ANALIZA: Crestere inconsistenta a livrarilor de rulouri |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 28 Dec 2015 08:37 |
![]() Rulourile se mentin in topul vanzarilor de sisteme de umbrire
Potrivit cercetarii InterConnection, desi inregistreaza un declin al cotei de piata, elementele de tip rulou constituie actualmente cea mai semnificativa grupa de produse din categoria sistemelor parasolare, cele din aluminiu fiind, de exemplu, foarte populare in Elvetia (unde conteaza pentru 90% din total). Sortimentele din PVC sunt preferate mai mult in Germania, desi anul trecut si cele din aluminiu au inceput sa castige teren. O tendinta asemanatoare, de crestere a vanzarilor de produse realizate din metal usor, s-a remarcat si in Austria, respectiv Spania, insa ratele respective continua sa fie ponderate. In Franta, Italia si Polonia cota rulourilor din aluminiu nu s-a modificat. Un alt trend, observat pe plan general, este constituit de sporirea vanzarilor de elemente prevazute cu echipamente de actionare automata (motorizata), ce reprezinta circa 51,4% din total, fata de 50% in 2013. Cu o pondere a elementelor automate de umbrire tip rulou de 66,3% in 2014, Germania se situeaza in fruntea clasamentului din acest punct de vedere, fiind urmata de Austria si Elvetia, iar pana in 2017 aceasta categorie sortimentala, comercializata pe piata germana, ar urma sa detina peste 68% din total. Pentru 2015, in tarile analizate, se preconizeaza o crestere inconsistenta a livrarilor de rulouri (+0,3% din punct de vedere cantitativ), iar ca valoare trendul ascendent va fi asemanator (+0,4%), ceea ce denota mai curand o stabilizare la un nivel scazut. In plus, expertii InterConsulting sustin ca piata europeana de rulouri se va concentra in jurul a cativa mai producatori specializati, ceea ce nu reprezinta o surpriza pentru un interval caracterizat de recesiune. „Criza economica i-a fortat pe fabricantii de rulouri sa-si majoreze gradul de expunere internationala. O asemenea reorientare spre export a favorizat, evident, companiile de mari dimensiuni, in special pe cele din Europa Centrala, in timp ce IMM-urile din Europa de Sud au pierdut cote importante de piata. Datorita acestei combinatii de factori, fenomenul de concentrare economica s-a accentuat atat pe plan european, cat si in fiecare tara in parte. Primele 10 societati din Europa au avut o cota insumata de piata ce a depasit 16,7% in 2014, nivel estimat sa se majoreze la 25% pana in 2020, iar cele care au sediul social in Roma reprezinta liderii acestui domeniu de activitate. Estimarile generale indica faptul ca, pornind de la vanzari de 20,16 milioane de unitati in 2014, in valoare de 3,22 miliarde euro, in cele sapte state analizate la nivelul lui 2015 se vor consemna 20,47 milioane de rulouri comercializate si 3,27 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa fie posibila livrarea a 20,84 milioane de rulouri, ce vor presupune incasari de 3,36 miliarde euro. In functie de material (aluminiu, PVC si altele), cotele din 2014 indica praguri de 58,7% in cazul rulourilor din metal usor si 32% pentru sortimentele pe baza de plastic, iar cele din lemn, otel etc. nu au depasit 9,3%. Gradul de utilizare din intervalul 2015-2017 ar putea fi, in ordine, de 59,4%, 59,8% si 60,2% in cazul aluminiului, 31,5%, 31,2% si 30,6% pentru PVC, respectiv 9,1%, 9% si 9,1% la alte materiale” , a concluzionat dr. Stefano Armandi. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
|