Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ARBONIA: Corporatia va deveni lider european in productia de ferestre
ARBONIA: Corporatia va deveni lider european in productia de ferestre
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 14 Iul 2017 07:13
Cu prilejul anuntarii rezultatelor financiare aferente anului 2016, managerii corporatiei Arbonia (fosta AFG) au anuntat ca, dupa mutarea cu succes a unor operatiuni de productie in Europa de Est si preluarea grupurilor Looser Holding si Koralle, vizeaza castigarea pozitiei de lider european in productia de ferestre.
„Profilul de business s-a imbunatatit considerabil anul trecut, odata cu achizitia Looser Holding, transformarea diviziei de usi de interior a AFG dintr-o afacere pur elvetiana intr-unul din liderii segmentului european de piata, redenumirea (dupa integrarea Looser) corporatiei din AFG in Arbonia Group si mutarea, dupa preluare, a productiei de cabine de dus realizate de Koralle din Vlotho - Germania in cadrul unitatii existente, coordonate de sectia de materiale sanitare. In plus, pentru divizia de elemente de anvelopare, anul 2016 a marcat finalizarea transferului productiei de tamplarie PVC din Villeneuve in Slovacia, iar pentru divizia de tehnologie a cladirilor, productia de radiatoare speciale a fost mutata din Arbon in Cehia. In consecinta, Arbonia a realizat venituri nete de 995,3 milioane de franci elvetieni (CHF), la nivelul lui 2016, fata de 941,4 milioane CHF in 2015 din care cate 34% in Elvetia si Germania, respectiv 32% in restul lumii. Pentru cele trei divizii de activitate, rezultatele au fost foarte bune, circa 49% din cele 995,3 milioane CHF revenind departamentului de tehnologii pentru imobile, 35% celui de sisteme de anvelopare (tamplarie si fatade), respectiv 16% sectiei de elemente de securitate pentru cladiri”, a declarat Alexander von Witzleben, CEO al Arbonia Group.
Managerul corporatiei a mai explicat si ca, impreuna cu Looser Holding, noul Arbonia Group a fost in masura sa raporteze venituri de 1,2954 miliarde CHF in 2016 (de la un nivel estimat al acestora la 1,2124 miliarde CHF in 2015), iar impreuna cu grupul Koralle a reusit sa obtina rezultate de exceptie pe pietele din China (+26,4%), Cehia (+17,5%), Austria (+15,1%), Slovacia (+14,4%), Italia (+8,1%) si Franta (+4%), desi, din diverse motive, au fost semnalate si scaderi in Marea Britanie (-16,6%), Federatia Rusa (-9%) si Polonia (-2,2%).
Pana in 2018, noua Arbonia isi va demonstra forta
Potrivit planului managerial, cea de-a treia etapa de consolidare a afacerilor, pentru ca la nivelul lui 2018, noua corporatie Arbonia sa functioneze la potentialul sau maxim, presupune pentru 2017, printre altele, expansiunea cotei de piata in domeniul ferestrelor din Germania, integrarea completa a afacerilor cu usi, maximizarea potentialului Looser Holding prin contopirea in totalitate a acestuia si renuntarea la anumite afaceri neprofitabile, precum si generarea de lichiditati (intr-un cuantum estimat la 80 milioane CHF), prin vanzarea unor proprietati imobiliare aflate acum in surplus. De asemenea, desi Slovakactual a preluat capacitatile de productie a tamplariei PVC din Altstätten si Villeneuve, mai este necesara mutarea unitatilor de fabricatie a ferestrelor din lemn si lemn-aluminiu din Altstätten la Wertbau, operatiune planificata sa se incheie tot in 2017.
„Actualmente, fara a lua in considerare vanzarile partenerului Gaulhofer (estimate la 58 milioane de euro), ocupam pozitia secunda pe piata europeana de ferestre, cu livrari de 325 milioane de euro. Astfel, suntem devansati de Internorm - IFN, din acest punct de vedere, ce a realizat un rulaj de 370 milioane de euro (din care 307 milioane de euro numai Internorm, 29 milioane de euro pentru Kastrup si 33 milioane de euro in cazul HSF), dar avem ambitia de a deveni cat mai rapid liderul pietei de tamplarie termoizolanta din Europa. In orice caz, competitorii nostri directi - Finstral (cu 185 milioane de euro), Weru AG Group (170 milioane de euro) si 4B (cu 160 milioane de euro, din care s-a exclus rulajul realizat ca operator de pe segmentul fatadelor cortina) - sunt relativ dinamici, astfel incat tinta noastra ambitioasa este destul de dificil, dar nu imposibil, de atins”, a mai precizat Alexander von Witzleben.
Trebuie precizat ca, pentru acuratetea datelor financiare (proprii si ale concurentei), cifrele prezentate de managerul Arbonia sunt cele aferente anului 2015, fiind eliminate activitatile care nu au o legatura stricta cu afacerile ce presupun productia de tamplarie termoizolanta (ferestre si usi) din PVC, aluminiu, lemn sau materiale compozite.
Ca productie, Arbonia detine deja doua din cinci cele mai mari unitati central-europene de productie a tamplariei din PVC si una din cinci cele mai mari fabrici de ferestre din lemn si lemn-aluminiu, tot la nivelul Europei Centrale. Decizia de mutare a unitatilor de productie in Europa de Est s-a luat dupa o analiza atenta, potrivit careia, daca pentru un lucrator calificat elvetian, din categoria „blue-collar”, costul anual este de 90.000 CHF, in Polonia, Slovenia si Cehia costurile respective sunt de 12.000 CHF, 16.000 CHF si 19.000 CHF pe an. Pana si in estul Germaniei, un angajat calificat „blue-collar” inseamna pentru compania producatoare de ferestre costuri medii de pana la 40.000 CHF pe an.
Clasamentul operatorilor central-europeni de ferestre, in functie de productie, pune pe primul loc tot corporatia Internorm (cu trei unitati de mare capacitate, fara cea din Danemarca, adaptata specificului acelei pietei), respectiv Arbonia (trei fabrici), Finstral (12 unitati), Weru Group (trei fabrici) si 4B (o unitate). De asemenea, in ceea ce priveste divizia de elemente de securitate pentru cladiri (care coordoneaza productia de usi), Arbonia a devenit (prin includerea Looser Holding) dintr-un furnizor de nisa in Elvetia (unde era evident lider al pietei) direct ocupantul locului secund in Europa, dupa Jeld-Wen (ce nu poate fi depasit), dar, intrucat vanzarile cumulate de usi Arbonia-Looser s-au plasat la 296 milioane de euro, noul Arbonia Group se plaseaza inaintea companiilor concurente, ca Westag-Getalit (locul al treilea), Herholz (pozitia a patra, ca valoare a vanzarilor), Hörmann (locul al cincilea) si Mosel/Borne (pozitia a sasea). Evident, clasamentul respectiv este valabil pentru intregul spatiu al Europei Centrale, respectiv: Austria, Belgia, Croatia, Cehia, Germania, Ungara, Italia, Olanda, Polonia, Slovacia, Slovenia si Elvetia. Informatii suplimentare, la www.arbonia.com
 
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left