Furnizori de sisteme
Publicat de Cosmin Dincu
30 Mai 2014 19:32
|
 In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate din primul trimestru al anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, au obtinut o majorare de circa 9% a vanzarilor (comparativ cu aceeasi perioada din 2013), insa rezultatul net a fost negativ, din cauza situatiei politice dificile din Europa de Est si Asia Centrala, care a avut ca rezultat deprecierea masiva a unor monede locale in raport cu euro. Astfel, conducerea corporatiei – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – avertizeaza ca incasarile efective au fost direct afectate de climatul economic nefavorabil al multor piete internationale, cresteri mai importante fiind remarcate insa in Turcia (+30%), cele doua Americi (+25%) si Europa de Est (inclusiv Romania si Polonia), cu mai mult de +20%. „Cifra de afaceri din intervalul de referinta a avut un cuantum de 200,1 milioane de zloti - PLN (circa 48,4 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o crestere evidenta, insa fragila in contextul in care impactul negativ al tensiunilor geo-politice din partea de est a continentului, unde avem o expunere deosebita, nu a fost momentan evaluat. Totusi, sectorul substantelor chimice pentru constructii are si un caracter sezonier, contributia trimestriala a vanzarilor la totalul anual al grupului fiind in general de 17% in ianuarie-martie, 25% in trimestrul al doilea, 31% in iulie-septembrie si 27% in octombrie-decembrie. Momentan, am reusit sa contracaram dificultatile intampinate in anumite tari est-europene si din Asia Centrala prin rezultatele deosebite consemnate pe alte piete, insa este clar ca, in continuare, se impune aplicarea unui program de restructurare pentru subsidiarele afectate de criza. Credem ca – inclusiv in acest context ingrijorator, provocator si instabil – avem capacitatea de a asigura rezultate financiare solide pentru Selena, care sa permita continuarea programului multianual de dezvoltare”, a declarat presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk. Noul planul de afaceri aplicat in intervalul 2014-2016 se subordoneaza sloganului „Construim mai bine impreuna!”, care are ca scop identificarea unor noi directii de dezvoltare (concomitent cu procesul de consolidare a celor actuale), prin lansarea de produse inovatoare, imbunatatirea calitatii si orientarea pe cerintele specifice fiecarei piete in parte. Anul trecut, Selena Group a realizat o cifra de afaceri de 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro) si a revenit la profitabilitate, consemnand un rezultat net pozitiv (20 milioane PLN sau 4,8 milioane de euro).
***
In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra a raportat pentru 2012 o cifra de afaceri neta ce depaseste 47 milioane de lei, in crestere cu 30,48% fata de cele 36 milioane de lei din precedentele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|