 Corporatia VBH Holding a anuntat ca, in 2013, in pofida unei diminuari a vanzarilor, rezultatele vizate prin strategia de stabilizare a afacerii au fost atinse pe toate segmentele pietei, cu exceptia celor consemnate in Germania si Turcia. Afirmatia este confirmata de indicatorii financiari consemnati anul trecut, care indica inclusiv o revenire a profitabilitatii operationale (veniturile consolidate inainte de achitarea taxelor – EBT). In consecinta, din cauza regresului cererii de sisteme de feronerie din Europa de Vest si de Est, precum si ca urmare a unor dificultati privind implementarea sistemului informatic de gestiune ERP in Germania, vanzarile raportate pentru exercitiul financiar 2013 au regresat cu 7,3% fata de 2012, de la 746,6 milioane de euro la 692,4 milioane de euro. „Intrucat indicele EBT a sporit cu 17,7 milioane de euro, ajungand in marje pozitive (+3,2 milioane de euro), consideram ca efectele masurilor de consolidare a afacerii, puse in aplicare in mod constant, restructurarea pietelor-tinta (prin renuntarea la livrarile efectuate in unele state asiatice si focalizarea vanzarilor in zona est-europeana, respectiv cedarea anumitor companii cu pierderi ce nu mai fac parte din structura grupului se reflecta pozitiv in datele financiare aferente lui 2013. Mai mult, primele doua luni ale anului in curs au marcat o perioada de crestere peste asteptari a veniturilor, pentru 2014 fiind estimata o stabilizare a comenzilor in Europa Centrala si de Est si rezultate solide pentru filialele VBH, cu toate ca vor exista si in continuare presiuni asupra pretului feroneriei, exercitate de competitorii din Turcia si China. Incertitudinile socio-politice din Ucraina, Federatia Rusa si Turcia nu permit formularea unor previziuni cu privire la aceste piete, insa in vestul Europei se pare ca pragul minim al livrarilor a fost atins, iar de acum inainte se va remarca un trend ascendent. Situatia din Germania, unde VBH realizeaza 54% din vanzari, pare a fi in general favorabila, insa importurile de ferestre din Polonia, Slovenia si Romania, coroborate cu posibilitatile reduse de export in cazul producatorilor germani, fac ca nivelul real al pietei de tamplarie din statul federal sa fie tot mai dificil de analizat. Prin asigurarea de consultanta specializata si servicii dedicate clientilor sai, VBH va reusi sa recastige cota de piata din Germania, concomitent cu o extindere sustinuta a marcilor proprii, greenteQ si systeQ”, a declarat directorul general al VBH Holding, Rainer Hribar. Referindu-se la subsidiarele est-europene, printre care se afla si cea din Romania, managerul grupului a precizat ca, din cauza unui mediu economic dificil, livrarile VBH au regresat cu 4%, singura activitate optima fiind remarcata la nivelul filialelor din Cehia, Bulgaria, Kosovo si Kazahstan. In acelasi timp, veniturile din tarile central si est-europene s-au stabilizat, iar cele din Balcani au regresat cu 7%, in timp ce, pe cea mai importanta piata regionala a VBH (din Rusia), a fost inregistrata o scadere de 10%. Astfel, nu este surprinzator ca vanzarile totale din zona analizata s-au diminuat pana la 243,5 milioane de euro. Desi sistemele complete greenteQ si systeQ au o pondere de 9% din totalul livrarilor VBH in Germania, o scadere de 7,3% a vanzarilor pe piata de origine a fost inevitabila, de vreme ce insasi productia de ferestre a regresat cu aproape 5%. O situatie pozitiva, care s-ar putea repeta in 2014, a fost insa raportata de compania afiliata Esco Systems Metal GmbH.
***
Constituind, potrivit estimarilor proprii, „cea mai mare casa europeana de comert cu sisteme de feronerie pentru ferestre si usi”, VBH Holding activeaza si pe piata din Romania, prin intermediul VBH Romcom – Targu Mures. In 2012 subsidiara din tara noastra a raportat o cifra neta de afaceri de 38,3 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar anterior acest indicator s-a plasat la 37,1 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|