Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 27 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALUMIL SA: Reorientare spre pietele est-europene
ALUMIL SA: Reorientare spre pietele est-europene
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 25 Oct 2016 19:26
Conducerea grupului Alumil - Aluminium Industry SA, care controleaza in proportie de 55,9% activitatea Alumil Rom Industry SA, a anuntat in cadrul portalului actualizat al bursei din Atena (Helex) faptul ca, in primele sase luni din 2016, vanzarile s-au situat pe un trend ascendent (in premiera pentru ultimii ani), pe baza reorientarii spre pietele emergente, mai ales spre cele est-europene, fiind raportat un progres de +5,94% al cifrei de afaceri, comparativ cu aceeasi perioada a exercitiului financiar anterior. Acest aspect - coroborat cu anumite elemente favorabile ce indica o revenire usoara a economiei pe plan global, cu unele exceptii notabile - a avut ca efect o diminuare a pierderii nete, care, in perioada de maxima intensitate a recesiunii, s-a majorat progresiv. Astfel, de la o pierdere de -1,31 milioane de euro in 2010, la nivelul lui 2014 s-a ajuns la -10,47 milioane de euro, iar in 2015 la -8,05 milioane de euro, dupa care, in cele sase luni analizate, acest indicator a fost de +0,77 milioane de euro, motiv pentru care se estimeaza si in continuare faptul ca revenirea sustenabila la profitabilitate va avea loc pe termen mediu sau lung. "In ianuarie-iunie 2016, corporatia a inregistrat o crestere a vanzarilor, acestea ajungand la 99,59 milioane de euro, comparativ cu 94,01 milioane de euro in primele doua trimestre din 2015, fapt datorat aproape exclusiv imbunatatirii productivitatii si majorarii volumului vanzarilor pe alte piete decat cea elena, in pofida scaderii cotatiei aluminiului, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pentru noi, este important faptul ca profitul brut a ajuns la 24,2 milioane de euro, adica 24,27% din vanzari, comparativ cu 17,9 milioane de euro (sau 19% din vanzari), cat am raportat pentru primul semestru din 2015. In acest context, precizam ca am reusit sa efectuam cheltuieli de capital (investitii) in valoare de 2,9 milioane de euro”, se precizeaza in documentul semnat de Georgios Alexandros Mylonas, presedinte si CEO al grupului.
Pe termen scurt, conducerea corporatiei avertizeaza ca perspectivele sale de dezvoltare ar putea fi subminate, cel putin in Grecia, de „criza financiara internationala, care continua sa provoace o deteriorare semnificativa a pozitiei bugetare a majoritatii tarilor dezvoltate, in timp ce criza datoriilor suverane, care afecteaza actualmente «periferia» zonei euro, ameninta sa se extinda la cele mai importante state unde se foloseste moneda unica”.
Pentru a contracara aceste riscuri, Alumil - Aluminium Industry SA a conceput o strategie pentru urmatorii cinci ani, ce vizeaza „consolidarea prezentei comerciale in Rusia, America, Asia si Africa, precum si cresterea continua a cotei de piata in sud-estul Europei, in Europa de Vest si in Orientul Mijlociu, prin dezvoltarea permanenta si neabatuta a retelelor comerciale”.
***
Subsidiara din tara noastra - Alumil Rom Industry SA, companie cu 168 de angajati - a consemnat in perioada de referinta precizata anterior (respectiv, primele sase luni ale anului trecut) o situatie mult mai buna in raport cu grupul din care face parte. Astfel, din bilantul oficial transmis la Bursa de Valori Bucuresti rezulta ca, la 30 iunie 2016, rulajul s-a majorat cu +10,95%, la 27,16 milioane de lei, iar afacerile se mentin in conditii minime de profitabilitate neta. Totusi, informatiile certificate, aferente celui mai recent exercitiu financiar pentru care exista date complete (respectiv, anul 2015) indica o diminuare cu -18,6% a cifrei nete de afaceri, pana la 59,36 milioane de lei, in timp ce in 2014 s-au raportat 72,92 milioane de lei (+2,47%), in 2013 s-a consemnat o sporire de +3,87%, la 71,16 milioane de lei, iar in 2012 societatea a declarat vanzari de 68,51 milioane de lei (-7,4%), dupa ce in 2011 a raportat 74 milioane de lei (+9,18% comparativ cu cele 67,78 milioane de lei din anterioarele 12 luni). In acelasi timp, Alumil - Aluminium Industry SA s-a evidentiat in 2015 printr-o cifra de afaceri la nivel de grup in cuantum de 191,15 milioane de euro (+10,98%), dupa ce in 2014 a raportat un rulaj de 172,24 milioane de euro. Informatii suplimentare, la www.alumil.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left