Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Vanzarile sistemelor de umbrire – apanajul dealerilor specializati
ANALIZA: Vanzarile sistemelor de umbrire – apanajul dealerilor specializati
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 30 Dec 2015 21:16
Piata europeana a sistemelor parasolare pentru exterior s-a inscris pe un trend ascendent in 2015, insa continua sa fie fragmentata, majoritatea vanzarilor efectuandu-se prin intermediul a numerosi dealeri specializati, desi livrarile directe, realizate de producatori, au inceput sa fie o metoda tot mai des utilizata, acestea avand o cota in crestere. De asemenea, in vestul Europei – mai precis in grupul statelor in care se vorbeste limba germana (Austria, Germania si Elvetia) – primele trei marci de sisteme de umbrire, ca notorietate in randul companiilor specializate in comercializarea de tip retail a acestor produse, sunt Markilux (cel mai important brand german, prezent exclusiv in aceasta tara), Roma (companie bavareza, cu 900 de angajati si 35 de ani de experienta, ce isi distribuie produsele exclusiv prin revanzatori-montatori, mai ales in Germania si Franta, dar si in alte 32 de tari de pe mapamond), respectiv Warema (binecunoscuta si in Romania, prin intermediul Rollotec, dar care deruleaza preponderent afaceri in Germania, Austria, Olanda, Franta, tarile din Peninsula Iberica, Elvetia si China). Acestea sunt doar cateva dintre concluziile unei cercetari realizate de Interconnection Consulting Group, ale carei rezultate – cuantificate pe baza raspunsurilor a 175 de manageri ai unor firme de retail – au fost date publicitatii la finele lunii octombrie a.c.
Companiile cu un rulaj de pana la doua milioane de euro sunt preponderente
Potrivit analizei, dealerii specializati in vanzarea sistemelor de umbrire sunt optimisti in ceea ce priveste evolutia afacerilor la nivelul lui 2015. Cei germani preconizeaza o evolutie cantitativa de 3,1% a pietei, iar in Elvetia este posibila o depreciere a pretului de 5,5% (din cauza impactului negativ al cursului de schimb dintre francul elvetian si valutele de referinta asupra pietei locale de constructii), in contextul unei majorari de 1% a livrarilor, mai ales pe fondul intensificarii lucrarilor de renovare sau reabilitare termica. Firmele austriece de retail intrevad, la randul lor, o majorare constanta, ce va ajunge in acest an la 2%. „Ca structura a distributiei, regiunea formata din Germania, Austria si Elvetia (DACH) este marcata de diferente semnificative. Pe piata austriaca, dealerii ce au un rulaj situat sub doua milioane de euro pe an sunt preponderenti, contand pentru mai mult de doua treimi din total, in timp ce ponderea firmelor cu o cifra de afaceri anuala ce depaseste pragul respectiv este de 7%. La prima vedere, caracteristicile sectorului elvetian de profil sunt aproape similare situatiei din Germania, insa, in termeni ce vizeaza numarul de marci mentionate de companiile de retail, piata din Elvetia este mai fragmentata decat cea germana”, sustin expertii Interconnection.
Solutii individualizate, de la fabricanti, pentru proiectele complexe de constructii
In consecinta, regiunea de referinta – care poate constitui un model pentru intregul segment european al sistemelor de umbrire – continua sa fie dominata de companiile specializate in distributie-montaj (cu 44,7% din total in Austria, 52,7% in Germania si 36,4% in Elvetia), dar, in ultimul timp, ponderea vanzarilor directe – efectuate de marii producatori de profil – a inceput sa se majoreze constant. Un motiv al acestei schimbari il constituie faptul ca proiectele de constructii devin tot mai individualizate si complexe, iar arhitectii si designerii propun deseori producatorilor de sisteme parasolare sa dezvolte solutii personalizate.
„In Germania, vanzarile directe se efectueaza, inca, intr-o proportie relativ redusa, dar aceasta metoda va fi tot mai populara pe piata, cu o cota ce va ajunge la 15,8% in acest an (de la 14,7% in 2014). De asemenea, in Austria vanzarile directe au o importanta mai mare (cu o pondere de 23,4%), iar in Elvetia reprezinta aproape 27,3% din total. In alta ordine de idei, principiul asa-numitei «performante tehnice» este determinant atunci cand se pune problema stabilirii celui mai semnificativ criteriu conform caruia dealerii iau decizia de a include sau nu o marca de sisteme de umbrire in portofoliul sortimentelor pe care le promoveaza ori le instaleaza. Cel de-al doilea factor, ca importanta, este constituit de calitatea si amploarea suportului de marketing pe care firmele de retail, ca parteneri de afaceri, il primesc de la producatorii din bransa. Interesant este faptul ca rata profitului se afla doar in plan tertiar, din aceasta perspectiva, in toata regiunea, desi inclusiv in acest caz se consemneaza diferente de la o tara la alta. De exemplu, in Elvetia, cu un rating mediu de 4,3 puncte pe scala relevantei (ce porneste de la zero – lipsit de importanta si ajunge la cinci – foarte important), profitul a fost mentionat mult mai des decat in Germania si Austria. Suportul de marketing pentru vanzari este cel mai important criteriu al companiilor germane de retail, iar rentabilitatea se afla doar pe locul al cincilea in Austria. In schimb, timpul sau durata de livrare constituie un aspect nerelevant in toate cele trei tari analizate. De asemenea, reputatia marcii pare sa fie luata in considerare mai mult in Elvetia, decat in Germania sau Austria”, a declarat Stefano Armandi, autorul cercetarii.
In fine, rezultatele studiului indica, fara echivoc, modul in care dealerii specializati sunt multumiti de marcile pe care le promoveaza atat in general, cat si in ceea ce priveste diverse criterii specifice, iar brandurile ce intrunesc cel mai mare grad de satisfactie sunt, in ordine, Markilux, Roma si Warema.  Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
 
SISECAM
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left