
Referindu-se la evolutia pietei locale de echipamente, Catalin Polivanov, director general Urban C & O, a aratat ca ”anul precedent am realizat vanzari de peste 27 de milioane de lei, in crestere masiva de la nivelul de circa 7,5 milioane de lei in precedentele 12 luni. Pana in prezent, nu dispunem de datele consolidate aferente primelor sase luni din actualul exercitiu financiar, insa mizam pe mentinerea trendului ascendent, chiar si la un ritm mai atenuat. Concret, ne asteptam ca, la nivelul intregului an fiscal, sa reusim un nou avans semnificativ din punct de vedere al performantei financiare. Toate aceste evolutii sunt, desigur, rezultatul eforturilor de promovare a unor echipamente de inalta calitate, ce asigura partenerilor imbunatatiri masive ale productivitatii. O dovada in acest sens este faptul ca recent am livrat primul centru de prelucrare-debitare Schirmer pentru aluminiu, de mare capacitate, dotat cu doua module de prelucrare independente, imprimanta 3D etc. Este vorba despre o noutate absoluta pe piata din Romania si nu ne vom opri aici, intrucat deja este programata livrarea celui de-al doilea astfel de echipament care va avea loc in partea a doua a anului. Trebuie adaugat, de asemenea, ca un alt centru Schirmer pentru aluminiu va deveni in curand disponibil in Romania, acesta dispunand inclusiv de descarcare robotizata in carucioare mobile. Nu ne oprim insa aici, ci facem progrese notabile in ceea ce priveste distributia de utilaje Urban de sudura, de ultima generatie. Pentru exemplificare, pe partea de sudura invizibila, s-au livrat primele masini de lipire la opt capete, acestea urmand sa fie puse in functiune in perioada imediat urmatoare. Desigur, clienţii nostri – companii de top active in industria de tamplarie termoizolanta – se orienteaza intotdeauna inspre echipamentele performante realizate de producatorii consacrati Urban si Schirmer, intrucat acestea sunt recunoscute pentru fiabilitatea si caracteristicile tehnice impecabile. La momentul actual, printre cei mai importanţi clienti ai companiei noastre se numara firme de mare calibru, precum Madrugada, Casa Noastra, Optimedia, BDM, ADF, Termoplast, Ager-Unikat, Plast Technick, Barrier etc. Din fericire, pana in prezent si speram ca acelasi lucru se va intampla si in viitor, nu am intampinat dificultati operationale cauzate de incertitudinile generate de politicile comerciale ale SUA, de razboiul din Ucraina sau de alte crize curente. Noi, din fericire, activam pe un segment extrem de dinamic, care este bine ancorat in realitatile Industry 4.0. Putem afirma, fara teama de a gresi, ca, pe termen scurt, suntem asigurati din punct de vedere al cererii de echipamente automate, care sa se adapteze noilor cerinte de digitalizare. Intr-un orizont mai indepartat, ne asteptam ca dinamica pietei de profil sa se mai atenueze, pe masura ce se va instala o anumita saturatie, ca urmare a instalarii unui numar important de utilaje. De asemenea, este posibila o anumita stagnare cauzata de evolutie specifica a pietei de tamplarie termoizolanta, strans legate de industria constructiilor, ce s-a confruntat in ultima perioada cu o serie de disfunctionalitati generate de numerosi factori de influenta intrinseci si extrinseci”.