Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - TERAPLAST: Renuntare completa la afacerile cu profile de tamplarie din 2021
TERAPLAST: Renuntare completa la afacerile cu profile de tamplarie din 2021
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 10 Iun 2021 06:39
In cadrul celui mai recent raport anual, dat publicitatii la 28 aprilie 2021, prin intermediul platformei online a BVB, conducerea grupului TeraPlast, cel mai mare producator de materiale de constructii cu capital romanesc, informeaza ca, la nivelul anului 2020, activitatile liniei de business Confectii tamplarie (productia de usi si ferestre), reunita sub egida TeraGlass, au generat venituri totale de 34.887.604 lei, cu o valoare a indicatorului EBITDA de 1.380.667 lei. In total, la nivelul grupului TeraPlast, cifra de afaceri a depasit pragul psihologic de un miliard de lei (in crestere fata de cele 972,62 milioane de lei din 2019), iar profitul net s-a plasat la 79 milioane lei. De asemenea, avand in vedere renuntarea completa la afacerile cu profile pentru tamplarie din PVC, raportul nu mai evidentiaza, in consecinta, vanzarile respective, cele mai recente cunoscute, in valoare de 12.964.877 lei, fiind atribuite anterior, pentru 2019, la nivelul segmentului Ferestre si usi – Profile de tamplarie.
In cuvantul sau, adresat factorilor interesati (actionari, parteneri si angajati), Dorel Goia, presedintele Consiliului de Administratie al TeraPlast, a subliniat: „Am avut un 2020 plin de evenimente pe toate planurile. In pofida contextului neobisnuit generat de pandemie, Grupul TeraPlast a avut cel mai bun an din istorie. Ne-am dovedit capacitatea de adaptare si am performat intr-un an in care a fost prea putin focus pe business. Am profitat de oportunitatile lui 2020 si sper ca am devenit un exemplu si pentru altii. Doar prin rezilienta, ajungem sa sarbatorim 125 de ani. Fabricile noastre au functionat continuu tot anul trecut, in trei schimburi, cu responsabilitate, asigurand un mediu de lucru sigur si sanatos pentru colegii nostri. Am reusit sa raspundem solicitarilor clientilor nostri, ba chiar am ajuns in situatia de a fi limitati de capacitatile de productie. Performanta si rezilienta Grupului nostru se reflecta si in rezultatele anuntate, in incheierea cu succes a tranzactiei de vanzare a diviziei Steel, a liniei de business Profile de tamplarie si in achizitia Somplast. Astfel, 2020 a fost anul in care ne-am inscris pe o noua linie strategica. Am iesit de pe unele piete, cum ar fi cele de profile de tamplarie si materiale de constructii din otel. In acelasi timp intram cu ambitii mari pe piata ambalajelor. De ce? Pentru ca si atunci cand am investit in productia de panouri sandwich, Romania era importator net si noi eram ultimii intrati pe piata, deci cei mai mici jucatori. In 2020, Romania devenise exportator net si business-ul pe care l-am vandut era lider de piata nu doar in Romania, ci in intreaga regiune. La fel se intampla si pe piata ambalajelor, unde, din 300 de milioane de euro, importurile reprezinta jumatate. Nu exista jucatori mari nici in Romania si nici pe pietele vecine. Avem ambitia ca TeraPlast sa devina lider national si regional pe aceasta piata. Continuam sa vizam pozitia de lider si pe segmentele traditionale de piata pe care activam si in care inca nu ocupam primul loc. Continuam, de asemenea, sa investim in diversificarea si dezvoltarea afacerilor noastre. Incepand din noiembrie 2020, implementam proiecte de investitii de 33 milioane de euro. O parte dintre acestea sunt co-finantate prin schema de ajutor de stat. Toate au drept obiectiv cresterea capacitatilor de productie, construirea de noi fabrici sau diversificarea portofoliului de business-uri ale Grupului. Astfel, vom avea resursele necesare pentru a livra in continuare cresteri de doua cifre. Prioritatea noastra este sa livram valoare pentru actionarii nostri, calitate si promptitudine partenerilor nostri si un mediu de lucru sigur si armonios colegilor nostri. In plus, ca parte a strategiei noastre de crestere, vizam sa achizitionam alte firme, pentru a avea o crestere mai accelerata a cotei noastre de piata. Experienta din Serbia ne-a aratat ca avem capacitatea sa facem performanta nu doar in Romania, dar si in strainatate. De aceea, in toate planurile noastre de dezvoltare avem o perspectiva regionala, nu locala”.
„Toata aceasta dezvoltare, insa, este facuta cu responsabilitate fata de ceea ce ne inconjoara. In 2020 am finalizat proiectul compus din 7.000 de panouri fotovoltaice care asigura circa 11% din energia electrica necesara in Parcul Industrial din Saratel si pe termen lung ne ajuta sa economisim 660 tone de CO2 anual. Continuam sa investim in TeraPlast Recycling pentru a atinge 62.000 tone de CO2 economisit din activitatea de reciclare. In plus, noul segment de business din Grup cuprinde folii biodegradabile. Dupa un an dinamic, in care am oferit cel mai mare randament investitorilor la Bursa de Valori Bucuresti, dintre companiile din indicele BET, am fost una dintre cele 3 companii romanesti incluse in FTSE Russell, am acordat dividende si am incheiat tranzactii de succes, privim inainte la un 2021 al investitiilor, un an in care continuam cresterea durabila a Grupului TeraPlast”, a concluzionat Dorel Goia.
„Fiabilitatea, determinarea si pasiunea (...) fac parte din cultura organizationala a TeraPlast”
In raport se mai arata ca, „dupa un secol si un sfert de dezvoltare continua, adaptare si inovatie, caracteristici precum fiabilitatea, determinarea si pasiunea pentru lucrul bine facut sunt parte din cultura organizationala a TeraPlast”.
„Anul 2020 a fost un an atipic, care a adus multa incertitudine la nivel global, dar si schimbari semnificative in activitatea Grupului TeraPlast. Grupul TeraPlast a reusit sa performeze in noul context si in acelasi timp sa puna bazele dezvoltarii pentru urmatoarea perioada. Structura Grupului TeraPlast s-a modificat in urma mai multor tranzactii si proiecte de investitii, iar principalele evenimente care au modificat structura Grupului sunt:
• Incheierea acordului de vanzare a diviziei Steel - Wetterbest, TeraSteel Romania si Serbia – catre Kingspan Group in luna iulie 2020;
• Vanzarea liniei de business profile de tamplarie a TeraPlast SA in luna decembrie 2020 (tranzactia a primit avizul Consiliului Concurentei in februarie 2021, iar transferul catre Dynamic Selling Group a avut loc la data de 15 martie 2021);
• Achizitia a 70% din actiunile producatorului de ambalaje flexibile Somplast in luna decembrie 2020.
Intrucat prioritatea conducerii Grupului TeraPlast este oferirea de informatii exacte care sa reflecte atat evolutia business-urilor Grupului pana in prezent, cat si evolutia viitoare, noul raportul pentru 2020 a fost intocmit in baza principiului continuitatii activitatii. Astfel, structura Grupului TeraPlast, din perspectiva business-urilor care isi continua activitatea in grup, este: TeraPlast SA (compania mama a Grupului TeraPlast, cu detineri majoritare in restul companiilor Grupului si cu linii de business Instalatii si Granule PVC), TeraGlass Bistrita (productie de ferestre si usi din PVC si aluminiu), TeraPlast Recycling (cel mai mare reciclator de PVC rigid din Romania si in top 10 european), Somplast (divizie noua, intrucat TeraPlast a achizitionat, in decembrie 2020, 70% din actiunile Somplast – producator de ambalaje flexibile din Nasaud; portofoliul de produse al Somplast completeaza portofoliul de ambalaje flexibile cu folii industriale din polietilena) si TeraPlast Folii Biodegradabile (o viitoare divizie, integrata in urma unei investitii de 12 milioane de euro, care presupune construirea si dotarea unei fabrici de ultima generatie pentru productia de saci si pungi biodegradabile, precum si de granule biodegradabile; de asemenea, procesul de productie va fi integrat pe verticala, iar produsele companiei vor disloca importuri de pe piata de profil din Romania).
Activitatea TeraGlass, sustinuta in continuare
In raport se mai precizeaza ca TeraGlass Bistrita, controlata in proportie de 100% de TeraPlast SA, va detine in continuare portofoliul de ferestre si usi din PVC si aluminiu si are o experienta de peste 15 ani pe piata tamplariei termoizolante. Mai mult, 65% din productia companiei a ajuns in 2020 la export, in tari din vestul Europei, precum Germania, Austria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Ungaria. Obiectivul companiei este de a intra in top 10 producatori de tamplarie termoizolanta pe piata din Romania, o piata foarte fragmentata, formata din circa 1.000 de operatori. De altfel, in raport se subliniaza explicit ca activitatea TeraGlass va fi sustinuta puternic in continuare, deoarece actualmente „TeraGlass este cel mai mare exportator al Grupului TeraPlast, produsele sale ajungand intr-o proportie de peste 60% din vanzari, catre tari precum Germania, Austria, Slovacia, Ungaria sau Cehia”.
Potrivit raportului, productia si comercializarea ferestrelor si usilor include doua familii de produse, si anume:
1) Ferestre, usi si accesorii din PVC, cu urmatoarele grupe de produse:
• sisteme de ferestre si usi TeraGlass cu 4,6 si 7 camere;
• sisteme de ferestre si usi Salamander cu 5 si 6 camere.
2) Usi, ferestre si pereti structurali din aluminiu, inclusiv profilele M11000, M9000 si M9300, cu sau fara bariera termica, in functie de cerintele si nevoile beneficiarului final.
„Proiectul de ajutor de stat al TeraGlass Bistrita SRL, finalizat in 2019 si pus integral in functiune in 2020, a creat un nou flux, complet automatizat, pentru producerea de ferestre si usi din PVC, un proces care contribuie atat la cresterea capacitatii de productie, cat si a productivitatii, pentru a satisface cererea care este pe o tendinta ascendenta. Totodata, va permite companiei sa acceseze noi segmente de piata. Obiectivul TeraGlass este sa ajunga in top 10 producatori de tamplarie termoizolanta, in contextul unei piete foarte fragmentate, de peste 1.000 de operatori. Ca avantaje competitive pentru viitor, pe langa automatizarea productiei, trebuie subliniat si ca ferestrele si usile din PVC sunt produse si vandute de TeraGlass, mai ales, in lanturile europene DYI, iar in continuare mai mult de 70% din productie va fi destinata exclusiv exportului. De asemenea, unitatea de productie a TeraGlass din Bistrita este considerata strategica in cadrul grupului. In consecinta, veniturile din inchirierea imobilelor obtinute in 2020 au fost 1.243.518 lei(respectiv 1.582.696 lei in 2019). Acest venit anual se va pastra in anii urmatori, presupunand ca nu vor fi modificari ale contractului de inchiriere intre TeraPlast si TeraGlass, subsidiara care inchiriaza de la TeraPlast hala de productie in care isi desfasoara activitatea. TeraGlass, care utilizeaza hala de productie inchiriata de la TeraPlast, este chirias ferm pentru urmatorii 5 ani. Contractul de leasing operational contine clauze de revizuire la pretul pietei, in cazul in care locatarul isi exercita optiunea de reinnoire. Locatarul nu are insa optiunea de a cumpara proprietatea la expirarea perioadei de inchiriere”, se mai explica in raport. Pentru a descarca raportul complet, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left