AGC: Crestere usoara a vanzarilor de sticla arhitecturala |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 12 Feb 2016 20:52 |
![]() Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in anul 2015, la 692,9 miliarde yeni (sau 6,13 miliarde USD), fiind cu 66 miliarde yeni mai mare fata de incasarile consemnate in 2014, ce s-au cifrat la 683,3 miliarde JPY. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte doua divizii (sticla speciala pentru electronice – ale carei livrari s-au restrans –, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere si materiale ceramice/ altele, cu afaceri in scadere), in intervalul de referinta AGC a raportat o diminuare de 22 miliarde yeni sau cu -1,6% a vanzarilor nete, care au ajuns la 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Conducerea corporatiei arata in acest context ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, cu precadere pe pietele est-europene si in Asia, masurile de reorganizare au limitat fenomenul negativ.
In particular, oficialii AGC au mai anuntat ca, in perioada de raportare, divizia de sticla a avut rezultate satisfacatoare pe aproape toate pietele-tinta. Astfel, la totalul de 692,9 miliarde JPY sau 6,13 miliarde USD (rezultat prin eliminarea ulterioara a unor costuri de -17,4 miliarde JPY), subsidiarele din Japonia si Asia au avut o contributie de 300,6 miliarde JPY, cele din Europa de 282,4 miliarde JPY, iar in ambele Americi s-au consemnat 127,2 miliarde JPY – sume totale din care s-au scazut cheltuielile aditionale mentionate anterior. Totodata, vanzarile efective de sticla float au fost de 338,1 miliarde JPY in anul 2015 (sau 2,99 miliarde USD), din care 178,9 miliarde JPY in Europa, 122,7 miliarde JPY in Japonia/ Asia si 48 miliarde JPY in America de Nord si de Sud (cu eliminari de -11,5 miliarde JPY). In fine, seturile de geamuri auto livrate anul trecut au valorat 355,6 miliarde JPY (circa 3,14 miliarde USD), fiind furnizate cu precadere in Japonia/ Asia (178,3 miliarde JPY), Europa (103,6 miliarde JPY) si ambele Americi (79,3 miliarde JPY), in conditiile unor cheltuieli de amortizare cifrate la -5,7 miliarde yeni.
Fragilitate a livrarilor de vitraje in zona est-europeana
In ceea ce priveste previziunile, managerii AGC sustin ca in 2016 va avea loc o ascensiune a livrarilor proprii de sticla si materiale chimice, intr-un ritm usor accelerat, ca urmare a majorarii cantitative semnificative estimate pentru majoritatea pietelor-tinta si in pofida impactului negativ inerent al scaderii pretului la anumite grupe de produse. Desi mediul economic global va ramane impredictibil, livrarile AGC de vitraje pentru aplicatii arhitecturale vor ramane, totusi, robuste in Asia (inclusiv Japonia, odata cu revenirea puternica a sectorului rezidential) si ambele Americi. Pe plan european se asteapta ca vanzarile sa fie solide in ansamblu, mai ales in vestul continentului, dar mai raman motive de ingrijorare in ceea ce priveste evolutia acestora in zona est-europeana, pe fondul unor fluctuatii ale cererii. In consecinta, pentru anul in curs, dupa cum se arata anterior, se estimeaza ca vanzarile nete ale AGC vor spori cu 5,56% fata de 2015, pana la 1.400 miliarde JPY, nivel corespunzator sumei de 12,39 miliarde USD (in conditiile unor rate similare ale cursului de schimb). In consecinta, chiar si in conditiile unor rectificari ulterioare, in sens negativ, ale rezultatelor financiare preconizate pentru 2016, corporatia japoneza va fi in masura sa-si sustina intreaga platforma de afaceri, ce se bazeaza pe 219 subsidiare si pe 46 de companii afiliate din intreaga lume (cu 148 de entitati importante doar pe segmentul sticlei), unde activeaza in total 51.100 de angajati. Referindu-se la provocarile anului in curs, directorul reprezentativ, presedintele si CEO al AGC Group, Takuya Shimamura, a subliniat: „Desi in 2015, in pofida deprecierii yenului si altor aspecte pozitive, vanzarile s-au restrans usor, ceea ce corespunde mai degraba unei stabilizari, pentru anul in curs luam in considerare o sporire. De altfel, scaderea din 2015 s-a datorat precaritatii afacerilor cu elemente de tip display, astfel incat rezultatele principalelor divizii – si mai ales pe segmentul de sticla – nu au fost afectate. Si in 2016 vom profita de efectul benefic al aplicarii reformelor structurale la nivelul sectiei de sticla arhitecturala (care a generat deja un profit operational deosebit), iar daca trendul descendent al cotatiei materiilor prime si energiei se va observa in continuare situatia va fi benefica, in ceea ce ne priveste”.
***
Holdingul AGC este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are doi angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2014, o cifra de afaceri neta de 561.902 lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 639.785 de lei, respectiv 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|