Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO: Evolutia anormala din sectorul energie, in contrasens cu piata de aluminiu
ALRO: Evolutia anormala din sectorul energie, in contrasens cu piata de aluminiu
Furnizori de sisteme Publicat de Stelian DINCA 15 Nov 2021 10:55
ALRO S.A., unul dintre cei mai mari producatori de aluminiu integrati pe verticala din Europa, dupa capacitatea de productie, anunta rezultatele financiare consolidate pentru cele noua luni incheiate la 30 septembrie 2021. Cifra de afaceri a Grupului a crescut cu 27% (T1-T3 2021: 2,5 miliarde RON fata de T1-T3 2020: 2 miliarde RON), deoarece conducerea a profitat de oportunitatile create de contextul economic global. Rezultatul net al Grupului ALRO pentru aceasta perioada a fost o pierdere de 25 milioane RON (T1-T3 2020: un profit net de 273 milioane RON), in timp ce rezultatul operational (EBIT) a fost de 164 milioane RON in T1-T3 2021 (T1-T3 2020: 355 milioane RON).
„Am reusit sa depasim un an 2020 greu, marcat de incertitudine severa din cauza pandemiei de COVID-19 si perioada T1-T3 2021 caracterizata de o revenire, dar si de noi provocari in ceea ce priveste preturile energiei, materiilor prime si modificarile legislative la nivel local si european. Aceasta noua realitate ne-a impins din nou sa actionam cu prudenta si sa stam in alerta pentru a reusi sa ne mentinem toate unitatile de productie 100% functionale, fara perturbari in lantul de distributie si disponibilizari”,a declarat Marian NASTASE, Presedintele Consiliului de Administratie al ALRO. „Efectele imbunatatirii generale a pietei aluminiului ne-au ajutat sa raportam rezultate mai bune, dar acestea au fost partial diminuate de evolutia anormala a pietei de energie, caracterizata printr-o crestere fara precedent a preturilor si din cauza presiunii mari pentru decarbonizarea energiei in Europa si Romania. In aceste circumstante, am implementat mai multe masuri pentru a atenua aceasta situatie neobisnuita si am continuat planul de investitii in proiecte de eficienta energetica, mentinandu-ne totodata pozitionarea pentru a castiga autonomie si din perspectiva energetica”, a adaugat Marian NASTASE.
Redresarea economica la nivel mondial in 2021 si cresterea cererii in industriile auto, constructii si inginerie generala au dus la vanzari mai mari pentru produsele Grupului in T1-T3 2021, in special pentru bare si produse laminate plate. Industria aeronautica, unde Grupul vinde produse laminate plate cu valoare adaugata mare si foarte mare, a continuat sa inregistreze niveluri scazute, dar a inceput sa dea semne de redresare intr-un ritm relativ lent in T3 2021.
Pretul aluminiului si-a continuat tendinta ascendenta si a atins o medie de 2.384 USD/tona in T1-T3 2021, in crestere cu 751 USD/tona fata de perioada similara din 2020. Aceasta tendinta ascendenta a continuat in T3 2021 cand media LME era de 2.648 USD/tona, mai mare cu 944 USD/tona comparativ cu media raportata in T3 2020 ( respectiv 1.704 USD/tona), atingand un nivel maxim in T1-T3 2021 de 2.950 USD/tona la 13 septembrie 2021. Astfel, performanta stabila a productiei, volumele vandute mai mari si preturile atractive la aluminiu in perioada analizata au condus la cresterea valorii vanzarilor produselor din aluminiu primar cu 26% si cu 25% pentru produsele din aluminiu prelucrat in T1-T3 2021 fata de perioada similara din 2020. Divizia de Aluminiu Primar a raportat o crestere a cantitatilor produse cu 9% in T1-T3 2021 fata de T1-T3 2020 si cu 14% mai mare in T3 2021 fata de T3 2020. Aceeasi tendinta ascendenta a fost inregistrata si de Divizia de Aluminiu Prelucrat, cu 13% mai mare in T1-T3 2021 fata de T1-T3 2020 si cu 31% mai mare in T3 2021 fata de T3 2020.
Cu toate acestea, in perioada analizata, performanta buna a industriei aluminiului a fost partial diminuata de cresterea preturilor materiilor prime si utilitatilor. Piata de energie electrica a fost dominata de o crestere fara precedent a preturilor energiei, in principal legata de cresterea preturilor certificatelor de emisii de dioxid de carbon si de majorarea pretului gazelor. Prin urmare, costul bunurilor vandute a crescut la nivelul Grupului cu 8% in T1-T3 2021 fata de T1-T3 2020 si cu 29% in T3 2021 fata de T3 2020, in principal din cauza tendintei ascendente a pretului energiei electrice si gazelor naturale. In aceste circumstante, Grupul si-a pastrat preocuparea pentru optimizarea ratelor de consum de energie electrica. S-a continuat astfel modernizarea cuvelor de electroliza folosind tehnologia AP12LE, fiind puse in functiune 75 de cuve (T1-T3 2020: 31 cuve modernizate cu tehnologia AP12LE), proiectul fiind in derulare.
Rezultatul operational (EBIT) in T1-T3 2021 se ridica la 164 milioane RON fata de 355 milioane RON raportat in T1-T3 2020. Desi Grupul a obtinut rezultate operationale mult mai bune, in 2021 nu a putut inregistra un venit din schema de compensare pentru emisiile indirecte de CO2 incorporate in preturile energiei, asa cum a facut-o in 2020, intrucat legislatia nu a fost implementata la nivel local. In T3 2021, EBIT inregistrat a fost cu 89 milioane RON mai mare fata de T3 2020, datorita preturilor atractive ale aluminiului si al nivelului ridicat de cerere pentru produsele Grupului, concretizate in volume vandute mai mari.
Cu toate acestea, rezultatul net al Grupului este o pierdere de 25 milioane RON in T1-T3 2021 comparativ cu un profit de 273 milioane RON obtinut in perioada similara a anului trecut. Chiar daca a obtinut rezultate operationale bune in T1-T3 din 2021, acestea nu au putut acoperi pierderea din diferente de curs valutar si unei ajustari privind cheltuiala cu impozitul pe profit. Totusi, in T3 2021, rezultatul net al Grupului a fost un profit net de 23 milioane RON, cu 16% mai mare decat profitul net de 20 milioane RON raportat in T3 2020, pe fondul unei cresteri semnificative a cifrei de afaceri cu 60% in T3 2021.
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left