Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ALRO: Crestere a vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare
ALRO: Crestere a vanzarilor de produse cu valoare adaugata mare
Oportunitati & Comunicate Publicat de Stelian DINCA 10 Aug 2018 14:40
ALRO a anuntat rezultatele financiare consolidate pentru prima jumatate a anului 2018. Grupul ALRO a inregistrat un profit net de 154 milioane RON in S1 2018, comparativ cu un profit net de 187 milioane RON realizat in S1 2017. Cifra de afaceri a grupului a crescut in S1 2018 pana la 1,56 miliarde RON, de la 1,38 miliarde RON inregistrat in S1 2017.
„Am continuat sa ne consolidam pozitia pe pietele internationale in prima jumatate a acestui an, concentrandu-ne atat pe programul de investitii pentru a creste calitatea si gama de produse, cat si pe implementarea masurilor de control al costurilor”, a declarat Marian Nastase, Presedintele Consiliului de Administratie ALRO. „Prima jumatate a anului 2018 a fost caracterizata de un context pozitiv pe pietele internationale, cu o crestere constanta a cotatiilor aluminiului. Cresterea cererii si a productiei au fost, insa, contrabalansate de alti factori de piata, precum deprecierea cursurilor de schimb si cresterea costurilor materiilor prime, care au afectat intreaga piata europeana. Strategia ALRO pe termen lung de control al costurilor si atentia sporita acordata cresterii eficientei operationale a limitat impactul negativ asupra rezultatelor financiare, ajutand Compania sa obtina profit pentru actionarii sai”, a adaugat domnul Nastase.
In prima jumatate a anului 2018, vanzarile realizate de grupul ALRO au constat in produse cu valoare adaugata mare si foarte mare, atat in segmentul primar, cat si in segmentul procesat. Astfel, s-au inregistrat vanzari mai mari de sarma si cabluri, in timp ce vanzarile de produse din aluminiu procesat au ramas la acelasi nivel cu cel inregistrat in S1 2017, Compania consolidandu-si activitatea in categoria produselor complexe. Vanzarile de aluminiu primar au ajuns la 67.000 de tone in S1 2018, de la 62.000 de tone in S1 2017, in timp ce vanzarile de aluminiu procesat au fost de 56.000 de tone.
In primul semestru al anului 2018, cotatia medie LME a ajuns la 2.209 USD/tona, comparativ cu 1.880 USD/tona, inregistrata in S1 2017. Ca urmare a unei piete dinamice a aluminiului, vanzarile totale au atins 1,56 miliarde de RON in S1 2018, fata de 1,38 miliarde de RON in S1 2017. Cu toate acestea, costul mai ridicat al materiilor prime, impreuna cu deprecierea leului, au influentat rezultatul pentru aceasta perioada, grupul ALRO inregistrand un profit de 154 milioane RON in S1 2018, fata de 187 milioane RON in S1 2017.
In prima jumatate a anului 2018, grupul a continuat sa implementeze strategia de crestere a gamei de produse si a calitatii acestora, alaturi de reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei operationale. Programul de investitii se axeaza pe reducerea consumului specific al ALRO, cresterea calitatii produselor laminate la cald, imbunatatirea eficientei echipamentelor si cresterea competitivitatii globale a ALRO. Programul de investitii al Companiei aprobat pentru intregul an a fost de 61 milioane USD, iar in S1 2018, doar ALRO a efectuat cheltuieli de capital in valoare de peste 33 milioane USD (127 milioane RON) la Slatina, in proiecte strategice, cum ar fi modernizarea cuvelor de electroliza care, pe termen mediu, vor contribui la reducerea consumului specific de energie, mentinand in acelasi timp aceeasi productie/ cuva/ zi.
Compania a investit, de asemenea, in diversificarea portofoliului de clienti. Prioritare au fost proiectele de cercetare pentru aplicatii industriale de inalta calitate si de imbunatatire a tehnologiei de hidroxid de aluminiu, ambele proiecte fiind co-finantate de Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operational pentru Competitivitate 2014-2020, precum si inlocuirea unor echipamente existente in vederea sustinerii nivelului productiei bugetate.
La finalul S1 2018, actionarii majoritari ai ALRO au anuntat lansarea unei oferte publice secundare al carui principal scop a fost cresterea numarului de actiuni tranzactionate liber la Bursa de Valori Bucuresti, pentru o mai buna reflectare a valorii reale a Companiei, in pretul actiunilor ALRO. Cu toate acestea, din cauza unui climat nefavorabil al pietei, Compania a anuntat ca nu au fost indeplinite conditiile pentru incheierea cu succes a acestei oferte publice de actiuni. ALRO isi mentine angajamentul fata de programul de dezvoltare pe termen lung si fata de strategia de consolidare a pozitiei Companiei pe piata internationala, continuand sa actioneze in interesul actionarilor sai, sa dezvolte noi produse si sa intre pe noi piete.
 
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left