Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 02 Mai 2024
Hilti
Home
ETEM: Recesiunea a generat o multitudine de oportunitati
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Mar 2011 10:32
Compania Etem Building Systems Romania, cu sediul in Bucuresti, este un important furnizor local de profile din aluminiu si PVC destinate realizarii de tamplarie termoizolanta si fatade cortina. Societatea este subsidiara autohtona a holdingului Etem - Grecia, unul dintre cei mai mari producatori europeni desisteme din aluminiu. In cele ce urmeaza, este prezentata opinia directorului de produs al societatii cu privire la situatia actuala pe piata de profil.
 
Bogdan Decusara, manager de produs Etem Building Systems Romania: "In 2010, am obtinut o crestere de 30% a vanzarilor fata de exercitiul financiar precedent, cifra de afaceri fiind de circa 1,8 milioane de euro. Pentru anul fiscal in curs, ne-am propus o dublare a incasarilor, iar rezultatele partiale din primul trimestru ne arata ca putem avea rezultate si mai bune. Din punct de vedere al tipului de sisteme solicitate, 2010 s-a caracterizat prin cererea de sisteme din gama economica. In cazul profilelor din aluminiu, acest lucru a insemnat utilizarea pe scara larga a sortimentelor fara bariera termica si a celor cu elemente de rupere a puntii termice de gabarit redus, fara a se lua in considerare alt criteriu decat pretul. Aceasta a dus la o calitate foarte scazuta a lucrarilor executate. In ceea ce priveste dificultatile intampinate in ultimul an, acestea au fost reprezentate prin: nivelul scazut al cererii cauzat de problemele financiare ale investitorilor, fapt ce a generat o presiune mare asupra pretului (tot mai multi producatori autohtoni aleg sa exporte in tari precum Germania, Italia, Franta, Belgia etc.); falimentarea mai multor companii, din cauza creantelor (este foarte dificil de identificat parteneri care sa dovedeasca probitate profesionala si disciplina financiara) etc. Totusi, credem ca in 2011 vom asista la o crestere a cererii pe segmentul modelelor performant, estimand ca piata locala a sistemelor din aluminiu se va destinde si va ajunge la un volum de 125 de milioane de euro. Consideram ca vor exista fonduri care sa contribuie la deblocarea proiecte stopate in anii recesiunii, precum si resurse financiare pentru initierea de obiective noi. Prognoza noastra porneste de la faptul ca pretul materialelor de constructii a depasit nivel minim atins la finele lui 2010 si a inceput deja sa creasca, ceea ce ii va determina pe investitori sa utilizeze sumele disponibile pentru a beneficia de costul inca scazut. Totusi, consideram ca, pe termen scurt, se exclude posibilitatea redresarii spectaculoase a acestui segment, fiind necesara o perioada mai indelungata pentru anularea efectelor negative ale crizei. Este fundamentala revigorarea cererii, care se situeaza momentan la un nivel extrem de scazut. Din pacate cotatia aluminiului stabilita la bursele internationale de marfuri a crescut mult si tendinta se va mentine, iar pretul petrolului s-a situat pe un trend ascendent, ceea ce va detemina o majorare a costurilor in domeniul constructiilor. O solutie de avarie ar fi aceea ca autoritatile publice sa acceseze fondurile europene puse la dispozitie, utilizandu-le pentru promovarea de proiecte pe care sa le finanteze in mod corect si la termenele stabilite. La nivelul Etem, recesiunea a fost privita ca oportunitatea de a ne completa echipa cu specialisti la un cost al muncii mai redus, precum si din punct de vedere al consolidarii imaginii companiei prin alocarea unor fonduri limitate. Toate actiunile au vizat cresterea eficientei economice si a productivitatii muncii. Am redus costurile atat cat a fost posibil, aplicand, totodata, si si o serie de masuri de reorganizare interna. Este foarte clar ca nu vom mai beneficia prea curand sau chiar deloc de aceleasi conditii ca in 2008 sau 2007, intrucat recesiunea, in pofida efectelor sale negative, a determinat o «selectie naturala» a companiilor specializate, astfel incat au reusit sa depaseasca momentul critic doar cele care au beneficiat de un management eficient".
 
rehau
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left