Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 27 Ianuarie 2023
ABONARER REVISTE
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - SILCAR estimeaza rezultate financiare de 40 de milioane lei pentru anul 2022
SILCAR estimeaza rezultate financiare de 40 de milioane lei pentru anul 2022
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 07 Dec 2022 06:10
Grupul de companii Silcar reuneste, in prezent, trei companii - Silcar Prod, Silcar Windows & Doors International si Lightglass. Dupa cum precizeaza Ovidiu Caraba, managerul general al grupului, dintre cele trei societati, Silcar Prod este firma-mama. Infiintata in anul 1991, in localitatea Zalau, aceasta este specializata, impreuna cu celelalte doua firme din grup, in productia de tamplarie din PVC si aluminiu, precum si de geam termoizolant. Pentru realizarea acestora, grupul colaboreaza cu furnizori consacrati din domeniu, precum Profine, Aluplast si Salamander (pentru profilele din PVC), Aluprof si Cortizo (pentru profilele din aluminiu), Maco pentru feronerie si Guardian pentru sticla. Intrucat managementul se axeaza permanent pe inovatie, s-au lansat de-a lungul timpului o serie de produse si servicii unice pe piata de profil la momentul respectiv, dintre care pot fi amintite placarea cu aluminiu a ferestrelor din PVC cu o tehnologie complet automata de imbinare la 45 de grade, productia de geam termoizolant cu „bagheta calda” Super Spacer - tehnologie de asemenea robotizata -, precum si productia de ferestre cu deschidere spre exterior.
 
- Care sunt inovatiile lansate pe piata si cele mai noi tendinte de achizitie in 2022?
- Printre noutatile lansate in ultimul an, am putea mentiona productia de tamplarie din aluminiu, fabricarea de usi rezidentiale placate cu aluminiu si de ferestre din PVC cu sistemul Salamander GreenEvolution 76 AD&MD. In ultimul timp, am constatat ca beneficiarii se orienteaza catre produsele din gama premium, cu performante energetice superioare. Acest lucru ne-a determinat sa ne diversificam gama proprie de produse si servicii, precum si cu scopul de a ne extinde tot mai mult prezenta pe pietele externe. In acelasi timp, pe piata autohtona, este evidenta si tendinta de crestere a cererii de sisteme premium din aluminiu.
 
- Descrieti modalitatile in care asigurati distributia.
- Realizam desfacerea produselor proprii prin intermediul unei retele de distributie ce insumeaza aproximativ 150 colaboratori, in principal din Transilvania, dar si din strainatate, fiind evidentiate tari precum Italia, Belgia, Austria, Franta, Germania, Ungaria si Irlanda. Pentru 2023, vizam o crestere a livrarilor directe la export, la o pondere de circa 60% din cifra de afaceri, volum obtinut in principal prin dezvoltarea retelei de distributie pe pietele din Italia, Belgia si Franta.
 
 
- Indicati evolutia rezultatelor financiare ale firmei in ultimul timp si ce estimari aveti pe termen scurt.
- Pandemia ne-a invatat in anii anteriori sa fim mai disciplinati si mai bine organizati. In 2021, am inregistrat si o usoara crestere a rezultatelor financiare, in pofida conditiilor speciale generate de criza sanitara, de instabilitatea preturilor materiilor prime, precum si de lipsurile sau intarzierile consemnate in lanturile de aprovizionare. Anul 2022 a fost marcat de o instabilitate accentuata a preturilor materiilor prime si de o explozie a preturilor la energie si la combustibil, ce a fost agravata si de razboiul din Ucraina. Astfel, in prezent, sunt suprapuse mai multe crize - sanitara, energetica, economica si cea a lipsei de personal. Speram insa ca, odata cu primavara anului 2023, aceste probleme isi vor reduce din intensitate, ca impact, iar socul resimtit pe piata va fi din ce in ce mai redus. La finalul exercitiului financiar curent, cu toate aceste probleme, estimam ca vom consemna o crestere a cifrei de afaceri la nivel de grup de aproximativ 12%, pana la circa 40 de milioane de lei.
 
- Prezentati principalele investitii si obiective pe care le aveti in vedere pentru intervalul 2022 - 2023.
- Am gandit strategia de dezvoltare a companiei pe termen lung si astfel investim continuu in produse si tehnologii noi si avem ca principal obiectiv cresterea operatiunilor de export. In acest an, am inceput dezvoltarea sectiei de tamplarie din aluminiu si usi rezidentiale, inclusiv prin achizitii de utilaje. Totodata, am achizitionat in proximitate si teren, iar in functie de conditiile economice, dorim extinderea spatiilor de productie care momentan insumeaza cladiri cu o suprafata de circa 6.500 mp. Desigur, in momentul actual, observam o incetinire a cererii pe plan intern, pe care insa credem ca o vom compensa cu cererea de pe pietele pe care am inceput sa le dezvoltam in plan extern.
 
 
- Care au fost principalele provocari ale anului 2021 si ce estimati in ceea ce priveste evolutia segmentului specific de piata din 2022.
- Asa cum am mentionat anterior, provocarile anului trecut au fost legate in principal de criza sanitara, de lipsa materiilor prime, de intarzierile in lantul de aprovizionare si, la un moment dat, si de o scurta criza politica. Pe langa toate acestea, in ultimii 2-3 ani se manifesta tot mai accentuat o lipsa a personalului calificat, problema care din pacate s-a «cronicizat» si care ameninta sa devina tot mai serioasa in viitorul apropiat. Din pacate, toate acestea au fost amplificate in 2022 de razboiul din Ucraina, care a adus cu sine si o criza energetica si cel mai probabil o viitoare recesiune, care va influenta si piata de profil in ansamblul ei. Conflictul din Ucraina a venit initial ca un soc, manifestat si datorita proximitatii noastre fata de acesta. Pe masura trecerii timpului, lumea s-a obisnuit si cu noua situatie de criza, la fel cum, de altfel, la un moment dat, s-a obisnuit si cu pandemia. Dincolo de neintelesul acestui razboi, pornit intr-un mod parsiv si de ororile unui astfel de conflict, s-a constatat o instabilitate mai accentuata a preturilor materiilor prime, a energiei si a carburantilor, care desigur ca au o pondere destul de insemnata in activitatile de productie, aprovizionare si livrare. Pentru perioada imediat urmatoare, estimam totusi o stabilizare, urmata de o scadere usoara a preturilor, situatie care va fi reglata in principal de mecanismul cerere-oferta. Pe piata interna preconizam o scadere mai accentuata a cererii cu pana la 30%-40%, pe care noi credem ca vom reusi sa o compensam cu cresterea accentuata a operatiunilor de export. In general, in prezent, piata de profil a devenit extrem de impredictibila si volatila, in principal datorita instabilitatii preturilor materiilor prime utilizate in domeniul specific de activitate si pe fondul scumpirii consecutive a materialelor de constructii.    
 
2021-video-fer
rehau
Meesenburg
SISECAM
TOP-500-PRODUCERS
A apărut editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2022!
 

Autentificare

simonswerk left
hospice doneaza