Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 16 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Segmentul lucrarilor de montaj al tamplariei se apropie de 200 milioane de euro
ANALIZA: Segmentul lucrarilor de montaj al tamplariei se apropie de 200 milioane de euro
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 27 Sep 2016 14:25
Potrivit celor mai recente date agregate de biroul european de statistica Eurostat, actualizate la 23 septembrie a.c., in Romania sunt active 1.786 de agenti economici specializati in instalarea tamplariei termoizolante (conform codului F4332 din clasificarea NACE Rev. 2, F), dar, la acest capitol, trebuie precizat ca in tara noastra, in intervalul recesiunii, a avut loc o restructurare masiva, pornind de la nivelul revizuit de 2.129 de asemenea companii in anul 2008. Interesant este insa faptul ca, daca se analizeaza informatiile statistice din intervalul 2008-2014 (disponibil la Eurostat), momentul critic pentru aceste firme a fost reprezentat de 2011, cand s-a constatat prima scadere sub pragul psihologic de 2.000 de agenti economici, iar numarul acestora s-a redus la 1.941 de societati specializate.
Insa, in ceea ce priveste cifra de afaceri, aceasta a fluctuat in intervalul analizat, ajungand insa la 155,1 milioane de euro in 2014, de la 233,9 milioane de euro in 2008, ceea ce constituie un regres de -33,69%. Singura veste buna este aceea ca, pentru baze de raportare anuale, cifra de afaceri a inceput sa se majoreze in mod sustenabil si, daca se iau in considerare estimarile companiei germane Statista (care lucreaza cu mai mult de 250 de analisti pe plan global, in diverse domenii de activitate), piata de profil din Romania se va apropia, in acest an, de nivelul estimat la 168,7 milioane de euro. Pana in anul 2020 (inclusiv), previziunile Statista indica niveluri succesive ale cifrei de afaceri cuantificate la 171,6 milioane de euro (in 2017), 174,2 milioane de euro (in urmatoarele 12 luni), peste 183,1 milioane de euro (in 2019) si 172,4 milioane de euro (in 2020), ceea ce inseamna ca atingerea si depasirea pragului de referinta din 2008 sunt posibile doar pe termen lung.
Valoarea productiei indica o crestere a gradului de specializare
Revenind la datele certificate de Eurostat, valoarea productiei declarate de firmele din Romania ce activeaza sub codul F4332 este usor diferita fata de cea a rulajului, astfel incat se presupune ca, initial, acestea aveau si alte obiecte de activitate. In consecinta, acest indicator - ce denota cu un grad acceptabil de precizie contravaloarea lucrarilor de montaj - a fost de 209,9 milioane de euro in 2008 (mai redus decat cifra de afaceri din acel an), pentru ca in 2014 sa se ajunga la 155,1 milioane de euro (cat a fost rulajul declarat), ceea ce inseamna, astfel, o crestere a gradului de specializare a firmelor respective, care nu mai deruleaza, de exemplu, operatiuni de productie sau de comercializare. Un alt indicator este cel al rentabilitatii medii din sector, exprimate ca „marja bruta a bunurilor destinate revanzarii”. Calculul ratei respective se bazeaza pe cifra de afaceri rezultata din activitatea principala, din care se scad achizitiile de bunuri destinate revanzarii, la care se adauga stocul ramas la finele exercitiului financiar si se scade, din nou, stocul de bunuri existente la inceputul anului fiscal. Dat fiind faptul ca, in 2008, companiile respective aveau si alte activitati complementare, marja bruta a bunurilor destinate revanzarii a fost de -6,7% pentru firmele implicate in montajul de ferestre, pentru ca in 2012 sa reflecte un punct maxim pozitiv (+4,4%), iar in 2014 sa se ajunga la +2,9%. In fine, dar nu in ultimul rand, Eurostat detaliaza valoarea adaugata bruta la costul factorilor - VABCF (obtinuta prin diferenta dintre productia bruta si consumul intermediar, raportata nu la preturile pietei, adica ale cumparatorilor, ci la cele ale companiilor, reflectand, astfel, costul factorilor). In consecinta, pentru societatile analizate, VABCF s-a diminuat continuu, de la 64,5 milioane de euro in 2008 la 49 milioane de euro in 2014. Pentru a vizualiza datele-sursa ale Eurostat, click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left