.jpg)
Furnizorul turc de sticla arhitecturala, Şişecam, a raportat vanzari nete consolidate de 45 miliarde lire turcesti - TL (circa 1,15 miliarde USD) in primele trei luni ale anului 2025. Vanzarile internationale au reprezentat 63% din incasarile totale ale Şişecam in aceasta perioada, in timp ce investitiile s-au ridicat la 7,7 miliarde TL. In ceea ce priveste exporturile, acestea au atins 230 milioane USD. In perioada analizata, compania a produs 1,3 milioane de tone de sticla, 1,1 milioane de tone de soda calcinata si 0,8 milioane de tone de materii prime industriale. Exprimand faptul ca incertitudinile din comertul mondial au crescut din nou in prima parte a actualului exercitiu financiar, conducerea Şişecam a declarat ca tensiunile comerciale crescande dintre SUA si China si posibilele repercusiuni ale tarifelor asupra multor tari, in special asupra Europei, au potentialul de a afecta intregul lant de aprovizionare global. In prezent, Şişecam este o companie care genereaza 12% din vanzarile totale prin activitati de productie cu sediul in SUA si exporta 8% din produsele sale in statul de peste ocean. In contextul dat, expertii turci monitorizeaza evolutiile globale in timp real, elaborand scenarii multidimensionale si bazandu-si deciziile pe fundamente solide. Gestionarea costurilor, respectarea bugetului, eficienta operationala si rezilienta financiara sunt principalele elemente vizate. De asemenea, prin masurile strategice adoptate in domeniile digitalizarii si sustenabilitatii, Sisecam a demonstrat hotararea de a gestiona nu numai prezentul, ci si viitorul. Datorita flexibilitatii oferite de diversitatea geografica, compania are capacitatea nu numai de a echilibra riscurile, ci si de a valorifica in mod eficient potentialul diferitelor piete, au mai afirmat specialistii grupului. De reamintit faptul ca Şişecam deruleaza operatiuni de productie pe patru continente si in 14 tari, printre care Turcia, Germania, Italia, Bulgaria, Romania, Slovacia, Ungaria, Bosnia si Hertegovina, Rusia, Georgia, Ucraina, Egipt, India si SUA. Compania are o pozitie competitiva solida pe segmentul sticlei arhitecturale, punand inovatia si tehnologia in centrul atentiei.