SAINT-GOBAIN: Crestere organica de 6,5% a vanzarilor de sticla float |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 05 Sep 2016 15:22 |
![]() Cantitatile de produse Saint-Gobain s-au majorat cu 3,5%
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, inclusiv pe baza dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost relativ propice, avand in vedere impactul negativ redus asupra rezultatelor financiare al schimbarilor in structura grupului, de numai -1%. De asemenea, a fost raportat un alt impact negativ, de -0,6%, al pretului, care a fluctuat ca urmare a deflatiei, fiind evidentiat si un aport nefavorabil semnificativ al ratei de schimb dintre euro si alte monede (-3,5%), pe fondul continuarii tendintei de depreciere a valutei statelor din America Latina, precum si ca urmare a unei devalorizari punctuale a lirei sterline in raport cu euro. Toate acestea au fost contrabalansate, insa, prin majorarea efectiva, atat cantitativa, cat si valorica, a livrarilor in cadrul a numeroase segmente de afaceri. Totodata, intrucat perioada ianuarie-iunie 2016 a marcat o apreciere a comenzilor pe segmentele de sticla float si solutii pentru interior (dar nu numai), cantitatile de produse comercializate dupa traversarea primelor sase luni ale exercitiului financiar actual s-au majorat intr-un ritm optim (+3,5%), pentru toate sectoarele de business si in toate tarile importante, fara nicio exceptie. Totusi, in perioada analizata, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +4,4% sau o diminuare pe baze reale (-0,2%) a incasarilor ori de -0,4% in termeni comparabili (pana la 4,912 miliarde euro), dar scaderea (ce este asimilata mai curand unei stabilizari) se datoreaza activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 2,264 miliarde euro (+2% LFL, -1,4% in mod real si -1,8% in termeni comparabili).
Reconfirmare a strategiei stabilite pe termen scurt si mediu
Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune controlul deplin al procesului de ajustare a preturilor de vanzare, in contextul in care asupra acestora se exercita presiuni, pe fondul deflatiei economice. In plus, pentru 2016 se au in vedere cheltuieli de capital (investitii) in valoare de cel putin 1,4 miliarde euro, pentru dezvoltarea afacerilor pe plan global, precum si realizarea unor economii suplimentare de 250 milioane de euro fata de 2015, in conditiile in care, in semestrul intai a.c., economiile aditionale au insumat 150 milioane de euro. In linie cu noua strategie de afaceri, corporatia intentioneaza sa finalizeze achizitia pachetului de control al Sika. In perioada de raportare, constituita de primul semestru din 2016, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 19,549 miliarde euro (+2,9% LFL, -1,6% in termeni reali sau -0,6% in termeni comparabili), cu un aport dat de cresterea cantitatilor comercializate evaluat la +3,5%. Diversele schimbari in structura holdingului, prin renuntarea la anumite afaceri neprofitabile, aferente diviziei de distributie a materialelor de constructii (cu un impact de -1%), precum si implicatiile nefavorabile ale cursului de schimb valutar (+3,5%), coroborat cu cele ale pretului de comercializare (-0,6%) au destabilizat eventuala crestere valorica reala a vanzarilor consolidate, dar situatia actuala corespunde, de fapt, unei stabilizari.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro. Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro. Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 271 de salariati (fata de 274 de angajati in 2013 si 278 de persoane in 2014), a avut, in 2015, o cifra de afaceri neta in cuantum de 339,65 milioane de lei, fiind mai mare cu +8% fata de cele 314,49 milioane de lei din 2014 (-1% in raport cu 2013). Datele istorice mai reflecta faptul ca, in 2013, acest indicator a fost de 317,76 milioane de lei, in crestere fata de cele 265,7 milioane de lei din 2012, ceea ce a presupus, in acel moment, o evolutie de +19,57%. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|