
Recent, conducerea companiei Alumil Rom Industry a dat publicitatii situatia financiara referitoare la cifra de afaceri si profitul societatii, consemnate in primul trimestru al acestui an. Astfel, potrivit documentului, in ianuarie-martie 2014 s-a consemnat o crestere de 31,42% a veniturilor din vanzari, ceea ce a facut posibila si o diminuare substantiala a pierderii nete, desi rezultatul global al perioadei analizate a ramas in principiu negativ (-0,43 milioane de lei, comparativ cu -1,07 milioane de lei). Practic, cu venituri nete in valoare de 14,43 milioane de lei (in crestere fata de cele 10,98 milioane de lei din perioada similara a anului 2013), societatea a avut un rulaj superior care a permis o dinamica buna a activitatii, in pofida problemelor specifice pietei nationale de tamplarie si fatade. Fara a detalia alte aspecte legate de impactul conditiilor economice generale sau ale bransei sistemelor din aluminiu ce au generat asemenea rezultate, managerii societatii au mai aratat, pe scurt, ca totalul activelor s-a diminuat valoric in cadrul actualei baze de raportare, astfel incat, daca la finele anului 2013 la acest capitol se consemnau 106,88 milioane de lei, in primul trimestru din 2014 s-a ajuns la 97,63 milioane de lei. In acelasi timp, nivelul datoriilor pe termen lung s-a diminuat de la 13,37 milioane de lei (cat a fost la data de 31 decembrie 2013) la 12,9 milioane de lei, iar datoriile curente au fost ajustate in acelasi sens (de la 23,51 milioane de lei la 15,17 milioane de lei). La 31 martie 2014, ca active circulante, Alumil Rom Industry a raportat o valoare totala de 58,5 milioane de lei (fata de 67,31 milioane de lei in 2013), la capitolul activelor imobilizate fiind transcrisa suma de 39,12 milioane de lei (comparativ cu 39,56 milioane de lei anul trecut). Totodata, ca numerar si echivalente ale acestuia se evidentiaza valoarea de 25,23 milioane de lei, fata de 32,72 milioane de lei in 2013, ceea ce arata o depreciere a acestui indicator. In ceea ce priveste situatia rezultatului global, in documentul semnat de Michail Sotiriou – director general al societatii si Ciprian Balasca – director financiar se mai precizeaza ca, desi veniturile din vanzari au fost de 14,46 milioane de lei (pentru care s-a impus o ajustare in sens negativ, aferenta reducerilor comerciale acordate), costul bunurilor vandute a depasit 11,52 milioane de lei, determinand o majorare in consecinta a marjei brute (la 2,91 milioane de lei), insa, in conditiile unor cheltuieli de vanzare si distributie de 2,3 milioane de lei, respectiv ale unor cheltuieli administrative de 1,08 milioane de lei, au rezultat pierderi operationale de 0,35 milioane de lei. Insa, prin faptul ca la acestea s-au adaugat veniturile din dobanzi si cele asimilate, din care s-au scazut cheltuielile cu dobanzile si diferentele nefavorabile ale cursului de schimb valutar, pierderea neta a exercitiului financiar analizat s-a plasat la valoarea mentionata anterior (-0,43 milioane de lei). Informatii suplimentare, la
www.alumil.ro