AGC realizeaza integrarea accelerata a noilor functionalitati pentru elementele vitrate |
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 05 Sep 2025 06:00 |
![]() - Ce vanzari ati reusit in 2024 si in semestrul intai din acest an? Cum a evoluat acest indicator fata de perioadele de referinta si ce estimari aveti cu privire la rezultatele ce se vor consemna la finele exercitiului financiar in curs?
- Pentru AGC, companie multinationala ce include divizia de sticla arhitecturala, sticla auto, electronice, chimicale si Life Sciences (alte materiale inovatoare, inclusiv biochimie) anul 2024 a inregistrat o usoara crestere a vanzarilor, dublata de majorarea costurilor. In 2024 la nivel de grup vanzarile au inregistrat o crestere de 2,4% respectiv de 48 miliarde yeni pana la nivelul de la 2067 miliarde yeni (aproximativ 13,9 miliarde USD), iar profitul operational a suferit o contractie de 2,9 miliarde yeni acesta cumuland 125 miliarde yeni. Daca in 2023 se raporta un profit inainte de taxe de 122,8 miliarde yeni, pentru 2024 s-a inregistrat o pierdere de 50,1 miliarde yeni. Rezultate bune au avut diviziile de electronice si cea de chimicale. Departamentele de sticla arhitecturala si auto au mers slab atat din punct de vedere al vanzarilor, cat si din cel al profitabilitatii. De asemenea, transferul diviziei de sticla din Rusia a contribuit la pierderile inregistrate in 2024. In prima jumatate a lui 2025, am observat o continuare a acestei tendinte, desi intr-un ritm moderat, influentat de contextul economic global. Comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, am reusit sa ne consolidam cota de piata pe segmente strategice. Desi vanzarile au consemnat un mic declin, in cuantum de 1,9% situatia pare stabilizata, iar managementul este hotarat sa imbunatateasca profitabilitatea, prin controlul atent al preturilor si prin managementul riguros al costurilor operationale.- Comentati situatia economica actuala, legata de tarife comerciale, impactul razboiului, concurenta etc.- Traversam un mediu economic global complex si volatil, marcat de incertitudine geopolitica si de presiuni inflationiste persistente. Din fericire situatia politica din tara este stabila, insa la nivel international lucrurile nu sunt deloc simple. Costurile ridicate la energie si materii prime, exacerbate de conflictele regionale, raman o provocare majora pentru industria noastra, care este un mare consumator de energie. Am constat ca cei care gasesc oportunitati de crestere si dezvoltare reusesc sa iasa mai puternici din crize. In acest context, ne concentram pe optimizarea continua a proceselor de productie si a lanturilor de aprovizionare pentru a spori eficienta. Concurenta este intensa, insa noi ne diferentiem prin calitatea superioara a produselor, inovatie constanta si angajamentul nostru ferm fata de sustenabilitate, factori care ne consolideaza pozitia de lider pe piata.
- Ce noutati ati lansat in ultimul an si in ce masura raspund acestea cerintelor mai stricte prevazute in EPBD si legislatiile nationale cu privire la eficienta energetica, confort etc?
- In ultimul an, am accelerat lansarea de solutii inovatoare, aliniate direct cu cerintele Directivei privind Performanta Energetica a Cladirilor (EPBD). Am extins productia gamei noastre de sticla cu amprenta redusa de carbon (Low-Carbon Glass), care diminueaza in mod semnificativ emisiile de CO2 incorporate in cladiri. De asemenea, am promovat intens sticla inovatoare cu vid, Fineo, care ofera performante termice exceptionale, ideale pentru proiectele de renovare energetica. Aceste produse, alaturi de sticla noastra cu control solar de inalta performanta Stopray, permit arhitectilor si dezvoltatorilor sa proiecteze cladiri NZEB (Nearly Zero-Energy Buildings), fara a compromite designul sau confortul interior.
- Nominalizati cele mai mari proiectele la care ati livrat sticla in ultima perioada.
- Portofoliul nostru recent include proiecte de anvergura care definesc peisajele urbane europene. Am fost furnizorul principal de sticla pentru Quatuor Brussels, din Belgiia – o serie de blocuri emblematice ale caror fatade integral vitrata utilizeaza solutiile noastre avansate de control solar Stopray, precum si sticla cu celule fotovoltaice integrate Sunewat. Un alt proiect de referinta este Sluishuis – Amsterdam din Olanda, unde am livrat sticla cu certificare Cradle to Cradle, subliniind angajamentul nostru pentru economia circulara, inclusiv sticla rezistenta la foc Pyrobel. In Romania, am livrat sticla la mai multe cladiri rezidentiale (atat gama Energy pentru ferestre, cat si sticla colorata pentru balustrade, oglinda si sticla Luxclear pentru cabine de dus etc), precum si sticla Stopray pentru fatade. Nu in ultimul rand, de remarcat o cerere semnificativa pentru sticla rezistenta la foc Pyrobel, pe fondul noilor cerinte P118/2025.
- Ce previziuni aveti in legatura cu problematica specifica sectorului in care activati (preturi, tehnologii, concurenta etc.)?
- Preconizam ca viitorul sectorului nostru va fi modelat de trei piloni esentiali: sustenabilitate, tehnologie si valoare adaugata. Tranzitia catre o economie cu emisii scazute de carbon va accelera cererea pentru produse precum sticla low-carbon si solutiile pentru economia circulara. Din punct de vedere tehnologic, ne asteptam la o integrare tot mai mare a functionalitatilor in sticla, cum ar fi generarea de energie (BIPV) sau conectivitatea (sticla-antena). In ceea ce priveste concurenta, diferentierea nu se va mai face doar prin pret, ci prin capacitatea de a oferi solutii complete, inovatoare si sustenabile, care sa raspunda nevoilor complexe ale cladirilor viitorului.
- Oferiti detalii legate de strategiile ESG si de digitalizare implementate de grupul din care face parte compania.
- Strategia noastra ESG este fundamentata pe planul "Vision 2030", avand ca obiectiv principal atingerea neutralitatii climatice pana in 2050. Concret, investim masiv in tehnologii de productie cu emisii reduse, cum ar fi cuptoarele alimentate cu energie regenerabila si utilizarea hidrogenului verde. Promovam activ economia circulara prin programe de reciclare a sticlei si prin certificari precum Cradle to Cradle. In paralel, strategia AGC de digitalizare vizeaza transformarea operatiunilor prin implementarea de solutii Industry 4.0 pentru a optimiza productia, precum si dezvoltarea de unelte digitale avansate pentru clientii nostri, cum ar fi configuratoare online si obiecte BIM, pentru a facilita integrarea produselor noastre in proiecte.
|