DRUPANEL: Predarea de stafeta unifica experienta cu noua viziune pentru viitor |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 21 Oct 2025 06:05 |
![]() - Ce vanzari a consemnat Drupanel in 2024 si in prima parte a lui 2025? Cum estimati ca vor evolua rezultatele financiare in perioada urmatoare?
- Ne bucuram ca investitiile din ultimii ani, alaturi de o colaborare deschisa si transparenta cu partenerii nostri de pe toate palierele, dau roade vizibile. Rezultatele arata o crestere constanta de la un an la altul, 2024 fiind cel mai bun exercitiu financiar din istoria companiei. Pentru 2025, dupa analiza primei sale jumatati, estimam o crestere de aproximativ 10% fata de intervalul precedent de raportare. Pe termen mediu, mizam pe consolidarea acestei evolutii, prin diversificarea produselor si extinderea pe pietele externe.
- Enumerati cele mai solicitate produse din oferta proprie si ponderea lor in cifra de afaceri.
- Investitiile in utilaje de ultima generatie si in materii prime premium au exercitat un impact direct asupra orientarii pietei catre produsele din aluminiu. Daca in anii trecuti, cererea majoritara era orientata catre panourile din PVC si HPL, in 2024 am ajuns ca peste 50% din sistemele fabricate sa fie din aluminiu. Aceasta schimbare confirma faptul ca decizia de a ne concentra pe segmentul premium a fost corecta si in deplina concordanta cu cerintele arhitectilor, designerilor si constructorilor.
- Cum a decurs tranzitia la conducerea societatii? Care sunt principalele obiective de management pe care le aveti in vedere pe termen scurt, mediu si lung?
- Daca in 2004, Drupanel pornea, literalmente, din garajul casei si reprezenta pentru mine un loc preferat de joaca alaturi de parintii mei si de muncitori, astazi, dupa mai bine de 21 de ani, am ajuns sa le multumesc, in calitate de administrator, angajatilor care acum se pregatesc de pensionare. Fiind o afacere de familie, traditia si principiile trebuie pastrate. Consider ca increderea si respectul fata de oamenii care lucreaza alaturi de tine, precum si fata de clienti, au fost si sunt, in continuare, valorile care au stat la baza progresului pe termen lung. De asemenea, ele reprezinta lectia numarul unu pe care am invatat-o si pe care o voi duce mai departe. Avand studii in design industrial, obiectivul meu este ca Drupanel sa ramana mereu actual pe piata panourilor si usilor, oferind in mod constant produse adaptate cerintelor arhitectilor, designerilor si constructorilor.
- Intentionati sa lansati produse noi in perioada urmatoare?
- Tendintele pietei din Romania urmeaza, de regula, directia din Europa de Vest, iar noi resimtim tot mai puternic cresterea cererii pentru produse premium. In prezent, dezvoltam o gama de usi rezidentiale coplanare din aluminiu, inclusiv modele pivotante, cu sisteme de inchidere automata, acces prin amprenta sau alte solutii inteligente. Urmatoarele investitii vor fi orientate catre dezvoltarea diviziei de tamplarie din aluminiu, unde pregatim lansarea unui nou produs pe piata romaneasca, la inceputul anului 2026.
- Ce masuri intentionati sa aplicati pentru a minimiza efectele crizei care afecteaza in principal piata constructiilor rezidentiale?
- Diversificarea este cheia. Consideram ca a te baza exclusiv pe un singur segment de piata nu constituie o strategie sustenabila. Din acest motiv, am inceput sa ne extindem portofoliul si spre zona de produse decorative si de design interior. In 2025 am lansat platforma Drudeco, un brand dedicat solutiilor decorative, care a inceput cu panouri riflaj - produse 100% realizate in Romania - la care se va adauga treptat o gama tot mai variata de produse. Aceasta directie ne permite sa fim mai rezilienti in fata fluctuatiilor pietei rezidentiale.
- Care sunt perspective de dezvoltare ale Drupanel pe termen mediu si lung?
- Pe termen mediu, vizam extinderea portofoliului de produse si consolidarea relatiilor cu partenerii traditionali, prin servicii personalizate si termene de livrare tot mai scurte. Pe termen lung, obiectivul nostru este reprezentat de consolidarea operatiunilor pe piata externa, in special in Europa Centrala si de Est, unde ne dorim sa devenim un jucator de referinta in productia de panouri si usi din aluminiu. Strategia respectiva include participarea la targuri internationale, crearea de parteneriate locale si dezvoltarea unei retele comerciale stabile. Totodata, am urmarit mereu ca Drupanel sa nu depinda excesiv de factori externi, reusind sa producem majoritatea componentelor in mediul intern al companiei, ceea ce ne ofera stabilitate si control asupra calitatii materialelor si produsului finit.
- In ce stadiu va aflati in ceea ce priveste transformarea digitala a companiei?
- Am reusit sa accesam fonduri europene pentru digitalizare, care ne permit dezvoltarea unui sistem de management al relatiilor cu clientii (CRM) avansat, pentru optimizarea fluxurilor de lucru atat pe partea de productie, cat si pe cea administrativa, reprezentata de preluare comenzi, gestionare stocuri si urmarirea livrarilor. Implementam indicatori de performanta si sisteme de monitorizare, tintele principale fiind eficientizarea termenelor de executie, reducerea erorilor si cresterea satisfactiei clientilor. Digitalizarea nu este doar un pas tehnologic, ci si o schimbare de cultura organizationala, prin care dorim sa oferim mai multa transparenta si rapiditate in relatia cu partenerii nostri.
- Transmiteti un mesaj pietei, de pe noua pozitie administrativa pe care o detineti.
- Ma mandresc ca am ocazia sa duc mai departe ceea ce au construit parintii mei si sa continui traditia Drupanel, o companie cu peste doua decenii de experienta in domeniu. Le transmit atat angajatilor, cat si clientilor, promisiunea ca voi face tot ce imi sta in putere pentru a mentine si consolida relatiile de incredere cladite in toti acesti ani. In acelasi timp, Drupanel ramane o companie orientata catre inovatie si catre cerintele reale ale pietei. Sunt deschis fata de fiecare colaborator la noi discutii, idei sau negocieri, pentru ca doar prin transparenta si cooperare putem sa evoluam impreuna.
|