Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 19 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - IZOTEC Group: Crestere de 5% a exporturilor si extindere in sudul si vestul Europei
IZOTEC Group: Crestere de 5% a exporturilor si extindere in sudul si vestul Europei
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 19 Nov 2025 06:00
Izotec Group inregistreaza o evolutie solida pe pietele europene in perioada 2024-2025, cu o crestere de 5% a exporturilor de tamplarie PVC in primele 9 luni ale acestui an si consolidarea brandului propriu. Prin parteneriate cu VEKA si GEALAN, compania promoveaza game premium precum IzoKlass si IzoSense, axate pe eficienta energetica, sustenabilitate si tehnologie smart-home, confirmand angajamentul pentru calitate, inovatie si competitivitate pe pietele internationale. In continuare, Ciprian Chelariu, fondatorul Izotec Group prezinta evolutia exporturilor in 2024 si in 2025, precum si strategia companiei de consolidare pe pietele europene.
"In 2024 si in primele noua luni din 2025, compania Izotec a inregistrat o evolutie pozitiva pe segmentul exporturilor tamplariei din PVC. Anul trecut, exporturile catre pietele din Italia, Belgia, Olanda, Franta, Germania, Elvetia si Marea Britanie au reprezentat peste 35% din cifra de afaceri, mentinandu-se nivelul vanzarilor inregistrate in 2023. In primele 9 luni din 2025, exporturile au crescut cu 5% fata de perioada similara din 2024. Pe piata italiana, una dintre cele mai importante pentru noi, vanzarile au crescut cu 2% in 2024 si cu 7% in 2025, in pofida unei usoare contractari a pietei locale. Acest rezultat se datoreaza promovarii gamelor IzoKlass si IzoSense, IzoElite, Izo3+ dezvoltate in parteneriat cu VEKA si GEALAN, parte din strategia de consolidare a brandului «Ferestre de lasat nepotilor». Totodata, anul 2025 are o semnificatie speciala pentru Izotec, marcand 17 ani de la obtinerea primei certificari CE de la institutul german IFT Rosenheim, confirmand standardele ridicate si angajamentul continuu pentru calitate.
In 2024, activitatea proprie de export a generat o cifra de afaceri de aproximativ 2,25 milioane de euro, insa cu o profitabilitate mai redusa comparativ cu anii anteriori. Aceasta s-a datorat contextului competitiv din piata europeana, in special din Italia, unde segmentul de renovari a fost afectat de diminuarea stimulentelor fiscale si de scaderea cererii pentru tamplaria PVC. Conform datelor ISTAT, importurile italiene de tamplarie PVC au inregistrat o scadere de peste 56% in prima jumatate a anului 2025, iar rapoartele UNICM Italia estimeaza o contractie generala a pietei de la 9 miliarde euro la 8,6 miliarde euro. In semestrul I din 2025, am consemnat o scadere temporara a exporturilor, urmata de o revenire in trimestrul al III-lea, datorata lansarii gamelor premium IzoSense si IzoKlass si extinderii bazei de clienti ca urmare a parteneriatului strategic cu VEKA.
Pentru perioada urmatoare (intervalul 2025-2026), anticipam o contractie de circa 5% a pietei europene, insa ne propunem sa compensam acest lucru prin optimizarea productivitatii, cresterea calitatii produselor si investitii in marketing si productie. Prognozele noastre raman optimiste, vizand o crestere de cel putin 30% a volumului de vanzari in anii urmatori, in special pe segmentul de produse premium realizate in parteneriat cu VEKA si GEALAN.
Extindere a ariei de export in sudul si vestul Europei
In ultimul an, ne-am extins aria de export si ne-am orientat mai accentuat catre pietele din Europa de Vest si Sud - in special Italia, Franta, Germania si Elvetia - pregatind, totodata, intrarea pe noi piete, precum Belgia, Tarile de Jos, Spania, Scandinavia si Marea Britanie. Aceasta repozitionare reflecta adaptarea noastra la tendintele internationale, ce vizeaza ferestre cu performante energetice superioare (Uw < 0,9 W/m²K), materiale sustenabile si integrarea tehnologiilor «smart-home». Prin aceasta directie, confirmam o strategie orientata spre inovatie, eficienta energetica si sustenabilitate, consolidandu-ne competitivitatea pe termen lung. Pe pietele europene de export se remarca o cerere tot mai mare pentru ferestre PVC de inalta performanta, realizate din profile multicamerale cu trei garnituri de etansare si pachete de geam tripan, conforme cu standardul EN 14351-1 si cu cerintele marcajului CE. Clientii pun accent pe eficienta energetica, siguranta si confort, preferand profile PVC cu adancimi intre 76 mm si 82 mm, care permit vitrari de pana la 52 mm si ofera o etanseitate superioara la aer, apa si zgomot. In tari precum Italia, reglementarile impun utilizarea unor sticle cu control solar, Low-E sau securizate, in functie de zona climatica si destinatia cladirii. Totodata, exista o cerere constanta pentru feronerie premium, cu inchideri multipunct, balamale reglabile pe trei axe, microventilatie si elemente antiefractie RC1 - RC2, conform standardelor europene de securitate.
La capitolul accesorii, se observa un interes tot mai crescut pentru manere cu cheie, praguri termoizolante din aluminiu sau compozit, plase integrate, sisteme de ventilatie ascunse si componente compatibile cu automatizarile «smart-home». Comparativ cu piata interna, cele externe sunt mai atente la respectarea standardelor si la certificarile de calitate, in timp ce in Romania ramane mai important criteriul pret - calitate.
Investitii in productie, pentru consolidarea si diversificarea exporturilor
Desi unele piete traditionale inregistreaza scaderi, mai ales pe segmentul rezidential, continuam sa investim in consolidarea si diversificarea exporturilor, printr-o strategie axata pe calitate, inovatie si adaptabilitate. Un pas concret in aceasta directie este achizitia unei noi masini de sudura 0 Urban, care va permite obtinerea unei suduri perfect uniforme intre toc si cercevea, sporind durabilitatea si precizia imbinarilor si care este o dovada a angajamentului nostru pentru diferentiere prin tehnologie. In paralel, dezvoltam produse eficiente energetic si sustenabile, exploram piete emergente din Europa Centrala si de Est si consolidam relatiile cu partenerii consacrati din Europa de Vest. Astfel, prin calitate constanta, flexibilitate si orientare catre client, urmarim sa compensam scaderile din anumite segmente si sa continuam trendul pozitiv al exporturilor, chiar intr-un context economic provocator.
Producatorii de tamplarie PVC din Romania si din Europa isi adapteaza tot mai mult activitatea la noile cerinte privind eficienta energetica, siguranta si digitalizarea locuintelor, ca raspuns la reglementarile europene si la asteptarile clientilor moderni. In domeniul eficientei energetice, accentul se pune pe dezvoltarea de profile multicamerale cu trei garnituri de etansare, compatibile cu geamuri tripan de inalta performanta si distantiere «warm edge». Tot mai multe companii urmaresc obtinerea certificarilor «Passive House» si implementarea de solutii care ating valori Uw ≤ 0,9 W/m²K, contribuind la reducerea consumului de energie si la confortul termic pe termen lung. La capitolul securitate, tendinta este de integrare a feroneriei antiefractie, a sistemelor de blocare multipunct si a materialelor rezistente la foc conform normelor europene de siguranta in exploatare. In unele piete vestice, se cer deja ferestre testate pentru comportament la incendiu si pentru nivele de securitate RC1 - RC3.
Orientare catre produse pentru integrare smart home
In ceea ce priveste digitalizarea, segmentul «smart-home» devine tot mai prezent. Producatorii integreaza senzori de deschidere, contacte magnetice, sisteme de aerisire automate si feronerie motorizata, compatibile cu aplicatiile de control la distanta. Aceste solutii sporesc confortul si securitatea, oferind in acelasi timp un avantaj competitiv pe pietele vest-europene. Prin aceste directii - eficienta, siguranta si conectivitate - si prin parteneriatele solide cu producatori de profile, feronerie, sticla si accesorii, ne consolidam pozitia pe pietele internationale ca furnizor de solutii inteligente si sustenabile in domeniul tamplariei din PVC. Noile prevederi ale Directivei Europene privind Performanta Energetica a Cladirilor (EPBD) vor accelera tranzitia catre cladiri cu consum aproape zero, generand o cerere tot mai mare pentru ferestre performante din punct de vedere energetic. Pentru noi, aceste schimbari reprezinta o oportunitate de consolidare, nu o provocare, confirmand directia deja urmata - investitii in tehnologii moderne, produse sustenabile si solutii personalizate cu valoare adaugata ridicata. Pe termen mediu, estimam o crestere a cererii pentru profile cu izolatie superioara, sticla performanta si accesorii eficiente energetic, iar pe termen lung anticipam o piata mai matura, orientata spre calitate, eficienta, digitalizare si sustenabilitate.
Pentru consolidarea prezentei pe pietele externe, am programat o serie de investitii strategice axate pe calitate, eficienta si adaptare tehnologica. Este vorba despre cresterea capacitatii de productie (prin achizitia de echipamente de debitare si sudura de ultima generatie si implementarea unui sistem CRM integrat pentru optimizarea fluxurilor de productie, logistica si documentatie de export), inovatie si digitalizare (dezvoltarea in viitor de sisteme PVC de noua generatie cu trei garnituri de etansare, geam tripan, feronerie antiefractie si integrarea de solutii «smart-home» adaptate cerintelor diferitelor piete europene), sustenabilitate si eficienta energetica (orientarea catre materiale si accesorii reciclabile, procese ecologice si tehnologii de monitorizare a consumului energetic, in conformitate cu obiectivele «Green Deal-ului» european), precum si consolidarea brandului la nivel international (prin participarea la targuri de profil, dezvoltarea unei identitati vizuale unitare, campanii digitale si parteneriate locale in principalele tari din Europa de Vest). Prin aceste directii, ne propunem sa ne crestem competitivitatea externa, sa raspundem cerintelor tot mai complexe ale pietelor occidentale si sa ne consolidam ca furnizor european de solutii complete pentru eficienta energetica si confort", a declarat Ciprian Chelariu, fondatorul Izotec Group. Informatii suplimentare, la www.izotec.ro 
 
Aluplast
TSV
rehau
REYNAERS
Frontale
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu