Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - GIP RO: Proiect de majorare a capacitatii de productie
GIP RO: Proiect de majorare a capacitatii de productie
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 12 Iul 2011 09:01
 
Dan Cocosila (56 de ani)
Functia/Firma: director general, GIP RO Ambient;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
 
Principalul program de investitii pe care il are in derulare compania GIP RO Ambient, membra a grupului de firme GIP (Craiova), presupune realizarea unui nou spatiu de productie, in vederea majorarii capacitatii de fabricatie. De asemenea, anul acesta au fost alocate fonduri pentru executia de ansambluri din lemn stratificat placat cu aluminiu, segment ce detine o cota de aproximativ 10% din livrarile totale. Totodata, obiectivul central al strategiei proprii din intervalul 2011 - 2012 este reprezentat de identificarea unor solutii viabile pentru cresterea numarului de comenzi.
 
Descrieti procesele de productie si distributie derulate in cadrul firmei.
 
In domeniul principal de activitate, respectiv fabricarea de tamplarie termoizolanta din PVC, detinem linii tehnologice care asigura o capacitate de 200 mp/zi, aceasta fiind exploatata, in acest moment, in proportie de 50%. Pentru executia de ferestre si usi folosim profile Panorama, Ramplast sau Etem (cu 3 pana la 7 camere), feronerie Maco si geam termoizolant realizat in unitatea proprie. Cel mai des comercializate sunt ansamblurile ce includ repere cu 3, 4 sau 5 camere de izolare, in zona de sud a tarii fiind consemnate livrarile principale. In cadrul ofertei noastre se mai regasesc si alte produse (profile din PVC, feronerie, accesorii etc.), insa furnizam preponderent ferestre, pentru toate acestea fiind asigurat transportul gratuit. Alte modalitati de distributie sunt constituite de vanzarile prin cele 5showroom-uri proprii, parteneriatele pe care le avem cu antreprenorii, reteaua formata din aproximativ 15 dealeri si livrarile directe catre dezvoltatorii de obiective imobiliare.
 
Care este strategia financiara stabilita pentru acest an?
 
Cifra de afaceri a grupului GIP a inregistrat in 2010 o scadere cuprinsa intre 25% si 30%, fata de nivelul consemnat in 2009, incadrandu-se in trendul general de regres al pietei de constructii. In primul trimestru al anului in curs am inregistrat o stabilizare a rezultatelor financiare la nivelul perioadei similare din 2010. Totusi, ne confruntam cu o crestere a preturilor la materiile prime, ceea ce ne creeaza dificultati in activitatile de ofertare a produselor. Pentru a putea obtine comenzi in noile conditii, am fost obligati sa aplicam un adaos minim la costurile de productie, ceea ce a dus la obtinerea unui profit zero si la mentinerea preturilor sortimentelor promovate la nivelul anului 2010.
 
Cum se caracterizeaza piata de profil?
 
Segmentul de piata al constructiilor a continuat sa scada in fiecare an, incepand cu ultima parte din 2008, atingandu-se deja punctul maxim al acestui declin. Cauzele au fost, in principal, determinate de scaderea puterii de cumparare (implicit, a nivelului cererii) si, in secundar, al regresul volumului de investitii in bransa. Aceasta situatie este o consecinta a cresterii taxelor si impozitelor, ceea ce face neatractiva economia nationala pentru investitori. De asemenea, cele mai multe firme producatoare de tamplarie au fost nevoite sa faca restructurari pentru a putea pastra forta calificata de munca, in timp ce furnizorii au renuntat in majoritate la procedeul creditarii colaboratorilor. Totusi, clientii solicita preponderent produse de calitate, ceea ce poate contribui decisiv la mentinerea firmelor pe piata.
 
Ce masuri ar fi utile pentru dinamizarea vanzarilor din domeniu?
 
Un grad deosebit de influenta asupra domeniului il au factorii de decizie politico-economici, care ar trebui sa tina seama de competentele economice ale firmelor private pentru a putea determina orientarea investitorilor catre sectorul constructiilor. O alta decizie ce ar impulsiona piata de ferestre ar putea fi reprezentata de lansarea unui nou program de anvelopare a blocurilor, diferit de cel de pana acum si care sa se constituie intr-un parteneriat public - privat.
 
 
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left