Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
28 Aug 2025 06:00
|
 Sisecam a anuntat rezultatele financiare pentru prima jumatate a anului 2025. In aceasta perioada, vanzarile nete consolidate ale grupului au atins 101 miliarde TL. Incasarile internationale, reprezentand suma exporturilor si vanzarile din unitatile de productie din afara Turciei au reprezentat 62% din cifra de afaceri. In aceeasi perioada, investitiile s-au ridicat la 14,6 miliarde TL, iar exporturile au atins 483 milioane USD. In intervalul analizat, Şişecam a produs 2,8 milioane tone de sticla, 2,2 milioane tone de soda calcinata si 1,9 milioane tone de materii prime industriale. Conducerea grupului a subliniat ca fortele macroeconomice si geopolitice globale care au aparut in 2024 continua sa fie factori-cheie care modeleaza mediul de afaceri. Incetinirea cererii globale, cresterea costurilor de productie si impactul politicilor monetare restrictive continua sa exercite presiuni asupra profitabilitatii exportatorilor si competitorilor globali. In aceste conditii dificile, Şişecam ramane angajata in directiile cresterii durabile, profitabilitatii si crearii de valoare pentru toate partile interesate, continuandu-si activitatea cu rezilienta. Intrucat se preconizeaza ca aceste conditii nefavorabile vor persista pentru o perioada, este mentinuta focalizarea pe optimizare, concomitent cu o concentrare strategica asupra domeniilor cu valoare adaugata ridicata, pentru a consolida rezilienta financiara. In opinia oficialilor turci, aceasta abordare nu este doar un motor al performantei pe termen scurt, ci si o oportunitate de imbunatatire a competitivitatii intr-un orizont temporal mai indepartat. In perioada urmatoare, pentru a proteja fluxul de numerar si a mentine un bilant puternic si sanatos, vor fi continuate initiativele de reducere a costurilor si simplificare organizationala, cu accent pe activele si domeniile care genereaza venituri si ofera o valoare adaugata ridicata. De asemenea, vor fi realiniate planurile de afaceri si structura organizationala pentru a spori agilitatea de a raspunde corect la conditiile in schimbare ale pietei, actualizand in acelasi timp strategiile curente, politicile de preturi si abordarea privind relatia cu clientii.
|