si de capacitati extensive de distributie, pe toate continentele. Astfel, daca ne referim la vanzarile pro-forma combinate ale Sherwin-Williams si Valspar din 2016, acestea totalizeaza 15,8 miliarde USD, iar impreuna lucram cu mai mult de 60.000 de asociati in intreaga lume. Sediul noii corporatii va ramane in Cleveland - Ohio si, de aici, vom lua toate masurile pentru a consolida pozitiile de top pe care le detinem pe segmentele produselor pentru aplicatii arhitecturale din America de Nord si de Sud, China, Australia si Marea Britanie. In domeniul sistemelor industriale de protectie si finisare, preluarea Valspar de catre Sherwin-Williams inseamna dobandirea pozitiei de lider global al unor segmente ale pietei, cum ar fi produse pentru ambalaje, de protectie a foliilor, vopsele industriale de uz general si finisaje pentru lemnul utilizat in aplicatii industriale”, a subliniat, cu prilejul achizitiei Valspar, John G. Morikis.
In acest context, previziunile anterioare se vor modifica, noile estimari pentru compania combinata urmand sa fie anuntate spre finele lunii iulie a.c., in cadrul unei conferinte ad-hoc, odata cu rezultatele financiare aferente trimestrului al doilea din 2017. In orice caz, asa cum au comunicat anterior, managerii Sherwin-Williams se asteapta sa obtina, dupa tranzactie, sinergii anuale de tip run-rate in valoare de 320 milioane de dolari, in urmatorii trei ani, in zonele de aprovizionare cu materii prime, economii de procese operationale si crestere a eficientei etc., concomitent cu o crestere aproape imediata a fluxului operational de lichiditati.
***
Fondata in 1866, The Sherwin-Williams Company este lider global in productia, dezvoltarea, distributia si vanzarile de lacuri si vopsele, sisteme de protectie si finisare, respectiv sortimente auxiliare pentru clientii profesionisti, industriali, comerciali si din retail. Printre marcile binecunoscute in SUA si pe plan global, promovate de corporatie, se afla: Sherwin-Williams, Valspar, HGTV Home by Sherwin-Williams, Dutch Boy, Krylon, Minwax, Thompson’s Water Seal, Cabot si multe altele. Cu sediul central in Cleveland - Ohio (SUA), de unde administreaza afacerile globale, The Sherwin-Williams Company isi comercializeaza produsele marca Sherwin-Williams exclusiv prin intermediul unei retele de peste 4.100 de magazine si showroom-uri operationale sub forma unor companii, in timp ce alte branduri sunt vandute prin retele comerciale de masa, centre cu produse de amenajare a locuintelor, dealeri independenti de vopsele, magazine de feronerie si accesorii, respectiv prin comertul de tip retail al sortimentelor destinate autoturismelor si prin distribuitori de produse industriale. La randul sau, The Sherwin-Williams Performance Coatings Group asigura si exporta o gama diversa de solutii de inalta tehnologie pentru pietele de constructii, industriale, de ambalaje si transport in mai mult de 120 de tari din intreaga lume. La nivelul anului 2016, The Sherwin-Williams Company a raportat vanzari nete consolidate de 2,78 miliarde USD (+4,6%), in timp ce, dupa achizitia Valspar, cifra de afaceri pro-forma combinata, aferenta anului trecut, a fost estimata la 15,8 miliarde USD (realizata cu peste 60.000 de specialisti, angajati pe plan global).
Pe piata din Romania, din ianuarie 2016, Sherwin-Williams Balkan (ca parte a Sherwin-Williams Product Finishes Europe, din cadrul Global Finishes Group) a devenit unicul distribuitor al produselor Dow Corning si Geocel pe piata romaneasca, in urma achizitiei companiei Geocel Limited de catre The Sherwin-Williams Company. Societatea are doua depozite, in Bucuresti si Timisoara, urmand sa deschida in acest an un birou de vanzari in Cluj-Napoca. Potrivit celor mai recente date oficiale (istorice), Geocelpro - reprezentanta din tara noastra a firmei preluate, Geocel, cu sediul in Bucuresti - a realizat in 2014 o cifra de afaceri neta de circa 1,88 milioane de lei, iar in 2013 rulajul s-a plasat la 1,41 milioane de lei, respectiv la 1,39 milioane de lei in 2012. La randul sau, Sherwin-Williams Balkan, cu sediul social in Chisoda (judetul Timis), a lucrat in 2016 cu 21 de salariati si a raportat o cifra de afaceri de peste 41,9 milioane de lei, in conditii de profitabilitate (la fel ca si in precedentele 12 luni), iar in 2015 s-a evidentiat printr-un numar de 14 angajati si vanzari de 35,4 milioane de lei, dupa ce in 2014 a consemnat un rulaj de circa 36,8 milioane de lei (realizat cu 12 angajati). Informatii suplimentare, la www.sherwin-williams.com
 
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left