LME: Reluare a trendului ascendent al cotatiei aluminiului |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 19 Dec 2012 07:23 |
![]() Reorientare a industriei germane de profil
In ceea ce priveste datele fundamentale cu impact asupra pietei, poate ca unul dintre cele mai interesante aspecte – prefigurand conditiile pietei din 2013 – sunt reliefate in raportul elaborat de asociatia germana a industriei aluminiului pentru primele noua luni ale anului 2012. Astfel, oficialii acestei organizatii sustin ca firmele reprezentate – dintre care anumite societati isi deruleaza afacerile si in Romania – s-au confruntat in intervalul analizat cu un regres al productiei, fara sa existe nicio premisa de imbunatatire pe termen scurt si chiar mediu. "Producatorii germani si procesatorii de aluminiu indica o usoara scadere a afacerilor in perioada ianuarie-septembrie 2012, toate pietele-tinta fiind afectate de noul context economico-financiar. Situatia generala precara din intreaga Uniune Europeana si nivelul ridicat al productiei din anul precedent au fost principalele motivele ale declinului. In Germania, s-au fabricat 790.854 de tone de aluminiu (sub forma bruta), cu 1,5% mai putin fata de ianuarie-septembrie 2011. Din acest nivel, 305.992 de tone a fost cantitatea aferenta aluminiului primar (-5,6%), diferenta constituind alte produse. In acelasi timp, productia de sisteme semifinite din aluminiu (elemente extrudate si plate) s-a plasat la 1,86 milioane de tone, in scadere cu 1,7% fata de perioada similara a anului trecut", se mentioneaza in raportul citat. Comentand aceste date, dr. Andreas Postler, sef al departamentului de analiza a pietei si date statistice din cadrul Gesamtverband der Aluminiumindustrie eV – Düsseldorf, a explicat ca, "pana in prezent, industria germana de aluminiu a facut fata cu succes concurentei din alte tari europene, insa nu se cunoaste daca in 2013 va fi la fel de competitiva. Avand in vedere slabiciunea pietelor europene, care impiedica exporturile si incertitudinea continua generata de exacerbarea crizei datoriilor suverane din zona euro, companiile-membre sunt tot mai ingrijorate cu privire la evolutiile economice viitoare. Exportul de produse din aluminiu s-a redus in mod semnificativ, astfel incat Germania are nevoie urgent de un alt factor-motor al cererii pe plan global, in special din tarile aflate in curs de dezvoltare". In opinia sa, accesarea pietelor emergente – unde, insa, competitia este foarte dificila, din cauza unor companii locale puternice, care dispun inclusiv de conexiuni guvernamentale – ar constitui singura modalitate de a compensa scaderea cererii din Europa. Informatii suplimentare, la www.lme.com
|