Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO: Cifra de afaceri a crescut cu 40% in primul semestru, la 2,1 miliarde lei
ALRO: Cifra de afaceri a crescut cu 40% in primul semestru, la 2,1 miliarde lei
Furnizori de sisteme Publicat de Stelian DINCA 11 Aug 2022 11:38
ALRO S.A., unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta astazi rezultatele financiare consolidate si individuale pentru perioada de sase luni incheiata la 30 iunie 2022. Cifra de afaceri a Grupului a crescut la 2,1 miliarde lei in S1 2022, fata de 1,5 miliarde lei, datorita cererii mai mari de aluminiu de pe pietele internationale si nivelurilor imbunatatite ale LME. EBITDA1 Grupului a crescut, de asemenea, la 219,6 milioane lei (S1 2021: 144 milioane lei). Rezultatul net a fost un profit net de 15,3 milioane lei in S1 2022 (S1 2021: pierdere neta de 47,6 milioane lei), ca urmare a masurilor rapide si decisive implementate la nivelul Grupului pentru a diminua efectele preturilor energiei care au atins niveluri nesustenabile.
„In primul semestru al anului 2022, cererea a incetinit, s-au materializat niveluri foarte ridicate ale inflatiei si niveluri record ale ratelor dobanzilor, toate acestea adaugand presiuni suplimentare asupra companiilor si fortandu-ne sa dam dovada de adaptabilitate si sa ne schimbam modelul de afaceri incepand cu anul 2022. In consecinta, am decis sa suspendam temporar activitatea de productie a trei hale de electroliza la ALRO incepand cu ianuarie 2022 si intreaga productie de alumina la ALUM, incepand cu luna august 2022”,a declarat Marian NASTASE, Presedintele Consiliului de Administratie, ALRO. „Am facut acesti pasi decisivi tinand cont de o serie de masuri tehnologice care permit o repornire rapida si eficienta atunci cand conditiile pietei de energie revin la normal. Prin urmare, la ALRO, noul model de afaceri aplicat in S1 2022 s-a dovedit de succes, acesta constand in cumpararea de metal primar rece de pe piata pentru a mentine sau chiar a creste productia de produse prelucrate, ajustand, in acelasi timp, productia de bunuri din aluminiu mai putin profitabile. Prin urmare, am realizat vanzari crescute de produse din aluminiu prelucrat, profitand de cererea puternica de placi pentru sectorul aeronautic si de produse extrudate”, a adaugat Marian NASTASE.
 
Evolutia pietei
Cotatia aluminiului s-a situat la niveluri de peste 3.000 USD/tona in T1 2022, in timp ce in T2 2022 a fost vizibila o tendinta descendenta cu valori in jur de 2.500 USD/tona, in luna iunie. Media pentru prima jumatate a anului 2022 a fost de 3.082 USD/tona, cu 37% mai mare decat in S1 2021, cand media a fost de 2.246 USD/tona. In 2022, cea mai mare valoare a LME a fost de 3.985 USD/tona inregistrata in martie, in timp ce in S1 2021, LME a atins un nivel maxim de 2.565 USD/tona in luna mai 2021.
In prima jumatate a anului 2022, pietele locale si mondiale au fost afectate de o criza energetica, adancita si mai mult de conflictul din Ucraina. Cresterea preturilor la energia electrica, incepand cu a doua jumatate a anului 2021 si primul trimestru al anului 2022, a afectat grav producatorii de aluminiu din Europa, mai multe fabrici de aluminiu electrolitic reducandu-si productia sau chiar inchizandu-se complet.
Criza energetica a fost si mai accentuata in Romania, cu preturi prohibitive la electricitate si la gazele naturale. Astfel, pretul energiei electrice a crescut de la 60 EUR/MWh in T1 2021, depasind 500 EUR/MWh in T2 2022. Aceeasi tendinta a urmat si cotatia gazelelor naturale, urcand de la 18 EUR/MWh in T1 2021 la peste 180 EUR/MWh in T2 2022. Mai mult, piata din Romania a inregistrat un deficit de energie electrica si gaze naturale. Pretul certificatelor de emisii CO2 a crescut si el de la cca. 25 EUR/certificat, la sfarsitul anului 2020, pana la peste 90 EUR/certificat.
 
Analiza financiara si operationala
Vanzarile Grupului in S1 2022 au fost de 2,1 miliarde RON, mai mari cu 39% fata de cele din perioada similara din 2021 (respectiv 1,5 miliarde RON). Grupul a beneficiat, in semestrul I 2022, de cresterea cererii de placi si produse extrudate, cele mai profitabile produse ale Grupului, de tendinta ascendenta a cotatiilor LME si de cursul de schimb favorabil.
Grupul si-a continuat programul de investitii care vizeaza reducerea dependentei de energie electrica prin cresterea cantitatii de metal topit din deseuri reciclate, cresterea fiabilitatii operationale a echipamentelor critice si imbunatatirea eficientei energetice a echipamentelor si proceselor tehnologice.
Programul de investitii al ALRO pentru 2022, de aproape 23 milioane USD (circa 115 milioane lei), cuprinde proiectele necesare pentru atingerea cantitatii de metal, dupa noul model de afaceri adoptat de Grup pentru 2022.
Mai mult, in iunie 2022, filiala din aval a ALRO, Vimetco Extrusion, a extrudat prima bara folosind noua presa de extrudare a profilelor de aluminiu de ultima generatie, in urma unei investitii de aproximativ 10 milioane EUR (suma cheltuita in S1 2022 a fost de 41 de milioane lei si de 4 milioane lei in S1 2021). Aceasta noua presa sustine strategia Grupului de a creste capacitatea de productie pentru produsele din aluminiu cu valoare adaugata mare, oferind astfel clientilor sai un portofoliu diversificat de solutii personalizate.
Pe langa investitiile in tehnologie si in calitatea produselor, ALRO a fost nevoita sa ia masuri decisive pentru a pastra valoarea activelor Grupului si pentru a diminua partial cresterea costurilor cu energia. Astfel, ALRO si-a redus productia de aluminiu primar cu 60% prin suspendarea temporara a activitatii a trei hale de electroliza, in timp ce ALUM si-a suspendat activitatea de productie incepand cu luna august 2022.
Desi ALRO s-a confruntat cu un prim semestru al anului 2022 plin de provocari, fiind una dintre companiile majore din Romania si un pilon al societatii, a oferit si ajutor umanitar refugiatilor din Ucraina in valoare de 300.000 de lei. ALRO si ALUM au donat medicamente, produse medicale, articole de uz personal si combustibil pentru refugiati, copii si adulti. ALRO s-a alaturat si campaniei lansate de Guvernul Romaniei, „Ucraina – Impreuna ajutam mai mult”, in timp ce ALUM a sustinut actiunile autoritatilor locale de gazduire a refugiatilor. Mai mult, in luna martie 2022, ALRO si Vimetco Extrusion au aprobat infiintarea de centre de sprijin „Blue Dot” special concepute pentru copiii refugiati si familiile acestora, oferind solutii imediate si pe termen lung. Astfel, ALRO s-a alaturat campaniei UNICEF in Romania cu 200.000 de lei, iar Vimetco Extrusion a sustinut aceasta initiativa cu 100.000 de lei.
 
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left