
Compania FAKRO a fost fondata in anul 1991, in Nowy Sącz, Polonia. „In doar cateva decenii, dintr-o afacere de familie, compania s-a transformat intr-un grup international cu 11 fabrici, 17 firme de distributie si peste 4.000 de angajati in intreaga lume. Astazi, FAKRO este al doilea cel mai important producator de ferestre de mansarda la nivel global si una dintre cele mai dinamice si rapid dezvoltate companii din domeniu. Fondatorul si actualul presedinte al grupului este Ryszard Florek, recunoscut drept pionierul productiei de ferestre de mansarda in Polonia. Dincolo de dezvoltarea sa accelerata, compania si-a pastrat in timp valorile fundamentale, respectiv preocuparea pentru siguranta si sanatatea utilizatorilor, calitatea ireprosabila a produselor, precum si sustenabilitatea si responsabilitatea fata de mediu. Gama de produse FAKRO este in continua extindere si include ferestre de mansarda din lemn si PVC, in diferite modele si cu diferite tipuri de deschidere, sisteme de evacuare a fumului, tuneluri de lumina, ferestre pentru acoperisuri terasa si scari de acces la pod. Acesta din urma este un segment important in portofoliul companiei FAKRO si ii asigura o pozitie sigura in randul liderilor acestei industrii. Grupul FAKRO este prezent in peste 50 de tari, iar peste 70% din cifra sa de afaceri provine din exporturi. In Romania, produsele FAKRO sunt comercializate la nivel national de catre compania noastra, cu sediul in Brasov, incepand din anul 2002. Realizam promovarea brandului FAKRO printr-o strategie multicanal ce cuprinde actiuni cum ar fi dezvoltarea continua a retelei nationale de distribuitori autorizati si sustinerea permanenta a acestora (prin actiuni de crestere a gradului de fidelitate a clientilor si de flexibilitate a politicii comerciale), colaborari constante cu arhitecti si proiectanti, realizarea de programe dedicate montatorilor profesionisti, participarea la targuri si expozitii de profil, derularea de campanii in mass media traditionala si online, precum si acordarea de servicii profesionale adresate clientilor si partenerilor - de la consultanta tehnica gratuita, la servicii de garantie si post-garantie. Pentru anul 2025, planurile proprii de marketing vizeaza in principal lansarea noii generatii de ferestre de mansarda GREENVIEW. Ferestrele de mansarda GREENVIEW sunt produse inovatoare atat datorita parametrilor tehnici de varf si designului modern, cat si datorita amprentei reduse de carbon generate in procesul de productie, aspect confirmat de certificatul Carbon Footprint Approved. Vom promova aceasta noua gama de ferestre prin campanii digitale dedicate, participarea la targuri si conferinte cu profesionisti din constructii pe teme de «green building», standarde nZEB si viitorul cladirilor sustenabile in Romania. Astfel, ne-am confirmat deja prezenta la targurile nZEB din Bucuresti (13-15 iunie 2025) si Cluj-Napoca (24-26 octombrie 2025), precum si la evenimentele locale dedicate constructiilor sustenabile, alaturi de distribuitorii nostri din mai multe judete. In primul trimestru al anului 2025, am inregistrat o mentinere a cifrei de afaceri fata de aceeasi perioada a anului anterior. Estimarile pentru finalul lui 2025 sunt optimiste, in ciuda provocarilor actuale ale pietei, precum instabilitatea politica, volatilitatea preturilor din constructii, sezonalitatea cererii si nevoia de adaptare rapida la cerintele tot mai tehnice ale clientilor. Totodata, dupa mai bine de doua decenii de activitate in Romania, brandul FAKRO detine o cota de piata de 38% pe segmentul ferestrelor de mansarda, fata de doar 8% cat inregistra in 2002. Este o evolutie remarcabila, ce reflecta parteneriatele solide construite in timp si angajamentul nostru constant de a aduce inovatie si calitate in domeniul constructiilor”, a declarat Simona Rotaru, responsabil marketing in cadrul companiei. Informatii suplimentare, la
www.fakro.ro