Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VBH avertizeaza asupra noilor disfunctionalitati generate de pandemie
VBH avertizeaza asupra noilor disfunctionalitati generate de pandemie
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Nov 2021 06:23
Daniel Gavris, director general VBH Romcom, a afirmat cu ocazia videoconferintei EURO-Fereastra ca activitatea unui distribuitor de talia VBH, care gestioneaza un numar foarte mare de articole, nu se mai poate derula folosind sistemele clasice de management. Este deja o nevoie obiectiva de solutii software, proceduri si sisteme automate de urmarire, care au o mare capacitate de auto-optimizare. ”Inca de acum patru ani, am implementat in Romania un sistem ERP de la Microsoft, cu un grad ridicat de complexitate. Pentru o functionare corecta este necesara o mare atentie in procesul de implementare, insa dupa introducerea tuturor datelor si variabilelor de lucru aplicatia are capacitatea de a lucra in conditii de maxima precizie. Insa in situatii dificile cum este cea pe care o traversam in prezent, caracterizata atat de scumpirile in lant, cat si de lipsa predictibilitatii aprovizionarii cauzate de problemele producatorilor de sisteme de actionare, in special, se poate ajunge la intarzieri cuprinse intre 6 luni si 13 - 14 luni in ceea ce priveste termenele de livrare. Asemenea anomalii nu au cum sa fie gestionate de un sistem informatic, indiferent cat de performant ar fi acesta. Aplicatiile de acest tip functioneaza pe baza unor formule precise destinate calculului predictibilitatii, iar in cazul unor intarzieri mai mari de jumatate de an ale unor anumite comenzi practic nu se mai poate vorbi de un orizont acceptabil de precizie. Cu toate acestea, ERP care este un aparat de care o companie ca a noastra, depinde in mare masura, nu mai constituie o optiune, ci o necesitate, cu mentiunea ca, in perioade de maxime perturbari, un astfel de software poate genera si anumite probleme. De exemplu, in prezent avem comenzi lansate anticipat cu 7 - 10 luni catre anumiti furnizori, iar din cauza ca marfa respectiva nu intra in gestiune, aplicatia nu mai genereaza alte nevoi de comenzi. Astfel, in lipsa unei analize obiective a situatiei curente atipice, apare riscul ca in scurt timp comenzile noi sa nu mai fie facute. Au fost cazuri in care s-a ajuns ca termenele de livrare sa creasca de la 10 saptamani la 14 luni. Suntem pusi in situatia de a transmite toate aceste probleme clientilor nostri, obisnuiti sa primeasca marfa la timp, iar acest demers este foarte dificil. Circa 50% din problema actuala este generata de panica instalata o data cu pandemia, care i-a determinat pe multi clienti specializati in executia de tamplarie sa realizeze stocuri de componente cu mult peste nevoile curente de consum. Practic, in momentul de fata este o cerere excesiva lansata in fabricatie, care a dus automat la dilatarea termenelor de fabricatie, deoarece furnizorii nu si-au putut majora capacitatile peste noapte. Conform experientei castigate cu ocazia crizei financiare din 2008 - 2009, nu credem ca se va ajunge la situatia unui supra-stoc care sa duca la scaderea cererii pe termen mediu, ci mai degraba la falimentarea companiilor care si-au blocat o parte insemnata a resurselor intr-o marfa care, cel mai probabil, se va transforma in deseuri. Cauza principala va fi reprezentata de lipsa fluxului de numerar care sa asigure continuitatea operatiunilor curente. Noi transmitem frecvent mesaje pe toate canalele de comunicare pe care le avem la dispozitie, prin care incercam sa-i determinam pe parteneri sa nu exagereze in ceea ce priveste stocurile de materiale, ci sa se aprovizioneze strict pentru nevoile actuale. Riscul de a nu avea produsele necesare pentru a finaliza o anumita lucrare pe termen scurt este mult mai mic decat acela de a avea o multime de comenzi lansate cu toate obligatiile de plata aferente si de a nu mai dispune de resursele financiare necesare achizitiei altor marfuri in viitor. Toate acestea duc, cel mai probabil, catre blocaje si, in final, la faliment", a subliniat Daniel Gavris. 
 
SISECAM
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left