Furnizori de sisteme
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Oct 2013 15:25
|
 Conform observatiilor reprezentantilor Veka Romania, piata locala de tamplarie termoizolanta a inregistrat o contractie de aproximativ 12% in primele noua luni ale anului 2013. "Aceasta tendinta fusese anticipata inca de la inceputul exercitiului financiar. In ceea ce ne priveste, putem spune ca trendul general negativ ne-a influentat tangential. Totusi, ne situam sub media de scadere consemnata la nivelul intregii branse, fiind optimisti pentru perioada care urmeaza. Regresul inregistrat este in concordanta cu estimarile bugetare facute la inceputul lui 2013 si asteptam sa vedem cum se va incheia exercitiul financiar curent din punct de vedere al vanzarilor, pentru a putea face prognosticuri in legatura cu evolutia din anul urmator. Din pacate, consumatorii nu mai au incredere in reluarea cresterii economice si sunt in continuare reticenti in a aloca fonduri pentru investitii. Standardul acestora s-a diminuat atat la nivel personal (al utilizatorului final), cat si la cel al companiilor si chiar al statului. Pe fondul respectiv, pretul capata o importanta mult mai ridicata atunci cand se pune problema deciziei de achizitie, iar multi furnizori/producatori de ferestre sunt gata sa renunte la calitate in favoarea diminuarii pretului. De exemplu, in anumite regiuni observam ca s-a revenit la «moda» profilelelor tricamerale, desi solutia nu este recomandata pentru climatul din Romania si nu asigura avantaje consumatorului, pe termen mediu si lung. In acest context, pe langa faptul ca Veka Romania va continua sa livreze doar profile cu minimum cinci camere de izolare, vom ramane consecventi si vom produce in continuare solutii tehnice din cea mai inalta clasa de calitate, conform prevederile SR EN 12608. Speram ca din 2014 situatia sa se modifice intr-un sens pozitiv si piata sa inceapa sa inregistreze o crestere sustinuta. Un asemenea scenariu depinde de mai multe conditii, cum ar fi consolidarea economiei si incurajarea investitiilor (mai ales a celor realizate de companiile publice/private, fara a neglija insa alocarile de fonduri la nivel personal)", a declarat Alexandru Oancea, director de marketing al Veka Romania. Informatii suplimentare, la www.veka.ro
|