Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Punct de vedere - DEGRINGOLADA producatorilor de ferestre si iesirea din impas
DEGRINGOLADA producatorilor de ferestre si iesirea din impas
Punct de vedere Publicat de Ovidiu Stefanescu 27 Ian 2016 09:22
Producatorii de tamplarie termoizolanta fac parte dintr-o categorie speciala de oameni de afaceri: dupa ce, in majoritatea cazurilor, doar intamplarea i-a atras intr-unul dintre cele mai profitabile domenii economice, unde profitabilitatea era de ordinul zecilor de procente, cererea era imensa, iar creditul-furnizor nelimitat, recesiunea i-a aruncat in ceea ce se poate numi, probabil, cea mai abrupta scadere inregistrata in domeniul constructiilor din Romania.
Aceasta schimbare brusca de paradigma i-a gasit pe unii manageri complet nepregatiti, cu atat mai mult cu cat au existat destui care sa puna succesul pe seama priceperii antreprenoriale proprii si nu pe conjunctura extrem de favorabila. Criza a scos la suprafata disfunctionalitati majore, dintre care se pare ca de o gravitate maxima este aceea a incapacitatii de a intelege rostul gestionarii societatilor proprii pe baza unor instrumente moderne de management si marketing.
Administrarea "dupa ureche" mai are adepti chiar si dupa peste opt ani de scadere continua a performantelor, manifestandu-se mai ales in cazurile in care s-au exploatat anumite debuseuri generate de programul national de reabilitare termica sau de oportunitatile de export la scara mica. In continuare, lipsa de profesionalism se manifesta prin intretinerea defectuoasa a utilajelor, parcurgerea formala a procedurilor de conformitate a produselor (din care controlul fabricii este o etapa complet eludata), ignorarea factorilor obiectivi de influentare a raportului cerere-oferta etc. Pe acest fond nefavorabil, piata de profil este inca o mare necunoscuta, evaluarea dimensiunilor sale facandu-se pe baza unor date generale (cifre de afaceri, numar de angajati, unele date statistice etc.), presupuneri si extrapolari, fara a se baza pe informatii comunicate, in mod nemijlocit, de companii.
Secretomania se pare ca este unul dintre atributele majore ale bransei, manifestate, din pacate, chiar la nivelul unor firme reprezentative. Informatiile facute publice sunt vagi, incomplete, contradictorii si nu pot constitui baza unor analize pertinente. Toate acestea reprezinta mai degraba un deserviciu, facut, in principal, celor care comunica datele respective. O evolutie reala a domeniului poate avea loc doar atunci cand regulile de baza ale industriei vor fi respectate, iar comunicarea se va realiza neobstructionat de eventuale temeri nefondate, conform carora orice informatie reprezinta un activ "nepretuit" al firmei, ce nu trebuie cumva sa incapa pe mana concurentilor sau, mai grav, a autoritatilor publice.
Aceasta atitudine medievala de vechil, care se teme sa fie prins de "stapan", este necesar sa dispara, laolalta cu abordarea vanitoasa a unor manageri, care se considera prea importanti pentru a se adresa bransei prin intermediul presei de specialitate (asa buna sau proasta, cum este!).            
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left