Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 08 Mai 2024
Hilti
Home
ROTO: Sectorul de reabilitari constituie noua tinta
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 15 Iun 2011 10:18
Compania Roto Romania - reprezentanta locala a grupului Roto Frank, din Germania - a sarbatorit recent 10 ani de activitate pe piata autohtona. In acest interval de timp, firma si-a consolidat pozitia in topul furnizorilor de feronerie destinata instalarii la ansamblurile de tamplarie, promovand, in mod constant, sisteme de inalta calitate. Cu ocazia aniversarii, Robert Krisch - coordonator al activitatilor Roto din Europa de Sud-Est - a prezentat cateva opinii in legatura cu situatia pe piata internationala si efectele pe care criza economica le-a exercitat pe plan local. 
 
 
Cum a evoluat firma pe care o reprezentati in perioada recesiunii?
In ultimii doi ani, pentru compania noastra cele mai importante zone de comercializare au devenit China si Federatia Rusa, insa, in pofida evolutiei fulminante a regiunilor aflate in curs de dezvoltare, Germania a ramas principala piata de desfacere. Aceasta constituie o surpriza pentru noi, intrucat, pe parcursul deceniului trecut, industria de profil la nivel federal nu a consemnat rezultate foarte bune. Punctul maxim in ceea ce priveste sectorul de tamplarie din Germania a fost atins in 2002, cand s-au livrat peste 22 de milioane unitati de fereastra (u.f.), iar in perioada de regres s-a inregistrat o diminuare pana la valoarea de 13 milioane u.f. In prezent, in bransa sunt fabricate aproximativ 15 milioane u.f.
 
Ce pozitie ocupa Roto Frank pe piata furnizorilor de feronerie?
Conform informatiilor disponibile, ne situam in topul companiilor de profil, cu toate ca nu este usor sa precizam cu exactitate locul in acest clasament. Consideram, totusi, ca suntem lideri in ceea ce priveste feroneria destinata instalarii la ansamblurile de ferestre. Referitor la zona Europei de Sud-Est, avem cea mai mare cota, depasind pragul de 40%. In Romania, situatia este chiar mai buna, iar actuala criza economica a constituit o adevarata provocare, care ne-a oferit posibilitatea sa ne consolidam pozitia pe care o aveam initial.
 
Caracterizati, in mod succint, starea specifica pietei locale.
Cel mai scazut nivel al cifrei de afaceri realizate in Romania a fost inregistrat in 2009. Pe plan local, recesiunea s-a instalat mai rapid decat in Ungaria sau Cehia, insa perioada de disfunctionalitati majorea fost relativ scurta. Intre 2008 si 2010, vanzarile Roto la nivel national s-au diminuat cu mai mult de 20%. Trebuie mentionat faptul ca primele semne de stabilizare au fost consemnate in 2010, deja in acest an putand vorbi despre reluarea tendintei ascendente. Se poate afirma ca, momentan, ne situam la cota corespunzatoare lui 2007.
 
Care au fost masurile adoptate pentru stoparea efectelor negative ale recesiunii?
Pentru Roto, cel mai important este modul de actiune si reactiune la provocarile specifice unei asemenea perioade, in timp ce alte companii au adoptat o strategie unidirectionala, incercand sa-si limiteze pierderile. Din pacate, in domeniu pretul s-a majorat cu 8%, pe fondul sporirii cotatiilor la principalele materii prime (crestere cu 60%, fata de 2008 in ceea ce priveste otelul, care are o pondere hotaratoare in costurile de fabricare a feroneriei). Roto are capacitatea sa controleze situatia pe termen scurt, insa peste maximum 9 luni - daca tendinta actuala se va mentine - vom fi nevoiti sa adoptam ajustarile de rigoare. Ne-am propus sa actionam in continuare in mod constructiv si, desi perioada actuala nu este propice promovarii de produse noi, am reusit sa lansam sisteme inovatoare si diferite, conform asteptarilor principalilor parteneri.
 
Ce estimari aveti pentru perioada urmatoare?
Speram ca vanzarile din Romania vor consemna o majorare de 10% in acest an. Aproximativ 60% din livrari vor fi orientate spre firmele partenere implicate in activitatea de reabilitarea termica a fondului construit existent, fiind de asteptat ca aceasta piata sa se consolideze puternic, dupa modelul creat in Germania. Tendinta va fi incurajata, de asemenea, de numarul limitat al proiectelor noi, a caror executie va depinde, in mod direct, de reluarea finantarii.
 
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left