Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 19 Iunie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VEKA reprezinta un nume de referinta in domeniul profilelor PVC de Clasa A
VEKA reprezinta un nume de referinta in domeniul profilelor PVC de Clasa A
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 19 Iun 2025 06:15
Pe o piata extrem de competitiva, cum este cea a sistemelor de profile destinate executiei de tamplarie termoizolanta, un impact extrem de puternic asupra competitivitatii companiilor este exercitat de marca sub care sunt promovate produsele. Din acest punct de vedere, VEKA reprezinta un element de forta pentru grupul cu acelasi nume. Cu o cifra de afaceri de 1,5 miliarde euro, ceea ce asigura grupului german prima pozitie in clasamentul furnizorilor mondiali de profile PVC, VEKA are subsidiare in peste 40 de state din Europa, Asia si America, realizeaza produsele promovate prin intermediul a 486 de linii de extrudare localizate in 23 centre de productie si asigura aproximativ 6.700 locuri de munca. In cele ce urmeaza, Alexandru Oancea, Marketing & Market Development Manager VEKA Romania, puncteaza cele mai importante repere ale strategiei de branding implementate atat pe plan international, cat si in Romania. 
 
- Ce obiective urmariti in prezent in implementarea strategiei de branding? In ce masura sustenabilitatea si transformarea digitala constituie elemente pe care se bazeaza politicile respective?
- Unul dintre principalele obiective ale grupului nostru, inca de la intrarea pe piata din Romania, a fost acela de a face cunoscut atat producatorilor de tamplarie, cat si utilizatorilor finali, faptul ca un profil de calitate, productia tamplariei in concordanta cu standarde foarte stricte si montajul profesional, inseamna durabilitate, eficienta energetica si economii substantiale. Pentru a evidentia aceste avantaje, comunicarea a vizat atat beneficiile, cat si factorii prin care sistemele noastre se diferentiaza pe piata. Astfel, subliniind exclusivitatea de Clasa A specifica solutiilor promovate, am adus in prim-plan durata de viata estimata la peste 50 de ani, gratie proiectarii, testelor si a verificarilor riguroase, dar si parteneriatele noastre cu producatorii locali de tamplarie. In ceea ce priveste sustenabilitatea, observand un interes crescut al consumatorilor pentru acest aspect, am inceput sa prezentam demersurile pe care le facem in acest sens. Totusi, investitiile in energie verde produsa la nivelul centrelor de productie, inovatiile in design circular, productia cu impact redus asupra mediului si operarea propriilor centre de reciclare nu sunt noutati la nivelul grupului, aceste masuri fiind implementate de mai bine de 20 de ani. Totodata, pentru a oferi un exemplu real de bune practici, amintim, ori de cate ori avem ocazia, ca productia responsabila, calitatea produsului si respectul fata de clienti si parteneri sunt principalele motive pentru care grupul si brandul VEKA sunt acum lideri de piata.
 
- Descrieti semnificatia numelui marcii pe care o promovati sau a celui ce identifica familiile de produse sau sisteme. Care este impactul exercitat de aceste alegeri asupra comportamentului de achizitie al partenerilor? 
- Istoria VEKA a inceput in 1967, cand Ewald Venhues si Bernhard Kaup au infiintat VEKAPLAST, o companie cu 8 angajati care producea rulouri pentru ferestre. Denumirea scurta VEKA, pastrata si adoptata in 1990, este un acronim format din numele celor doi fondatori (Venhues si Kaup). In 1969, Heinrich Laumann a preluat compania, a mutat focusul pe sisteme din PVC pentru ferestre, un segment incipient caruia nu i se acorda prea multa importanta la vremea respectiva, si a transformat compania in liderul care este in prezent, mentinand sediul central in Sendenhorst, Germania. Denumirile familiilor de produse evidentiaza o caracteristica fundamentala a acestora. De exemplu, SOFTLINE face referire la muchiile rotunjite ale profilelor, FEINSTRUKTUR subliniaza textura fina asemanatoare aluminiului vopsit cu pulbere pe care aceasta tehnologie de infoliere o confera exclusiv sistemelor noastre, in timp ce VEKAMOTION atrage atentia asupra usurintei cu care aceste sisteme pentru usi termoizolante din sticla cu actionare prin ridicare pot fi deschise si inchise.
 
- Aveti in plan actiuni de rebranding in perioada urmatoare, data fiind dinamica accelerata a modificarilor ce au loc pe piata din acest punct de vedere si obiectivele proprii de marketing? 
- Pe parcursul a 56 de ani, am devenit un nume de referinta in domeniul solutiilor de Clasa A pentru ferestre si usi termoizolante, fiind fara indoiala liderul mondial in acest sector. Un rebranding nu este o prioritate. A comunica valorile de brand, a comunica si a informa asupra produselor si solutiilor VEKA de Clasa A, reprezinta principalele obiective in strategia de comunicare.
 
- Indicati principalele caracteristici legate de marcile companiei, ce asigura individualizarea pe o piata extrem de competitiva. Credeti ca pot fi aduse imbunatatiri in acest sens?
- Calitatea produsului finit, intelegerea si acoperirea nevoilor pe care le are fiecare categorie de parteneri, fie ca vorbim de arhitecti, producatori de tamplarie, dezvoltatori sau clienti finali, sunt principalii factori care diferentiaza VEKA. Astfel, pe langa sisteme exclusiv de Clasa A cu ajutorul carora se pot realiza fara probleme ferestre si usi termoizolante de mari dimensiuni, conforme standardului NZEB, oferta noastra mai cuprinde peste 70 de infolieri si optiuni exclusive precum SPECTRAL si FEINSTRUKTUR, sistemul de precadre VEKAFAST, ce faciliteaza montajul, performanta energetica a ferestrelor si poate fi prelucrat direct pe linia de productie fara a necesita investitii aditionale, dar si solutii ca WinDoPlan, un instrument gratuit de proiectare si configurare a ferestrelor, compatibil cu toate marile platforme BIM si CAD. Acestora li se alatura si solutii inovatoare precum ALUCONNECT, primul sistem pentru ferestre si usi din aluminiu cu miez sudabil din PVC, care a fost bine primit si pe piata din Romania.
Intotdeauna este loc de mai bine. In Romania, de exemplu, desfasuram programe continue de familiarizare a partenerilor cu sistemele noastre si depunem eforturi intense pentru a ne optimiza operatiunile si de a raspunde cererii in crestere.
 
- Aproximati aportul brandului la fondul comercial al companiei. 
- Brandul VEKA este unul foarte cunoscut si valoros. Insa, nu trebuie sa uitam ca acesta este unul de familie, construit in timp, si ca succesul sau se datoreaza in special oamenilor din echipa grupului - peste 6.000 in prezent si alte cateva mii care si-au adus aportul in cei mai mult de 50 de ani de existenta a companiei. Nu doresc sa minimizez faptul ca numele VEKA reprezinta un avantaj, dar pentru noi cei din interiorul companiei, inseamna si datoria de a duce mai departe acest renume, de a lasa o mostenire si mai valoroasa generatiilor viitoare.
 
- Cum au evoluat afacerile companiei in 2024 si care sunt previziunile pe termen scurt si mediu, date fiind crizele actuale si cele care se prefigureaza, inclusiv in ceea ce priveste relatiile comerciale internationale?
- Problemele sunt normale si la ordinea zilei, indiferent de domeniul in care activam sau de modul in care ne afecteaza. Din acest motiv, atentia noastra se indreapta spre anticipare si atenuarea efectelor. De cele mai multe ori, dificultatile sunt unele artificiale, create prin decizii pripite care nu iau in calcul tot arealul de consecinte. In astfel de situatii, experienta si rabdarea sunt cruciale, astfel de probleme avand tendinta de a se rezolva de la sine. Referitor la performantele subsidiarei din Romania, acestea au urmat previziunile noastre. Ceea ce ne bucura, in continuare, este ca piata locala tinde tot mai mult spre eficienta energetica si solutii durabile de Clasa A si ca aceasta tendinta este dublata de o cerere crescanda, venita de peste hotare, pentru tamplaria realizata de partenerii nostri din Romania.
 
TSV
rehau
REYNAERS
RT 2025
Aluplast
Editia
MAI 2025!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
MARTIE-APRILIE 2025!
- pe site -
 
simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu