TERAPLAST: Contributie de 5% a afacerilor Teraglass la vanzarile totale |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 16 Feb 2016 19:41 |
Transferul catre Teraglass a majorat creantele grupului
In cadrul raportului financiar aferent anului trecut, se mai arata ca pe de-o parte, transferul liniei de business ce vizeaza tamplaria termoizolanta in cadrul companiei Teraglass, survenit in perioada analizata, a avut ca efect o crestere a creantelor grupului, iar pe de alta parte, majorarea respectiva s-a datorat si evolutiei, in sine, a cifrei de afaceri. In plus, in prima jumatate a anului trecut, Teraplast a asigurat o parte din portofoliul de clienti, ceea ce a permis extinderea termenelor de plata pentru beneficiarii respectivi. Societatea din Bistrita continua insa sa aplice politica prudenta de acordare a creditului comercial si monitorizeaza constant lichiditatea clientilor sai, prin intermediul departamentului de credit existent. Insa, in bilant, la capitolul de creante privind impozitul amanat figureaza suma de 86.000 lei, iar la creante comerciale si similare s-au transcris 88,06 milioane de lei, comparativ cu 68,18 milioane de lei in 2014. Trebuie totusi precizat ca, desi este o entitate distincta (ca subsidiara), firma Teraglass continua sa fie detinuta in proportie de 100% de grupul Teraplast.
Managerii grupului mai explica si faptul ca „evolutia de 19,46% a cifrei de afaceri consemnate de Teraplast a fost sustinuta atat de situatia optimizata a anumitor segmente specifice de piata, cu toate ca 2015 volumul lucrarilor de constructii de infrastructura s-a diminuat cu 21,8% (in timp ce in sectorul rezidential si in cel nerezidential s-au semnalat cresteri de 32,6% si de 16,6%), cat si de acapararea unor noi cote pe plan intern. In plus, in intervalul de referinta, a avut loc o crestere cu mai mult de 8% a livrarilor pe pietele externe, fata de aceeasi perioada a anului trecut”.
Potrivit conducerii grupului, ce a clarificat anterior anumite aspecte in ceea ce priveste activitatea de fabricare a ferestrelor, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante reprezinta nivelul vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia si Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu 2015, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi, prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax. De asemenea, noua entitate juridica Teraglass detine, in prezent, linii automate de productie, ce asigura o capacitate de peste 100.000 u.f./an. Dupa cum sustine conducerea acestei companii, pe termen scurt, investitiile nu vor viza, in mod direct, o dezvoltare extensiva, ci se vor concentra mai mult pe imbunatatirea proceselor. La randul sau, ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie continua sa se plaseze la circa 20% din cifra totala de afaceri (cat a fost si in 2014), in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export.
In acelasi timp, conducerea grupului a decis, in august 2015, ca Teraplast sa participe, in calitate de asociat majoritar (ce va detine 51% din actiuni), la constituirea unei noi societati in Romania, cu obiect de activitate in domeniul comertului. Celalalt asociat al companiei nou-create va fi o persoana juridica, momentan nenominalizata, iar firma respectiva urmeaza sa dezvolte prezenta grupului in strainatate. De asemenea, in octombrie, compania a achizitionat pachetul de actiuni aferent unei participatii de 19,24% din subsidiara Plastsistem. Teraplast detine, in acest moment, o cota de 97,95% din Plastsistem, fata de 78,71% anterior. In fine, dar nu in ultimul rand, in luna decembrie a anului trecut s-a aprobat majorarea capitalului social cu peste 8,8 milioane de lei, prin emisiunea unor actiuni noi ce se vor distribui gratuit tuturor celor inscrisi in registrul actionarilor (cu data maxima a inregistrarii stabilita la 29 ianuarie 2016). De asemenea, in vederea implementarii unui program de crestere a fidelitatii angajatilor, Teraplast SA isi va rascumpara propriile actiuni (cel mult doua milioane de titluri), in limita unui buget de un milion de lei, pentru o perioada de 18 luni.
***
Evaluat drept cel mai mare procesator de PVC din Romania, grupul Teraplast are o traditie de 120 ani in sectorul sau de activitate si detine pozitii de top pe multe piete de referinta. Incepand cu 2007 si pana in 2014, societatea a investit peste 200 de milioane de lei in dezvoltarea/ modernizarea capacitatilor de productie si pentru extinderea portofoliului de produse. Mai mult, in vederea mutarii unor operatiuni din Bistrita in Parcul Industrial Saratel (situat in extravilanul municipiului resedinta de judet), Teraplast a alocat fonduri totale de cel putin 26 milioane de euro. In 2013, potrivit Ministerului Finantelor Publice, holdingul a raportat vanzari totale de 226,61 milioane de lei, iar in 2014, in conformitate cu bilantul reajustat, dat publicitatii in februarie a.c., acest indicator a fost de 329,48 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 393,61 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|