Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 02 Mai 2024
Hilti
Home
ACTUALITATE: Diminuarea comenzilor, determinata de criza financiara si de sezonul rece
Actualitatea interna Publicat de AG&F 28 Ian 2009 11:30
In cea de-a doua jumatate a anului trecut, efectele crizei economice internationale au inceput sa fie resimtite si in Romania, unele dintre cele mai afectate sectoare industriale si de investitii fiind domeniul constructiilor (mai ales piata imobilelor rezidentiale), industria auto, cea a produselor prelucrate din otel, sistemul bancar (in cadrul caruia s-au luat masuri de suspendare a creditarii, ceea ce a dus la lipsa de lichiditati, la blocaje financiare si la pierderi cauzate de fluctuatiile majore ale cursului de schimb dintre moneda nationala si principalele valute). In domeniul tamplariei, se pare ca primele firme care s-au confruntat cu probleme legate de recesiune sunt cele specializate in fabricatia de ferestre/usi. Astfel, reprezentantii celor mai multe societati, implicate mai ales in executia de ansambluri din PVC sunt in stare de expectativa, intrucat in sezonul de varf nu au mai reusit sa incheie contracte importante cu utilizatorii finali, iar in prezent deruleaza comenzi stabilite inca din vara lui 2008. In cele ce urmeaza, pentru a reliefa contexul actual si perspectivele de abordare a noilor conditii de piata, sunt prezentate opiniile celor mai importante societati din bransa.* Florin Mihaila, director general al firmei Wintech PVC: "Pentru 2009, ne-am planificat o crestere a veniturilor, care ar putea totaliza 8 milioane de euro. Aceasta majorare a cifrei de afaceri este justificata, avand in vedere planul propriu de extindere a activitatii. Astfel, la inceputul anului 2009, am demarat un proiect de investitii, in valoare de 0,1 milioane de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru amenajarea unui nou depozit de profile din PVC, feronerie G-U si Roto CS in Timisoara, cu o suprafata de aproximativ 600 mp. La nivelul lui 2008, am consemnat venituri de 5 milioane de euro, ca urmare a sporirii comenzilor cu 60%, fata de anul precedent. In cazul in care conditiile impuse de piata amenajarilor si de sectorul de constructii vor fi favorabile, intentionam sa mai inauguram un spatiu de stocare, in regiunea de nord-vest a tarii. Lucrarile la acest centru logistic vor fi initiate, cel mai probabil, in cea de-a doua parte a acestui an. Compania noastra efectueaza livrari medii de 180 tone de sisteme din PVC/luna, catre aproximativ 240 de firme partenere. Principalul obiectiv pentru anul in curs il reprezinta majorarea volumului vanzarilor, insa, momentan, suntem in expectativa, pana la depasirea situatiei specifice sezonului rece. Pana in prezent, criza economico-financiara nu ne-a afectat activitatea, dar in cazul in care marile proiecte de constructii continua sa fie blocate, ne-am putea confrunta cu o diminuare a numarului de comenzi in raport cu 2008. Pentru a atenua efectul unei astfel de perspective, ne bazam pe diversificarea gamei de produse, iar din punct de vedere al cifrei de afaceri, ne propunem mentinerea nivelului incasarilor in jurul valorii de 5 milioane de euro".* Marian Petcu, director general al Recon SA: "Ca urmare a crizei economico-financiare, care afecteaza si domeniul nostru de activitate, schimbarile pe care le-am remarcat la nivelul pietei locale constau in diminuarea comenzilor, situatie care marcheaza si activitatea principalilor competitori. In ceea ce ne priveste, pentru pastrarea profitabilitatii am implementat deja masuri precum achizitia de noi utilaje (mai performante), in timp ce, in vederea cresterii notorietatii, incercam sa diversificam gama de produse, prin contactarea mai multor producatori de profile si accesorii, pastrand si relatiile de afaceri cu furnizorii existenti, cu care avem o colaborare fructuoasa. In perspectiva unui management total din punct de vedere ecologic, intentionam sa initiem un proiect de reciclare a deseurilor din PVC rezultate in urma prelucrarii profilelor. In plan investitional, intentionam sa alocam 1,6 milioane de lei pentru realizarea acestui obiectiv, pana la finele anului in curs. De asemenea, in prezent, desfasuram investitii pentru reinnoirea parcului auto, necesar asigurarii transportului produselor la beneficiari, proiect care se va finaliza in august 2009, cheltuielile fiind de 0,46 milioane de lei. Cifra de afaceri totala pe care o vizam in 2009 este de 16 milioane de lei (din care contributia produselor destinate tamplariei termoizolante in totalul activitatii este de 14%, firma ocupandu-se si de constructii) fata de nivelul obtinut in 2008, de 19 milioane de lei".* Corneliu Veliscu, director general al grupului Melcret SA: "La nivel local, ca urmare a crizei economico-financiare care a afectat si acest domeniu, comenzile au scazut la mai putin de jumatate fata de anul trecut, iar lucrarile la multe dintre proiectele de constructii aflate in desfasurare au fost sistate. Pe termen scurt, consideram ca segmentul tamplariei termoizolante se va afla in scadere, cel putin in prima jumatate a anului viitor. Din acest motiv, in acest interval estimam si o scadere a cifrei proprii de afaceri cu circa 30%, urmata de o revigorare in cea de-a doua jumatate a anului, care ar putea determina mentinerea rezultatelor financiare din 2008 (cand vanzarile s-au situat la 12,5 milioane de lei). Strategia de afaceri din perioada imediat urmatoare vizeaza desfasurarea de investitii pentru reinnoirea utilajelor folosite in procesul de fabricatie, mentinerea parteneriatului cu furnizorul Gealan Romania si a nivelului actual de lucru, capacitatea de productie pe segmentul din PVC fiind de 12.000 mp/an. Chiar daca situatia in bransa este putin mai dificila, noi preconizam ca, macar in urmatoarele doua luni, vom mentine desfasurarea activitatii la cotele obisnuite, in conditiile in care si comenzile sunt la nivelul celor din perioada similara a anului trecut. Pe piata de profil, este posibil ca foarte multe companii sa lucreze fara sa respecte legea (nu deruleaza relatii de parteneriat, nu-si achita taxele si nu incheie contracte legale de munca). Astfel, s-ar impune o implicare mai puternica din partea patronatelor de profil, care ar putea sa actioneze in vederea respectarii legii". (Fereastra)
 
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left