Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 14 Noiembrie 2025
ABONARE REVISTE
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO creste cu 17% in primele 9 luni, pe baza cotatiilor mai bune la aluminiu
ALRO creste cu 17% in primele 9 luni, pe baza cotatiilor mai bune la aluminiu
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 14 Nov 2025 11:08
ALRO S.A. (BVB: ALR, “Compania” sau “ALRO”), unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta rezultatele financiare interimare consolidate pentru perioada de noua luni incheiata la 30 septembrie 2025.
Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 17% (T1-T3 2025: 2,98 miliarde lei fata de T1-T3 2024: 2,54 miliarde lei), sustinuta de o strategie de vanzari puternica, profitand de preturi mai mari la aluminiu si de o cerere imbunatatita.
"Rezultatele obtinute in primele noua luni ale anului demonstreaza puterea modelului nostru de afaceri si eficacitatea strategiei noastre intr-un mediu economic provocator. Aceste performante sunt rezultatul a doua directii strategice majore care au ghidat dezvoltarea ALRO. Primul se concentreaza pe investitii continue in tehnologie, eficienta operationala si dezvoltarea oamenilor, factori care au permis companiei sa-si optimizeze procesele, sa-si diversifice portofoliul de produse si sa se concentreze pe sectoare cu valoare adaugata ridicata, cum ar fi aerospatial, auto si aparare, unde cererea continua sa creasca. A doua directie strategica este reprezentata de politica noastra comerciala, construita pe o intelegere profunda a dinamicii pietei internationale si pe parteneriate pe termen lung cu clientii nostri, care ne-au permis sa
valorificam aceasta cerere in crestere intr-un mod sustenabil si profitabil", a declarat Marian Nastase, Presedintele Consiliului de Administratie, ALRO. "Impreuna, aceste elemente consolideaza pozitia ALRO ca producator european competitiv si confirma capacitatea companiei de a livra rezultate sustenabile prin inovatie, disciplina operationala si o orientare strategica pe termen lung", a adaugat Marian Nastase.
 
Actualizare de piata 
Primele noua luni ale anului 2025 au reflectat un mediu de afaceri dinamic pentru piata globala a aluminiului, preturile mentinandu-si traiectoria de redresare initiata la sfarsitul anului 2024. Cotatiile de aluminiu au atins un varf pentru perioada de 2.718 dolari/tona in septembrie 2025, de la 2.561 dolari/tona in ianuarie 2025. La randul sau, pretul mediu LME (bursa de metale de la Londra) pe trei luni pentru T3 2025 a inregistrat o crestere de 8%, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2024 (2.617 dolari/tona, in T3 2025, fata de 2.421 dolari/tona in T3 2024).
Pe de alta parte, tensiunile comerciale in crestere si conflictele internationale au avut un impact asupra pietelor de marfuri, crescand preturile pentru majoritatea materiilor prime si produselor auxiliare. Mai
mult, cresterea semnificativa a preturilor energiei electrice inregistrate pe piata locala a avut un impact direct asupra rezultatelor Grupului.
 
Analiza financiara si operationala
In primele noua luni ale anului 2025, Grupul a inregistrat o crestere solida a vanzarilor, atat din punct de vedere al valorii, cat si din punct de vedere al volumului, cu accent pe placi si pe sarma, cu impact
pozitiv direct asupra cifrei de afaceri pentru aceasta perioada. Mai mult, strategia de investitii, impreuna cu un program puternic de vanzari si de marketing, a dus la vanzari mai mari pentru placi pentru
industria aeronautica si de aparare, punand o baza solida pentru cresterea viitoare in acest sector. In consecinta, vanzarile segmentului de aluminiu prelucrat au crescut cu 15% in primele noua luni ale
anului 2025, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2024. La randul sau, segmentul aluminiului primar a inregistrat o crestere a vanzarilor de 19% in perioada analizata.
Cu toate acestea, impactul preturilor mai mari ale materiilor prime si utilitatilor, cuplat cu ratele ridicate ale dobanzilor, a condus la rezultate nete mai mici, respectiv un profit net de 1,8 milioane lei, in
primele noua luni ale anului 2025, comparativ cu profitul comparativ ajustat de 4,5 milioane lei in T1- T3 2024, dupa deducerea sumei de 122 de milioane lei din vanzarea certificatelor de CO2 (fonduri
utilizate pentru sustinerea procesului de productie pentru anul precedent).
ALRO si-a continuat programul strategic de investitii axat pe eficienta energetica, modernizarea proceselor si tranzitia catre productia de aluminiu cu emisii scazute de carbon.
Grupul a continuat sa implementeze proiecte strategice de investitii menite sa-si diversifice si mai mult portofoliul de produse, sa imbunatateasca calitatea si eficienta generala, reducand in acelasi timp
amprenta ecologica. Printre acestea se numara punerea in functiune a unui nou cuptor electric pentru imbatranirea placilor din aliaj de aluminiu, in urma unei investitii de 11,6 milioane de lei.
ALRO a continuat proiecte care vizeaza cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare si foarte mare prin investitii in prelucrarea placilor de precizie, sisteme avansate de control al calitatii
si noi capacitati de turnare a sleburilor si a placilor.
Grupul a finalizat investitia intr-un scaner de conductivitate pe doua fete pentru placi de aluminiu, in valoare de 4,4 milioane lei, care sustine imbunatatirea sigurantei operationale si extinderea
productiei pentru industria aeronautica si creste ponderii productiei cu valoare adaugata ridicata.
Aceste rezultate financiare sunt disponibile aici
 
 
rehau
REYNAERS
Aluplast
TSV
Frontale
Editia
OCTOMBRIE 2025!
- pe site -
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza

Tamplarie aluminiu Termopan Salamander Pereti cortină Tâmplărie din aluminiu