AGC: Vanzari optime de sticla, in pofida cresterii pretului |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Oct 2016 15:33 |
![]() Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in primele trei trimestre ale anului in curs, la 506,6 miliarde yeni (sau 4,82 miliarde USD), fiind cu 8,2 miliarde yeni mai mare fata de incasarile consemnate in acelasi interval din 2015. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte doua divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au restrans, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc tot o scadere si materiale ceramice/ altele, cu o crestere nesemnificativa), in intervalul de referinta AGC a raportat o diminuare de 49,7 miliarde yeni sau cu -5% a vanzarilor nete, care au ajuns la 939,9 miliarde yeni (sau 8,94 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Conducerea corporatiei arata in acest context ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, masurile de reorganizare au limitat fenomenul negativ, iar aportul pozitiv a fost dat mai ales de ajustarea crescatoare a preturilor de vanzare, cu precadere in Europa si America de Nord. Din punct de vedere al estimarilor, managerii ACG sustin ca scaderea preconizata a rulajului din 2016 (cu -3,5%) se va datora exclusiv aprecierii yenului, ceea ce va contracara majorarea cantitativa a livrarilor de vitraje si substante chimice, dar profitul operational va creste cu +18%. Pana la finele anului in curs, pe segmentul sticlei arhitecturale, in vestul Europei livrarile vor fi mai mari, ca urmare a intervalului de varf al acestora (aprovizionare influentata de factorul sezonier), iar preturile vor continua sa sporeasca, pe fondul unui dezechilibru al balantei dintre cerere si oferta. O situatie asemanatoare (cu exceptia majorarii pretului) se va remarca si in Japonia, iar parcursul subsidiarelor din ambele Americi va fi deosebit de bun.
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2015, o cifra de afaceri neta de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|