Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 18 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - APLAST: Majorare semnificativa a operatiunilor de export
APLAST: Majorare semnificativa a operatiunilor de export
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 05 Ian 2015 07:15
In cadrul grupului de companii Aplast se deruleaza in prezent un proiect de reorganizare a activitatii firmei din localitatea Ceptura, in cadrul careia se realizau pana in acest moment ansambluri din PVC si geam termoizolant. In urma definitivarii acestuia se doreste mutarea activitatii de productie a tamplariei din PVC si a utilajelor aferente la fabrica din localitatea 1 Decembrie (Ilfov), urmand ca in unitatea de la Ceptura sa se deruleze cu precadere operatiuni de prelucrare a sticlei si a geamului termoizolant. „In oferta noastra, pe langa usile/ferestrele din PVC se regasesc si ansambluri din aluminiu si lemn, pentru care cererea este in crestere, cu precadere la export, in Belgia sau Germania. In total exportam aproximativ 70% din productia totala in Franta (unde detinem doua depozite locale), Italia, Belgia si Germania (ocazional). Ne-am implicat in operatiuni de acest tip in 2011, iar zona cel mai recent accesata este reprezentata de SUA. Pe toate aceste piete, am reusit sa dublam in 2014 vanzarile inregistrate in precedentele 12 luni. In ceea ce priveste evolutia pietei interne, pentru 2015 estimam ca este posibil sa se inregistreze un regres de aproximativ 20% (inclusiv in ceea ce priveste profitabilitatea), pe fondul accentului pus pe zona de pret si pe termenele de livrare foarte scazute, situatie foarte diferita de ceea ce se intampla la export. Spre exemplu, pe piata franceza, un termen de livrare de sase saptamani este considerat deja foarte rapid, iar concurenta este loiala, inclusiv in ceea ce priveste companiile franceze. Producatorii deschizatori de drumuri pe piata franceza au fost companiile poloneze care sunt, in continuare, foarte puternice si bine organizate, dezvoltandu-se cu precadere prin accesarea de fonduri europene. Accesarea pietei franceze este vizata si de alte firme de pe alte piete, cum ar fi cea din Cehia, insa, spre deosebire de acestea, firmele din Polonia si din Romania se disting prin calitatea produselor oferite, beneficiarii optand pentru produse cu un grad de performanta peste standard. In ansamblu, piata franceza este mult mai mare decat cea autohtona, liderul acestea avand, spre exemplu, o cifra de afaceri de peste 450 milioane de euro. In aceste conditii, avand in vedere ca suntem o firma mult mai mica decat cele locale, ne orientam cu precadere catre cresterea gradului de expunere, iar in 2014 am participat la doua targuri de profil din Franta. De asemenea, incercam sa accesam toate cele trei directii existente pentru livrarea produselor, respectiv piata publica, proiectele dezvoltate de antreprenorii individuali sau eficientizarea energetica a imobilelor existente. Conditiile de dezvoltare sunt propice si exista posibilitatea colaborarii cu numerosi revanzatori, insa trebuie asigurate servicii de calitate superioara in acest sens. Pe piata interna, poate fi remarcat un regres continuu incepand cu 2008 si pentru un producator devine din ce in ce mai greu sa se descurce in conditiile actuale. In situatia in care nu se pot stabili bugete si dupa numeroase investitii nu creste profitabilitatea, singura optiune fezabila pentru acoperirea capacitatilor de productie ramane exportul. In continuare, ne-am dori foarte mult ca piata romaneasca sa ramana importanta. In urma unor investitii semnificative, suntem in proprietatea a aproximativ 30.000 mp de suprafete construite si detinem una dintre cele mai mari capacitati de productie din Romania, situata la 2.000 unitati/zi, pe care, din pacate, in prezent o exploatam la sub 35% din potential. Desi in perioada recesiunii numarul angajatilor a scazut de la un nivel de aproximativ 800 de lucratori la circa 350, in prezent avem din nou in vedere sa facem angajari de personal specializat pentru unitatea din judetul Ilfov, obiectivul nostru fiind ca, pana in primavara lui 2015, sa atingem un numar de 500 de angajati”, a declarat Catalin Nicolaescu, director general al Aplast. Informatii suplimentare, la www.aplast.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left