Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SOMFY: 6,3% crestere a vanzarilor prin focalizarea atentiei asupra marcii istorice
SOMFY: 6,3% crestere a vanzarilor prin focalizarea atentiei asupra marcii istorice
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 29 Oct 2019 06:47
Managerii corporatiei Somfy au confirmat, recent, ca veniturile consolidate consemnate in primele noua luni ale anului 2019 s-au majorat cu +6,7% in termeni reali, dupa recalcularea datelor – exclusiv ale Dooya (sau cu +6,3% pe baze de comparare tip LFL - like-for-like), pe fondul sporirii afacerilor in aproape toate regiunile globului, ceea ce continua sa reprezinte o situatie remarcabila, date fiind efectele fluctuatiei cursului de schimb valutar, precum si riscurile referitoare la exacerbarea tensiunilor comerciale, la destabilizarea unor piete financiare etc. De asemenea, dupa cum s-a anuntat anterior, continua recalcularea vanzarilor actuale si celor aferente anului 2018, intrucat conducerea grupului a luat decizia continuarii activitatii prin focalizarea atentiei asupra marcii istorice Somfy si asupra celor complementare (Asa, BFT si Simu – capete de afis in domeniul cladirilor conectate), in timp ce subsidiara chineza Dooya este administrata ca o entitate autonoma, in parteneriat cu actionarul minoritar, consolidarea rezultatelor acesteia efectuandu-se prin metoda „equity”. In acest scop, au fost adoptate alte reguli de guvernanta corporativa, fara a implica schimbari in structura capitalului, pentru a exercita controlul ambivalent asupra Dooya. De aceea, potrivit standardelor IFRS 5, vanzarile trimestriale si totale din 2018 vor fi recalculate, pentru asigurarea principiilor juste de comparare.
„Practic, vanzarile Somfy din ianuarie-septembrie 2019 au depasit 916,5 milioane de euro, iar in acelasi interval din 2018 s-au consemnat 859,2 miliarde euro, astfel incat consideram ca rata de majorare a rulajului a fost optima, cu un indicator LFL de +6,3%. Cresterea survine dupa alte majorari sustinute, avand loc chiar si in conditiile in care afacerile pe anumite piete sunt mai putin rentabile, cum ar fi cele din Africa si Orientul Mijlociu. Este insa remarcabila dezvoltarea fara precedent a unor piete emergente din partea de est a continentului european, cum ar fi cele din Polonia si Cehia, iar in Germania, China si Franta rezultatele sunt excelente. Performanta peste asteptari a subsidiarelor respective denota potentialul pietei digitalizate (de automatizari pentru ferestre si accesorii), precum si, mai mult decat atat, indica succesul parteneriatelor multiple/ diverse si al inovatiilor numeroase lansate de grup in ultimul timp”, se arata intr-un comunicat al societatii.
Potrivit documentelor financiare, cele mai notabile performante in cele noua luni analizate (calculate pe baza locului de efectuare a comenzilor si, implicit, pe baza destinatiei vanzarilor) au fost raportate de subsidiarele din Europa Centrala si de Est (+16,8% pe baze LFL), precum si cele din Europa de Nord (+14,5% LFL), America de Sud si Centrala (+1,9% LFL) si Asia-Pacific, fara China (+2,8% LFL), respectiv din Franta (+5,2% LFL), Europa de Sud, cu +1,3% LFL si Germania (+6,6% LFL). Subsidiarele respective au finalizat perioada analizata cu note pozitive in ceea ce priveste rezultatele LFL, in pofida unei baze de comparare modificate. Aceste performante au fost afectate de factorii mentionati anterior, care au determinat fluctuatii in America de Nord (+1,5% LFL) si, mai ales, in ceea ce priveste activitatea filialelor din Africa si Orientul Mijlociu (-6,2% LFL), pentru care se asteapta o revenire, ca urmare a sporirii comenzilor, spre sfarsitul perioadei analizate, cu precadere in Arabia Saudita si in Emiratele Arabe Unite, insa in China, spre deosebire de 2018, a avut loc o sporire semnificativa (+13,1% LFL).
Comentand aceste rezultate, presedintele consiliului director, Jean Guillaume Despature, a anuntat ca „aceste cifre indica, pe de-o parte, performanta notabila pe pietele istorice ale Somfy, cum ar fi Benelux, Franta, Germania, Marea Britanie si Scandinavia, iar pe de alta parte, efervescenta economica a unor piete noi, din India, Indonezia, Polonia, Cehia etc. Aceasta situatie atesta interesul in crestere al consumatorilor de pe diferite continente in solutiile de automatizare, motorizare si interconectare pentru mediul rezidential, care valideaza politica grupului de inovare si expansiune internationala”.
Managementul Somfy a mai anuntat ca, in ceea ce priveste strict activitatea Dooya, vanzarile consolidate ale acestei entitati (integrate prin metoda „equity”) au totalizat 139,3 milioane de euro in primele trei trimestre din 2019, in crestere cu +11,3% in termeni reali si cu +10,3% LFL, ceea ce reflecta o activitate sustinuta in China (+5,6%) si a vanzarilor la export (+14,3%).
***
Corporatia Somfy – lider global in sectorul de automatizari pentru elemente de inchidere destinate cladirilor rezidentiale si comerciale, respectiv un operator-cheie al noii piete a «caselor conectate» – a confirmat, inclusiv prin cele mai recente rapoarte de activitate (intitulate „Better Living”), faptul ca nivelul cifrei de afaceri aferente anului 2015 s-a plasat la 1,06 miliarde euro, in crestere cu +8,1% fata de 2014, cand s-au evidentiat 981,7 milioane de euro, in timp ce in 2013 rulajul s-a cifrat la 922,8 milioane de euro. Totodata, pentru 2016, s-au raportat vanzari consolidate de 1,1317 miliarde euro. In acelasi timp, rezultatele consolidate confirma actualmente, pentru 2017, un rulaj de 1,0894 miliarde euro, iar cele din 2018 se cifreaza la 1,1267 miliarde euro (+3,4% in termeni reali). Datele din ultimii doi ani ar mai putea fi, totusi, recalculate, pentru a revizui aportul destul de consistent al subsidiarei chineze Dooya.
Holdingul (aflat in proprietatea familiei Despature, care controleaza minimum 65% din actiuni) este prezent in 57 de tari din intreaga lume si are 121 de filiale, ce promoveaza trei solutii de automatizare pentru mediul rezidential (Home & Building, solutii conectate si acces), respectiv produse pentru mai multe aplicatii distincte: obloane si copertine, solutii de interior, fatade cu performante inalte, management al accesului, securitate si domotica, porti, usi de garaj, grilaje de securitate etc. De asemenea, corporatia lucreaza cu mai mult de 8.940 de angajati, are opt fabrici si 50 de centre logistice active in intreaga lume.
Grupul francez este reprezentat si in tara noastra printr-o subsidiara proprie, cu sediul in Brasov, ce are zece angajati (cu doi mai mult in 2018 ca in anul anterior), iar societatea este clasificata (conform CAEN) in categoria „comert cu ridicata de componente si echipamente electronice si de telecomunicatii”. Conform situatiei financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice, care cuprinde cele mai recente informatii referitoare la bilantul societatii, cifra de afaceri neta a Somfy Romania s-a plasat in 2018 la circa 9,09 milioane de lei, consemnandu-se un profit net de 313.362 lei, in 2017 indicatorii respectivi au fost de peste 7,69 milioane de lei si 495.454 de lei, in 2016 s-au raportat 6,57 milioane de lei si 692.160 de lei, in timp ce in 2015 aceste cifre au indicat peste 4,97 milioane de lei (in conditiile unui profit net de 562.917 lei), in 2014 s-au evidentiat 3,62 milioane de lei (si o pierdere de -17.492 lei), in 2013 rulajul s-a plasat la 3,26 milioane de lei (intr-un context de profitabilitate), iar in 2012 incasarile au fost de 3,37 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left