Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - ANALIZA: Comunicarea strategica - esentiala pentru firmele de tamplarie
ANALIZA: Comunicarea strategica - esentiala pentru firmele de tamplarie
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Cosmin Dincu 06 Apr 2017 07:53
Nu este o noutate faptul ca, desi multe paradigme s-au schimbat in perioada recesiunii, putini manageri ai companiilor implicate in productia de tamplarie termoizolanta realizeaza ca functiile de comunicare strategica sunt vitale pentru dezvoltarea afacerilor. Si aici nu este vorba de subiectul comunicarii rezultatelor financiare, percepute in continuare ca „secret de serviciu” (desi oricum acestea devin publice in momentul raportarii lor la Ministerul Finantelor), ci de comunicarea externa profesionala, cu o audienta-tinta, asa cum se evidentiaza intr-o cercetare elaborata recent de specialista in marketing Elena Badea (ce sustine cursuri de psihologia vanzarii si a abilitatilor de lider), intitulata „Cum comunica strategic companiile din Romania”.
Una dintre concluziile enuntate explicit in cadrul studiului arata ca „posibilitatea accesarii informatiei in timp real pe internet cu ajutorul dispozitivelor mobile a dus la cresterea puterii consumatorului. Acesta nu mai este pasiv si reactiv, ci implicat-participativ, incepand sa asigure feedback la produsele si serviciile companiilor. In interactiunea cu marcile, potentialul client are, din ce in ce mai mult, constiinta drepturilor sale atat ca individ, cat si ca parte a unei comunitati, dorind sa fie tratat corect si penalizeaza mai intai prin critica si apoi prin abandon brandurile care nu confirma promisiunea de valoare. In acest context, comunicarea este vitala pentru managementul relatiei companiei cu consumatorul si comunitatea, in centrul preocuparilor comunicarii strategice aflandu-se insasi reputatia organizatiei”.
Avand in vedere acest aspect important, producatorii de tamplarie (mai ales cei ce promoveaza diverse marci de ferestre) ar trebui sa initieze diverse procese de comunicare strategica sau, in cazul in care acestea exista, sa le adapteze la caracteristicile si exigentele actuale ale publicului-tinta. Potrivit cercetarii, care a analizat problematica relativ complexa a comunicarii strategice din perspectiva directorilor generali, membrilor consiliilor de administratie si specialistilor in marketing/PR ai unor companii mari din Romania, „daca 69% dintre directorii generali spun ca firma pe care o conduc are definita o strategie de comunicare, numai 8% dintre ei afirma ca aceasta strategie exista la nivel formal. Specialistii de marketing/PR sau comunicare au raspuns in proportie de 13% ca firma in care isi desfasoara activitatea are o strategie formalizata de comunicare. Pentru directorul general al firmei, audienta principala in comunicarea externa sunt clientii (54%), urmati de comunitatea in care compania opereaza (38%) si de publicul in general (8%). Cele trei audiente externe importante pentru membrii consiliului de administratie sunt aceleasi. Specialistii de marketing/PR sau in comunicare pun pe primul loc clientii (44%), pe locul al doilea publicul, in general (23%), pe locul a treilea comunitatea in care compania opereaza (13%) si pe locul al patrulea jurnalistii (12%). In acelasi timp, din perspectiva directorilor generali, principalul rol al comunicarii strategice este cresterea afacerilor (23%), urmand relationarea cu clientii (18%). Membrii consiliului de administratie considera ca principalul rol al comunicarii este relationarea cu clientii (23%), urmata de managementul reputatiei (23%). Specialistii de marketing/PR sau in stiintele comunicarii pun insa pe primul loc managementul reputatiei (25%) si pe pozitia secunda atat relationarea cu clientii, cat si cresterea afacerilor (la egalitate, fiecare cu 19%)”.
Evenimentele - organizate la dorinta directorilor
Organizarea unor evenimente, pentru a comunica diverse aspecte legate de strategia unei companii, a inceput sa fie o metoda tot mai des utilizata inclusiv pe piata de tamplarie termoizolanta (si nu numai). Dar evenimentele - ca principala activitate de comunicare - sunt percepute ca o metoda potrivita doar de managerii si/sau administratorii unei firme. Astfel, dezvaluie ca, prin prisma importantei acordate activitatilor de comunicare strategica, directorii generali considera evenimentele ca fiind cel mai relevante in acest sens (22%), urmate de prezenta companiei in cadrul retelelor de socializare (21%) si initiativele de genul „imagine a angajatorului” (employer branding). La polul opus, specialistii de marketing/PR si in comunicare considera relatia cu presa (21%) ca fiind cea mai importanta actiune de comunicare, urmata de prezenta companiei pe retelele de socializare (14%) si de initiativele de tip Corporate Social Responsibility - CSR (11%), adoptate la randul lor, in ultimul timp, de unii producatori din industria tamplariei termoizolante, mai ales la sfatul (sau dupa exemplul) furnizorilor, reprezentati de companii consacrate din Europa de Vest, pentru care comunicarea strategica prin actiuni de CSR nu mai reprezinta demult un secret.
„In Romania, functiile de comunicare strategica si afaceri publice (PR) reprezinta inca o noutate. Companiile straine au fost cele care au promovat initial aceste functii la nivelul filialelor lor locale. Scopul acestora este acela de a facilita relatia companiei cu clientii, cu comunitatea, dar si cu autoritatile. In ultimii ani pe site-urile de recrutare se observa o cerere tot mai mare de specialisti pentru aceste functii si totul pare un santier in lucru. Numai ca orice lucrare aflata la inceput necesita organizare. Adica design de strategie, scop, obiective, tactici, care sa rezulte din expertiza specialistilor si din decizia directorilor generali, iar drumul pana la excelenta este unul lung in Romania”, a declarat Elena Badea, coautoarea studiului.
Potrivit specialistei, faptul ca nu intotdeauna directorii generali, membrii consiliului de administratie si specialistii de marketing impartasesc aceleasi pareri si in aceleasi proportii, dupa cum rezulta din cercetare, arata nevoia de profesionalizare a domeniului comunicarii. „Din studiu aflam de pilda ca 69% dintre directorii generali spun ca firma pe care o conduc are definita o strategie de comunicare, dar numai 8% dintre acestia afirma ca aceasta strategie exista la nivel formal. De asemenea mai aflam ca 85% dintre directorii generali spun ca responsabilii de comunicare si/sau afaceri publice sunt implicati in planificarea strategiei companiei, in timp ce numai 38% dintre specialistii de marketing/PR sau in comunicare au optat pentru aceasta varianta de raspuns. Nu stim deocamdata daca rezultatele eterogene se datoreaza unor factori cum ar fi comunicarea deficitara la nivelul companiilor, optimismului exagerat, pastrarii expertului de marketing ca pe ceva necesar in teorie, dar neglijabil in practica etc.”, a concluzionat Elena Badea.
Extrapoland aspectele discutate anterior si la nivelul companiilor active pe piata de tamplarie termoizolanta, rezulta faptul ca acestea trebuie, in primul rand, sa initieze actiuni de comunicare strategica (indiferent de dimensiunea firmei), iar in al doilea rand, sa-si diversifice activitatea, apeland la sfatul unor profesionisti din domeniu care, dupa cum se observa, au o alta viziune asupra intregii problematici decat aceea a directorilor generali sau administratorilor societatilor comerciale.
 
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left