Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 26 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Context dificil de afaceri pe piata britanica de ferestre pana in 2020
ANALIZA: Context dificil de afaceri pe piata britanica de ferestre pana in 2020
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 16 Oct 2018 07:23
Pentru producatorii de tamplarie termoizolanta din tara noastra, in pofida incertitudinilor legate de fenomenul Brexit, piata de ferestre din Marea Britanie continua sa fie o destinatie preferata a exportului, pe fondul stabilirii unor preturi competitive. Astfel, cele mai recente date anuale, cuantificate de Institutul National de Statistica (INS), confirma ca, pentru ansamblurile din PVC fabricate in tara noastra, la nivelul lui 2017 s-au exportat in Marea Britanie peste 4.877 de bucati, in valoare de 477.930 de euro, iar la cele din lemn, doar in primul semestru al anului trecut, exportul s-a situat la 14.395 de bucati, in cuantum de 1,35 milioane de euro, in timp ce, in 2016, s-au exportat 21.980 de unitati, cu o valoare declarata de 2,65 milioane de euro. Reiese asadar ca beneficiarii din Marea Britanie apreciaza realmente oferta de tamplarie termoizolanta din lemn, provenita din Romania, dar o serie de cercetari, date recent publicitatii de institutul AMA Research, indica faptul ca piata britanica de ferestre este marcata de un context dificil.
„Pentru fabricantii si comerciantii de tamplarie termoizolanta activi in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord, performanta - din punct de vedere al vanzarilor - a fost optima in intervalul 2013-2016, insa anul 2017 a adus o stabilizare la nivelul din precedentele 12 luni, ceea ce inseamna intreruperea ascensiunii. Factorii-cheie definitorii, care vor influenta livrarile pana in 2020, sunt constituiti de gradul de maturitate a pietei, fragmentarea, competitia, managementul costurilor, legislatia in constructii, edificarea cladirilor «verzi», contextul dificil specific acestui domeniu de activitate si diversificarea. In ceea ce-i priveste pe furnizorii de materiale specifice, concurenta ramane acerba si intensa, dat fiind mediul economic actual, extrem de provocator, iar perspectivele de crestere sunt modeste, chiar marginale, cu o medie de cel mult +3% pe an, pe termen lung. Astfel, nivelul pietei de tamplarie termoizolanta (pentru aplicatii rezidentiale) va ramane, cel putin pana in 2020, la praguri usor peste 2,25 miliarde lire sterline, atingerea nivelului de 2,5 miliarde lire sterline fiind posibila doar pe termen foarte lung”, se arata in prima cercetare a AMA Research, expertii institutului concluzionand ca industria de ferestre este matura si puternic dependenta de evolutia lucrarilor de reabilitare (inlocuire a ferestrelor existente) din sectorul rezidential, motiv pentru care operatorii din sector trebuie sa se orienteze spre elementele-cheie de influentare a cererii pe segmentul respectiv, cum ar fi: siguranta, estetica, performanta termica/ eficienta energetica imbunatatite si anduranta produselor in exploatare.
Previziuni de stabilizare pe piata de tamplarie destinata imobilelor nerezidentiale
Intr-un alt studiu, orientat de aceasta data spre domeniul elementelor vitrate destinate utilizarii la imobilele cu functiuni comerciale, specialistii AMA Research ajung cam la aceleasi concluzii: nesiguranta ce insoteste fenomenul Brexit a dus deja la diminuarea investitiilor pe segmentele „office” si „retail”, astfel incat vanzarile din 2018 si 2019 se vor stabiliza la cota de aproape 2,5 miliarde lire sterline (nivel calculat la pretul mediu de instalare), dupa care, pana in 2021, rata de crestere nu va depasi +3% pe an. Ca structura, 56% din vanzari constituie numai cele de ferestre pentru aplicatii din sfera imobilelor cu functiuni comerciale (cladiri de birouri, centre de retail, alte imobile nerezidentiale), urmand cele de fatade cortina, elemente de anvelopare pentru parter (inclusiv usi), respectiv luminatoare (avand cea mai redusa cota). Schimbarile masive din ultimul timp, cum ar fi expansiunea comertului online, a serviciilor gen „click and collect” si tendinta de constructie, in cadrul retelelor, a magazinelor de proximitate gen „expres”, au afectat in sens negativ valoarea medie a contractelor, precum si specificul cererii de ansambluri destinate anveloparii parterului cladirilor cu alte functiuni decat cele de locuinta. Ca material, aluminiul predomina (si va ramane prevalent) pe piata, dar lemnul, sistemele din PVC, otel si compozite au deja cote rezonabile si avantaje specifice.
Toate aceste previziuni se bazeaza, mai mult sau mai putin, pe rezultatele celei de-a treia cercetari a institutului britanic, cu sediul in Cheltenham, care se refera la situatia pietei de feronerie pentru ferestre si usi, evaluata la putin peste 450 milioane de lire sterline in 2017, nivel la care a ajuns in urma unei cresteri modeste, de +3%, rata respectiva fiind mai redusa ca in 2016. Potrivit previziunilor actuale, abia in 2020, piata britanica de feronerie va ajunge la nivelul - considerat psihologic - de 500 de milioane de lire sterline. Interesant este faptul ca, desi matur (adresandu-se deopotriva fabricantilor si instalatorilor de tamplarie termoizolanta), segmentul britanic de feronerie continua sa fie polarizat, din punct de vedere al ofertei, la un capat fiind produsele de inalta tehnologie, cu valoare adaugata mare si proprietati pe masura, iar la celalalt se regasesc sortimentele ieftine si gamele de produse de baza, fara ca produsele din categoria medie sa aiba prea multa cautare. In ultimul timp, s-a remarcat faptul ca, pe fondul importului de feronerie la preturi extrem de competitive in Marea Britanie, tocmai companiile ce livreaza seturi „low-cost” intampina numeroase probleme, in sensul cerintelor exprese de reducere a pretului.
Ca structura, aproape 50% din vanzari reprezinta cele de incuietori si manere, iar in ultimul timp, elementele de inchidere mecanice (traditionale, tip „broasca”) au pierdut teren in avantajul celor electronice, care incep sa se utilizeze pe scara larga. O majorare peste media pietei s-a constatat la amortizoarele pentru usi, estimate sa aiba o cota de 15% din vanzarile anului 2017. Dezvoltarea acestui segment, dupa cum arata specialistii AMA Research in concluzie, depinde foarte mult de cresterea standardelor de securitate, de aspectele tehnice (sporirea nivelului de automatizare) si chiar de moda (elementele de feronerie gen maner, de culoare alba, cunosc un declin al popularitatii, fiind favorizate cele finisate in nuante de crom patinat, alama, bronz antichizat si nichel, tot mai populare inclusiv pentru aplicatiile rezidentiale).
 
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left